Abú Zabí sledovalo 108 milionů lidí
Formule 1 opět v zisku.
Formuli 1 loni vzrostla sledovanost o 4 procenta, čemuž pomohla i více než stomilionová sledovanost finále sezony v Abú Zabí. Je ale třeba říct, že kalendář velkých cen měl 22 závodů, v roce 2020 se jelo pouze 17 závodů. Na druhé straně, v prvním roce pandemie měl vysokou sledovanost snad každý sportovní podnik, který se povedlo uskutečnit.
Také je třeba vysvětlit, že čtyřprocentně vzrostla kumulativní sledovanost, tedy součet pátků, sobot a neděl, díky čemuž se majitelé série mohou pochlubit fantastickým číslem 1.55 miliardy diváků. Počet unikátních (tedy reálných) diváků vyšel kolem 445 milionů, což je tříprocentní meziroční nárůst.
Vyvrcholení sezony na okruhu Yas Marina bylo nejsledovanějším závodem s téměř 108 miliony diváků. Průměrná sledovanost velké ceny přesáhla 70 milionů diváků. Zde vidíme pokles oproti loňskému průměru 87,5 milionu. V Nizozemsku přitom stoupla sledovanost o 81 procent, ve Spojených státech o 58 procent, v Itálii o 40 procent a ve Spojeném království o 39 procent.
Financím drahého světa F1 pomohl částečný návrat diváků na tribuny. Ve Spojeném království, USA a Mexiku (kumulativní) návštěvnost překročila hranici 350 tisíc návštěvníků. Navzdory prázdným tribunám některých okruhů, dvěma závodům v Rakousku a dalším omezením měla F1 vcelku zdravé finance.
Šok z pandemie znamenal pád příjmů F1 ze dvou miliard v roce 2019 na 1.1 miliardy v roce 2020. V roce 2021 se povedl krásný skok na 2.1 miliardy, v čemž je však i odškodné za VC Vietnamu jednostranně zrušenou ze strany pořadatele. Ze ztráty 386 milionů amerických dolarů v roce 2020 se F1 přehoupla do zisku 92 milionů. To je už suma po odečtení podílu deseti týmů, kterým bude rozdělena více než miliarda (loni 711 milionů) dolarů, což je přibližně 23,540,000,000 českých korun.
Svůj podíl na finančně úspěšném roce 2021 měla i zlepšená forma Ferrari. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull