Vzdají se Alfa a McLaren váhové převahy?
Všichni ostatní chtějí přidat pět kilogramů.
Podle zákulisních informací se osm týmů pokouší dosáhnout úpravy v technických pravidlech na poslední chvíli. Ukázalo se, že navzdory masivnímu zvýšení minimální hmotnosti vozů se většině týmů nepovedlo na minimum dostat, nebo jsou toho schopny pouze za cenu nepříjemných kompromisů. Velmi by jim pomohlo, kdyby se limit zvýšil ještě o 5 kilogramů, tedy na rovných 800 kg.
Jedná se přitom o minimální hmotnost, nadváha není proti předpisům, je pouze velkým handicapem. V minulosti by týmy požádaly své jezdce, aby se vzdali svalové hmoty a zhubli, alespoň, než se podaří vůz odlehčit. Již nějakou dobu je však v platnosti i minimální hmotnost jezdce (s případným závažím pod sedačkou), takže tam už nic získat nelze. Bezprostředně po skončení prvního třídenního předsezonního testu se šuškalo, že pouze Alfa Romeo měla vůz na limitu.
"Ostatní se s tím prostě musí smířit," napsal švýcarský korespondent Blicku, Roger Benoit, který má dobré vztahy s týmem Alfa Romeo sídlícím ve švýcarském Hinwilu. „Nikdo si nestěžoval, ale po třech dnech testování v Barceloně si mnozí uvědomili, že budou mít nadváhu. A snižování hmotnosti je těžký úkol.“
Benoit tvrdí, že FIA již obdržela žádost o zvýšení hmotnosti na 800 kilogramů, proti jsou pouze týmy Alfa Romeo a McLaren.
„Musíme zvýšit celkovou hmotnost vozů, pro dobro sportu,“ nechal se slyšet Christian Horner, šéf týmu Red Bull.
McLaren a Alfa si udělali domácí úkol, ostatní potřebují zhubnout. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Blick, úvodní foto: McLaren