Ferrari nasadilo speciální ohřívací zařízení
Podle některých v rozporu s pravidly.
Ferrari čelí kritice ze strany některých svých soupeřů za použití speciálních zařízení předehřívajících nejen samotnou pneumatiku, ale i ráfek. Díky tomu se výkony Ferrari v kvalifikaci zlepšily.
Podle všeho má ovšem Ferrari své zařízení posvěcené Mezinárodní automobilovou federací.
Týmy normálně používají tzv. botičky, do kterých pneumatiku zabalí, ta se ovšem dotýká jen gumy samotné. Zařízení Ferrari, které poprvé nasadilo při Grand Prix Monaka, pak proudí na celé kolo horký vzduch ze vzdálenosti asi 20 centimetrů. Princip zahřívání je podobný těm v botičkách, vzduch má ale lepší působnost.
Zahřívá i ráfek, takže pneumatiky si své teplo udrží i poté, co je zařízení odstraněno.
Pravidla říkají, že jediným povoleným zařízením na zahřívání pneumatik jsou pokrývky s rezistentními zahřívacími elementy.
"Není to pec," tvrdí zdroj FIA, podle kterého je zařízení Ferrari jen obdobou toho popsaného v pravidlech. "Je to deka v kovové skříňce. Je to stejná věc jako pokrývka a je legální."
Místo protestů se ovšem dají očekávat sofistikovanější řešení soupeřů Ferrari.