Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Groszek možná dostane od Poznaně nové Audi

Groszek možná dostane od Poznaně nové Audi

Exkluzivní rozhovor s lídrem TCR Eastern Europe

Jezdec české stáje Aditis Bartosz Groszek vede po úvodním podniku letošní sezony TCR Eastern Europe na Hungaroringu průběžné pořadí. Nyní si polský závodník našel čas a poskytl exkluzivní rozhovor pro server FORMULE.cz. V něm nevyloučil, že by během sezony mohl přesednout do novějšího modelu Audi. Rovněž uvedl, že jeho cílem je získat titul v TCR Eastern Europe a poté se přesunout do evropského šampionátu.

Nová sezona TCR Eastern Europe pro vás odstartovala skvěle. V prvním závodě na Hungaroringu jste vyhrál. Ve druhém jste sice obsadil čtvrtou pozici, i přesto ale vedete šampionát. Jak jste byl tedy s úvodním podnikem spokojen?

Jsem více než spokojen. Na Hungaroring jsme samozřejmě přijeli s cílem bojovat o nejvyšší pozice, ale věděli jsme, že konkurence bude velká, zvlášťě když Homola a Galáš jeli s novými vozy.

Pro letošní sezonu došlo v TCR Eastern Europe k nějakým změnám. Jednou z nich je příchod nového dodavatele pneumatik. Tím už není Hankook, ale Kumho. Jak jste si tedy zvykl na nové pneumatiky? Změnilo se pro jezdce v tomto ohledu něco?

Před prvním podnikem jsme si bohužel mohli gumy vyzkoušet jenom v jednom tréninku, takže jsme o nich moc nevěděli. Ale i když jsme dosáhli dobrých výsledků, tak nemůžu říct, že bych zcela rozuměl tomu, jak nové pneumatiky fungují. Je pro mě těžké najít jejich limit. Brzdné body se oproti loňsku výrazně změnily. Doufám, že až pojedeme v teplejších podmínkách, tak jim budu schopen porozumět více. Zatím jsem totiž měl pocit, že se celou dobu kloužu (směje se).

Stále závodíte se starším vozem Audi RS3. V TCR Eastern Europe už ale můžeme vidět i novější auta. Nemáte tedy obavu, že by se starší vůz mohl v dalších podnicích projevit jako nevýhoda?

Nové vozy by samozřejmě měly být rychlejší, alespoň tedy teoreticky. Příliš se ale o to nestarám. Vím, že jsem i s tímto starým Audi schopen bojovat o nejvyšší pozice. Pokusím se to ukázat i ve zbývajících podnicích.

 Po úvodním podniku letošní sezony TCR Eastern Europe měl Bartosz Groszek důvod k úsměvu. Foto: TCR Eastern Europe



Váš šéf a současně týmový kolega Radim Adámek se nechal slyšet, že pokud vše půjde dobře, mohl by tým v polovině sezony nasadit vedle dvou starších i jedno nové Audi. Věříte tedy, že pokud to vyjde, tak to budete vy, kdo s tímto novějším autem pojede?

V tuto chvíli nechci prozrazovat, kdo nové Audi dostane. Můžu jen říct, že ho samozřejmě otestuji, jakmile ho dostaneme. Doufejme, že se nám toto auto podaří získat a od třetího podniku, který se pojede na mém domácím okruhu v Poznani, už bude připraveno závodit.

Kdo myslíte, že bude ve zbytku sezony patřit mezi vaše největší soupeře v boji o titul?

Před sezonou jsem za své největší soupeře považoval oba jezdce stáje Fullinrace Academy (Carol Wittke a Petr Čížek - pozn. red.), Vesniče, Steibela a Makeše. Nicméně to dopadlo tak, že Makeš na poslední chvíli šampionát opustil (bude letos závodit v BMW M2 Cupu - pozn. red.). Ostatní jezdci, které jsem zmínil, sice nedokázali v Maďarsku dojet na pódiu, i přesto je ale stále považuji za své největší soupeře. Po Hungaroringu bych k nim navíc přidal i Vukoviče se Semerádem. Předtím jsem neměl příležitost si s nimi zazávodit, takže jsem je mezi své největší soupeře před začátkem sezony neřadil.

Tým Aditis má letos kromě TCR Eastern Europe v plánu i účast při vybraných podnicích TCR Europe. Spolu se stájí jste se v této sérii představil už loni v Monze. Máte už tedy nyní tušení, které podniky TCR Europe byste mohl jet?

Ještě jsne o tom nemluvili. Momentálně se soustředíme na TCR Eastern Europe, to je náš hlavní cíl. Myslím si ale, že i letos se objevíme v Monze.

Loni jste závody v Monze dokončil na 11. a 13. místě. Jaké byste tedy měl cíle letos?


Pokud bychom skutečně v některém z podniků TCR Europe letos jeli, chtěli bychom se dostat do druhé části kvalifikace a alespoň mezi nejlepších deset. Po loňsku vím, že to můžeme dokázat.

Je možné, že pokud byste získal titul v TCR Eastern Europe, tak byste se přesunul do TCR Europe nastálo? Nebo si dovedete představit, že byste i po zisku titulu zůstal v TCR Eastern Europe?

Takový je přesně náš plán - vyhrát titul v TCR Eastern Europe a příští rok se pak na celou sezonu přesunout do TCR Europe. Uvidíme na konci roku, jestli se nám to podaří. Sám sobě jsem dal vysoké cíle a chci závodit proti stále silnějším soupeřům.

Na Hungaroringu dokázal Bartosz Groszek vyhrát první závod víkendu. Foto: TCR Eastern Europe



Druhý podnik TCR Eastern Europe se uskuteční na Red Bull Ringu. Tam jste ještě nikdy nezávodil. Jak se vám tedy okruh ze simulátoru zamlouvá?


Na simulátoru jsem tu už odjezdil stovky kol a moc se mi tato trať líbí, zejména poslední sektor. Vím, že zde není lehké dát dohromady dobré kolo, ale doufám, že já to dokážu. Uvidíme, jestli i po druhém podniku letošní sezony budu mít tento okruh tak rád (směje se).

Klíčovým aspektem bude na Red Bull Ringu maximální rychlost. Myslíte si, že by to mohl být pro starší Audi problém?


Nemyslím si. Audi má dobrou maximálku. Rozhodně by ale měli dominovat jezdci, co mají novou Cupru. Ta má totiž nejvyšší maximální rychlost. Pro mě to bude komplikované i kvůli 40 kilům kompenzačního závaží, které dostanu za své výkony na Hungaroringu. Doufám ale, že i po Rakousku budu šťastný tak jako po Hungaroringu.

Zdroj: exkluzivní rozhovor redakce, úvodní foto: TCR Eastern Europe