Verstappen vystřídal odpoledne v čele Bottase, Ricciarda s Russellem trápila převodovka
Velká cena Mexico City - 2. trénink
Od 15:00 hodin místního času se po Autodromu bratří Rodríguezů opět začal rozléhat zvuk motorů. Na programu byl totiž druhý volný trénink na Velkou cenu Mexico City. Zatímco teplota asfaltu dosahovala krátce před začátkem tréninku 44 stupňů, vzduch měl 21 stupňů.
Hamilton a Räikkönen si přinesli do druhého volného tréninku napomenutí, která dostali za to, že se během úvodního tréninku po výjezdu z trati v první zatáčce nevrátili zpět předepsaným způsobem. Cunoda a Stroll zase šli do druhých tréninkových jízd s jistotou, že v neděli budou vyrážet z chvostu pole. Na vozech obou jezdců totiž došlo k nasazení nových kusů pohonných jednotek, což bylo potvrzeno už během prvního tréninku.
Jako první se ve druhém tréninku vydal na dráhu Räikkönen. Krátce po něm se začali přidávat také další piloti. Po třech minutách už zůstávali v garážích jenom Vettel, Latifi, Gasly a Russell.
Krátce před nájezdem do prvních měřených kol se řada jezdců snažila vytvořit si na dráze prostor. V důsledku toho vznikla na trati zácpa. To se nelíbilo Hamiltonovi. "Šílené," poznamenal do vysílačky. Jako první zajel kolo Räikkönen. Fin ale podle očekávání nevydržel na prvním místě dlouho a pořadí se v úvodu měnilo každou vteřinou.
Zanedlouho jsme opět mohli vidět v nepříjemnostech Hamiltona. Pilota Mercedesu pozdržel v ostrém kole Räikkönen. Stroll zase vycestoval ve dvanácté zatáčce ven z trati. To už mělo odjeto alespoň jedno kolo celé startovní pole s výjimkou Russella. Po deseti minutách se nacházeli na čele výsledkové listiny jezdci Red Bullu. Vedl Verstappen před Pérezem. Třetí byl Gasly. Zatímco Verstappen s Pérezem měli zajeto své nejlepší kolo na střední směsi pneumatik, Gasly svého dosud nejrychlejšího výkonu dosáhl na tvrdých gumách.
Bottas nedobrzdil do první zatáčky. To samé potkalo o pár okamžiků později i Hamiltona. Oba jezdci se vrátili na dráhu předpisovým způsobem. Hamilton ovšem hlásil, že při probrzdění zničil svou tvrdou sadu pneumatik a zamířil k mechanikům. Na trati se konečně objevil i Russell. Hned ale bylo jasné, že jeho pobyt nebude mít dlouhého trvání. Pilot Williamsu totiž brzy hlásil potíže s převodovkou.
Vettel si při nájezdu do boxů spletl a namísto do boxového stání Aston Martinu zamířil k McLarenu. Němec zavtipkoval a jako důvod uvedl, že jeden z mechaniků vypadal příliš dobře, což ho rozhodilo. S Russellovým návratem na dráhu to vypadalo bledě. Brit se totiž převlékl do volnočasového oblečení a šel se posadit na boxovou zídku. Mazepin vycestoval ven z dráhy a musel krotit svůj vůz.
Mezitím se trénink přehoupl do své druhé poloviny. Na prvním místě se nacházel Verstappen. Jeho náskok na druhého Hamiltona se třetím Pérezem se pohyboval okolo půlsekundy. Williams mezitím potvrdil, že Russell se už ve zbytku tréninku na dráze neobjeví. Bottas se posunul na druhé místo mezi Verstappena s Hamiltonem.
V garáži McLarenu se pracovalo na Ricciardově voze. Stáj později potvrdila, že se na Australanově monopostu objevil problém s převodovkou. Také Ocona zlobil vůz. Francouz si postěžoval, že občas zatáčí sám. McLaren nedlouho poté oznámil, že Ricciardo se už ve zbytku druhého tréninku na dráze neukáže.
Závěr tréninku už se nesl ve znamení závodních simulací a pořadí už se tak příliš neměnilo. Zhruba deset minut před koncem se ocitl v úzkých Latifi. Kanaďanovi se smýknul vůz v předposlední zatáčce. Tuto krizovku ale dokázal ustát a zabrzdil vůz ještě předtím, než došlo ke kontaktu s bariérou.
Vítězem prvního volného tréninku se stal Verstappen. Druhý skončil Bottas a třetí Hamilton. Schumacher obsadil šestnácté místo a podařilo se mu porazit Strolla s Latifim. Je ale třeba dodat, že ani jeden z této dvojice během tréninku vůbec nenasadil měkkou směs pneumatik. Po červeně značené sadě nesáhli během tréninku ani Russell s Ricciardem. Jejich účinkování ale ukončily předčasně potíže s převodovkou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:17,301 | 28 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,725 | + 0.424 | 31 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:17,810 | + 0.509 | 26 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:17,871 | + 0.570 | 26 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:18,318 | + 1.017 | 29 |
6. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:18,429 | + 1.128 | 29 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:18,605 | + 1.304 | 28 |
8. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:18,644 | + 1.343 | 31 |
9. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:18,681 | + 1.380 | 32 |
10. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:18,732 | + 1.431 | 27 |
11. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,841 | + 1.540 | 25 |
12. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:18,979 | + 1.678 | 27 |
13. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:19,227 | + 1.926 | 31 |
14. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:19,431 | + 2.130 | 37 |
15. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:19,521 | + 2.220 | 7 |
16. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:19,620 | + 2.319 | 30 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:19,730 | + 2.429 | 36 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:20,820 | + 3.519 | 17 |
19. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:21,581 | + 4.280 | 28 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 2 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull