Duo Ferrari na čele, Hamiltonův vůz vypověděl službu
Velká cena Nizozemska - 2. trénink
Start do odpoledního tréninku byl o pět minut opožděn, ale tato doba byla na konci nastavena. Proto většina jezdců dokázala absolvovat mnohem větší porci kilometrů než dopoledne.
Jako první zahájil souboj s časem Räikkönen, následovali ho Pérez a Mazepin. Všichni kromě Alonsa, Gaslyho a obou vozů McLaren a Williams zvolili pro začátek žluté pneumatiky C2. Räikkönen dovedl svůj vůz za cílovou čáru v čase 1:14,256, ale Pérezův vůz ho rychle srazil o sedm desetin. Po čtyřech minutách se usadil v čele Bottas, když se svým mercedesem zajel čas 1:11,660 a našel tak na dráze čtyři desetiny na Ferrari.
O vyvěšení červených vlajek se tentokrát postaral Hamilton, jehož mercedes ujel po závodní dráze pouhá tři kola. Sedminásobný šampion ohlásil týmu do vysílačky ztrátu výkonu, údajně kvůli nepravidelnosti přívodu oleje. Dostal pokyn zastavit svůj vůz v pravotočivé zatáčce 8 na opačné straně trati, což se okamžitě setkalo s jásotem tribun plných domácích fanoušků Verstappena.
Po restartování tréninku se o opětovné přerušení postaral Mazepin, který po hodinách skončil v únikové zóně. Podle očekávání se odpoledne jezdilo rychleji. Platilo to také o Verstappenovi, ale přesto nebyl se svým výkonem spokojen. Stále se nemohl dostat do optimálního tempa. Nakrátko se dostal do vedení Ocon, ale také on našel přemožitele.
Když do konce hodinového tréninku v Zandvoortu zbývalo 21 minut, Leclerc se jako první a jediný jezdec dostal pod hranici 1 minuty a 11 vteřin, čímž se dostal do čela výsledkové tabulky a sesadil z pomyslného trůnu Ocona. Poté se k Leclerkovi připojil týmový kolega Sainz, který zaostal o pouhých 154 tisícin vteřiny.
Rozhovory s novináři po druhém tréniku si dvojice jezdců Ferrari rozhodně užívala. Foto: Ferrari
Velmi rychlý byl znovu Alonso, i když se nevyrovnal mladému týmovému kolegovi Oconovi. Velmi dobrý výkon předvedl také Giovinazzi, jehož deváté místo si zaslouží pozornost. Porazil i Vettela, který mohl být v dobré pohodě. Šéf týmu Aston Martin Szafnauer mu totiž v polední přestávce naznačil, že s ním počítají i pro rok 2022.
Hamilton obsadil 11. místo. Ovšem na to, že absolvoval pouhá tři kola, je to výkon velmi kvalitní. Vždyť ho nedokázal překonat ani Pérez. Vzhledem k častému přerušování páteční tréninky rozhodně nenaplnily očekávání. Jedno je však jisté. Na nevyzpytatelné trati se můžeme dočkat mnohých překvapení i v dalším průběhu víkendu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:10,902 | 29 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:11,056 | + 0.154 | 28 |
3. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:11,074 | + 0.172 | 33 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:11,132 | + 0.230 | 33 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:11,264 | + 0.362 | 28 |
6. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:11,280 | + 0.378 | 30 |
7. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:11,462 | + 0.560 | 29 |
8. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:11,488 | + 0.586 | 27 |
9. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:11,678 | + 0.776 | 30 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:11,713 | + 0.811 | 24 |
11. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:11,911 | + 1.009 | 3 |
12. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:11,946 | + 1.044 | 27 |
13. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:12,096 | + 1.194 | 31 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:12,136 | + 1.234 | 29 |
15. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:12,157 | + 1.255 | 25 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:12,206 | + 1.304 | 31 |
17. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:12,607 | + 1.705 | 31 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:12,610 | + 1.708 | 27 |
19. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:12,835 | + 1.933 | 12 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:12,855 | + 1.953 | 30 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari