Mercedes je evidentně rychlejší
Ale není to jen zásluhou trati?
V Imole před dvěma týdny dostal Lewis Hamilton kolo a v Miami je jeho týmový kolega najednou nejrychlejší ve druhém tréninku? Nebude to náhoda, ale přesný důvod také neznáme. Je za tím hlavně zlepšení vozu díky novým dílům, nebo je Mercedes prostě jen rychlejší na trati, kde mají vozy nízký přítlak a jsou proto i méně náchylné k porpoisingu?
„I před začátkem víkendu jsme věděli, že tady budeme mít příznivější podmínky,“ řekl George Russell, kterému už v prvním tréninku chyběla pouhá desetina vteřiny, aby překonal Charlese Leclerca. „Například jsme dosud vždy měli problém řádně zahřát pneumatiky, dokonce i v Bahrajnu, ale tohle je první opravdu horký víkend. Je pravda, že vůz výborně fungoval, ale byl to pouze pátek.“
Porpoising sice byl u Mercedesu pozorován, potrápil ho na začátku dlouhých stintů s plnou nádrží, ale to už měl nastavenou nižší světlou výšku, než si mohl doteď dovolit. Nejvýraznějšími novinkami Mercedesu jsou přední a zadní přítlačná křídla. Zadní se viditelně odlišuje od konkurence, protože mu Mercedes nedal lžícovitý tvar, ale jinak je to podle analytiků prostě křídlo generující nízký aerodynamický odpor i nízký přítlak. Více je zaujala změna předního křídla s hluboce vykrojenými bočními lištami, které nejspíš hodně změnily proudění vzduchu kolem předních pneumatik a následně kolem celého vozu.
„Inženýři nám vysvětlili, že vůz je rozhodně lepší. Já nedovedu docela říct v čem, nadále tlučeme podlahou o asfalt, nezmizelo to. Ale zlepšujeme vůz kousek po kousku,“ řekl Lewis Hamilton, kterému v trénincích patřilo osmé a čtvrté místo.
Přední křídla Mercedesu v Imole a v Miami. Foto: Mercedes
Hamilton v Miami bojuje i svou malou osobní válku proti FIA. Důvodem je zákaz piercingu, náušnic, náramků, hodinek a jiných metalických ozdob, které v kokpitu nikdy neměly být, ale předchozí ředitel velkých cen nad zřejmým porušováním pravidla přivíral oči. Přizpůsobit se muselo více jezdců, ale Hamiltona je nejvíce slyšet, že bude zbytečně omezeno jeho právo na sebevyjádření. Nařízení přitom existuje z důvodu bezpečnosti, jelikož kovy mají dobrou tepelnou vodivost a v případě požáru mohou způsobit popáleniny.
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes