Russell půl hodiny stál, pak zajel nejrychlejší kolo
Velká cena Miami - 1. volný trénink
V Miami začíná nejlépe Mercedes. Oba jezdci nasadili měkké pneumatiky až v závěru a zatímco Russell se dostal na první místo, Hamilton skončil druhý. Do nejlepší trojice se vešel i Leclerc. Verstappen s Pérezem začali čtvrtým, respektive jedenáctým časem. Trénink byl přerušen kvůli nehodě Hülkenberga.
Týden po Velké ceně Ázerbájdžánu se přesunula F1 do USA. Podruhé v historii se totiž uskutečnila Velká cena Miami. Ta už se jela podle standardního víkendového formátu a začala v pátek ve 14:00 hodin místního času prvním volným tréninkem.
V Miami jezdce a týmy přivítalo slunečné počasí. Šance na déšť byla nulová. Zatímco vzduch měl teplotu 29,1 stupňů, asfalt 48,7 stupňů.
Red Bull nasadil pro pátý závod letošní sezony speciální zbarvení svých monopostů. V něm nebyly zahrnuty pouze barvy stáje, ale také barvy typické pro Miami.
Oproti prvnímu ročníku Velké ceny Miami sáhla ke změnám i FIA. Dvě z celkových tří zón pro využívání systému DRS totiž byly zkráceny. Týkalo se to zón za devátou a šestnáctou zatáčkou. Obě byly zkráceny o 75 metrů. Rovněž došlo k položení nového asfaltu.
V prvních minutách se jezdci vydávali na trať buďto na střední nebo tvrdé sadě pneumatik. Jezdcům Red Bullu dělala problémy první zatáčka. Mimo trať zde totiž vycestovali jak Verstappen, tak Pérez. U Russella se ale zdala být situace o něco vážnější. Brit nebyl spokojen se řízením a zajel do boxů. "Musíte to změnit, i kdyby to trvalo třeba 30 minut," měl pilot Mercedesu jasno.
Leclerc nedobrzdil do 11. zatáčky. Ještě větší krizovku ale měl De Vries. Nizozemec, který stále čeká na první letošní body, se roztočil v úzké pasáži na výjezdu ze 12. zatáčky. Jeho auto ale přečkalo celou situaci bez poškození.
Po prvních 12 minutách kraloval Hamilton s časem 1:23,967. Sedminásobný šampion ovšem jezdil na střední směsi pneumatik, zatímco řada jeho soupeřů měla na vozech tvrdou směs. Brzy navíc pilota Mercedesu přeskočil Verstappen.
Zatímco Hamilton byl druhý, Russell zůstával v garáži. Zde se pracovalo na jeho autě. Kromě Russella zatím neměli na kontě čas ani piloti Alfy Romeo Čou a Bottas.
Pokračoval festival výletů mimo dráhu. Do 17. zatáčky se nejprve nevešel Magnussen a o pár okamžiků později ani Stroll.
V závěru první poloviny tréninku jsme viděli první pokusy na měkké směsi pneumatik. To dopřálo pár vteřin slávy domácímu týmu Haas. Hülkenberg totiž nejprve sesadil z prvního místa Verstappena a jeho týmový kolega Magnussen se zařadil na třetí místo. Kromě jezdců amerického týmu už jezdili na měkké sadě také Stroll a Sargeant. Vzápětí se přidali i jezdci Red Bullu a dalo se tak čekat, že se brzy vrátí zpět na špici výsledkové listiny.
I v době, kdy se trénink přehoupl do své druhé poloviny, zůstával v garáži Russell. Vzápětí bylo jasné, že nevyjede ani v nebjližších minutách. Hülkenberg totiž havaroval a trénink pro něj skončil. Byly vyvěšeny červené vlajky.
V době přerušení vedl Verstappen, který se vrátil na první místo krátce před červenými vlajkami. Druhý zůstával Hülkenberg a třetí byl Pérez. Podoba výsledků ale byla hodně ovlivněna tím, že piloti Mercedesu a Ferrari zatím neměli na kontě reprezentativní kola na měkké sadě.
Na posledních 18 minut byl trénink restartován. Většina pilotů už měla na svých vozech měkké gumy. Výjimkami byli pouze piloti Mercedesu. Jak Hamilton, tak Russell, který se po dlouhé době vrátil na trať, byli na střední sadě. S výjimkou vyřazeného Hülkenberga zůstávali v garáži Magnussen, Stroll, Gasly a De Vries. U Nizozemce bylo otázkou, zdali ve zbytku tréninku ještě vyjede. Na jeho autě se totiž pracovalo.
Závěr tréninku se nesl ve znamení zajíždění rychlých časů. Verstappen sice zůstával první, zařadili se za něj ale piloti Ferrari. Na druhé místo povyskočil Sainz a na třetí Leclerc. Piloti Haasu padali podle očekávání dolů.
Osm a půl minuty před koncem vlály žluté vlajky. Albon vycestoval z dráhy v sedmnácté zatáčce. O pár vteřin později si udělal ve stejném místě výlet i Gasly.
Necelých pět minut před koncem se měnil lídr. Leclerc zvládl z měkkých pneumatik dostat čas v hodnotě 1:30,802 a zdolal Verstappena. Pilot Red Bullu ale vzápětí kontroval návratem do čela.
Pro závěrečných pět minut přezuli na měkkou sadu i Hamilton s Russellem. Jezdci "stříbrných šípů" se tou dobou nacházeli až na 18., respektive 19. místě. Za nimi byl pouze De Vries, který stále zůstával v garáži.
Hamilton se ale brzy výrazně posunul. Minutu před koncem zajel čas 1:30,337 a ujal se vedení. V závěru ho ale překonal Russell s časem 1:30,125. Poté už se nikdo nezlepšil a úvodní trénink tak skončil dvojitým triumfem Mercedesu. Třetí místo obsadil Leclerc a čtvrté Verstappen. Až jedenáctým místem začal v Miami Pérez. Hülkenberg se i přes havárii udržel na deváté příčce.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:30,125 | 18 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:30,337 | + 0.212 | 24 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,449 | + 0.324 | 23 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:30,549 | + 0.424 | 22 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:30,724 | + 0.599 | 23 |
6. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:31,104 | + 0.979 | 20 |
7. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:31,231 | + 1.106 | 24 |
8. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:31,337 | + 1.212 | 24 |
9. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:31,392 | + 1.267 | 14 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:31,542 | + 1.417 | 27 |
11. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:31,566 | + 1.441 | 22 |
12. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:31,810 | + 1.685 | 24 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:31,853 | + 1.728 | 25 |
14. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,902 | + 1.777 | 24 |
15. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:31,903 | + 1.778 | 25 |
16. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:31,997 | + 1.872 | 23 |
17. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,134 | + 2.009 | 22 |
18. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:32,169 | + 2.044 | 28 |
19. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:32,619 | + 2.494 | 27 |
20. | Nyck de Vries | AlphaTauri | Red Bull | 1:34,637 | + 4.512 | 10 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes-AMG Petronas F1