Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Collet odjíždí z barcelonských testů jako nejrychlejší

Collet odjíždí z barcelonských testů jako nejrychlejší

Testy FIA F3 v Barceloně - 2. den

Druhý a současně poslední den testování FIA F3 ve Španělsku patřil Caiu Colletovi ze stáje MP Motorsport, který zajel čas 1:31,507. Za ním skončili Alexander Smojar (1:31,824), přestože kvůli technickým problémům neodjel jediné kolo, a Franco Colapinto (1:31,848). Roman Staněk obsadil pátou příčku. Celý den se obešel bez jediného přerušení.

Stejně jako v pátek jsme i v sobotu mohli vidět nejrychlejší časy v dopolední fázi během kvalifikačních simulací. Nejlepší kolo zaznamenal Caio Collet. Mělo hodnotu 1:31,507. O 317 tisícin sekundy zaostal za brazilským závodníkem Alexander Smoljar. Jeho týmový kolega ze stáje MP Motorsport skončil druhý. Do nejlepší trojice se vešel i pilot stáje Van Amersfoort Franco Colapinto. Argentinec byl o 341 tisícin sekundy pomalejší než vítězný Collet.

Hlavním bodem odpoledního programu byly již pro jezdce jízdy na dlouhou vzdálenost a nikdo tak nedokázal zlepšit svůj čas z dopoledne. Odpoledním vítězem se stal William Alatalo (1:34,488) před Josepem Maríou Martím (1:34,984) a Arthurem Leclercem (1:35,027).

 William Alatalo vyhrál odpolední část. Foto: FIA F3



Pro českého závodníka Romana Staňka skončila i sobota pátým místem. Tohoto umístění dosáhl již v pátek. Polepšil si David Schumacher. Syna bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera povolala na poslední chvíli stáj Charouz Racing System místo Ayrtona Simmonse, který odletěl do Velké Británie. Důvod této výměny není známý, představitelé týmu ale uvedli, že se jedná o nesmírně složitou situaci. Zatímco v pátek Schumacher obsadil předposlední 29. příčku, tentokrát z toho bylo 24. místo.

Během celého dne ani jednou nezavlála červená vlajka. Jediným pilotem, který se ocitl v problémech, byl Alexander Smoljar. Ten přišel o celou odpolední část, protože se na jeho voze objevily technické problémy a mechanici pracovali na jejich odstranění.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Caio Collet MP Motorsport Mecachrome 1:31,507   81
2. Alexander Smoljar MP Motorsport Mecachrome 1:31,824 + 0.317 37
3. Franco Colapinto Van Amersfoort Mecachrome 1:31,848 + 0.341 106
4. Isack Hadjar Hitech Mecachrome 1:31,855 + 0.348 94
5. Roman Staněk Trident Mecachrome 1:31,935 + 0.428 80
6. Grégoire Saucy ART Grand Prix Mecachrome 1:32,002 + 0.495 95
7. Oliver Rasmussen Trident Mecachrome 1:32,080 + 0.573 72
8. Zane Maloney Trident Mecachrome 1:32,107 + 0.600 80
9. Matteo Nannini ART Grand Prix Mecachrome 1:32,177 + 0.670 99
10. Arthur Leclerc Prema Mecachrome 1:32,206 + 0.699 62
11. Kush Maini MP Motorsport Mecachrome 1:32,223 + 0.716 60
12. Josep María Martí Campos Mecachrome 1:32,380 + 0.873 84
13. Jak Crawford Prema Mecachrome 1:32,412 + 0.905 61
14. Victor Martins ART Grand Prix Mecachrome 1:32,422 + 0.915 95
15. David Vidales Campos Mecachrome 1:32,433 + 0.926 83
16. Hunter Yeany Campos Mecachrome 1:32,549 + 1.042 61
17. Kaylen Frederick Hitech Grand Prix Mecachrome 1:32,550 + 1.043 91
18. Recce Ušijima Van Amersfoort Racing Mecachrome 1:32,555 + 1.048 103
19. Oliver Bearman Prema Mecachrome 1:32,561 + 1.054 61
20. Rafael Villagómez Van Amersfoort Mecachrome 1:32,669 + 1.162 96
21. William Alatalo Jenzer Mecachrome 1:32,847 + 1.340 77
22. Francesco Pizzi Charouz Racing System Mecachrome 1:32,851 + 1.344 75
23. Zak O’Sullivan Carlin Mecachrome 1:32,935 + 1.428 87
24. David Schumacher Charouz Racing System Mecachrome 1:33,001 + 1.494 73
25. Enzo Trulli Carlin Mecachrome 1:33,084 + 1.577 87
26. Nazim Azman Hitech Mecachrome 1:33,283 + 1.776 78
27. Federico Malvestiti Jenzer Mecachrome 1:33,297 + 1.790 73
28. Brad Benavides Carlin Mecachrome 1:33,347 + 1.840 79
29. Ido Cohen Jenzer Mecachrome 1:33,457 + 1.950 78
30. László Tóth Charouz Racing System Mecachrome 1:34,522 + 3.015 85

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: MP Motorsport