FIA vrátila Hamiltona před Russella
Vůz Mercedesu zůstává záhadou.
Jelikož režie televizního přenosu Velké ceny Miami nám ne vždy ukazovala to, co jsme chtěli vidět, až zpětně je nám vysvětleno opakování souboje týmových kolegů George Russella a Lewise Hamiltona. Russell měl štěstí na safetycar, svou jedinou výměnu pneumatik absolvoval bez velké časové ztráty a díky tomu si mohl v závěru závodu rychle poradit s Hamiltonem i Valtterim Bottasem. Vybudoval si náskok, pak najednou v pořadí klesl za Hamiltona a později jsme už jen viděli záznam dalšího souboje.
Jednalo se prostě o to, že Russell při prvním souboji opustil hranice trati, ačkoli k samotnému předjetí došlo až o jednu-dvě zatáčky později. Pravidla však platí a platí i pro týmové kolegy, takže Mercedes dostal pokyn oznámit Russellovi, že má vrátit pozici.
„Musíme Lewisovi vrátit pozici, protože jsi při předjetí vyjel mimo trať. Čím dříve to uděláš, tím větší šanci budeme mít na další předjetí,“ řekl Russellovi skrze vysílačku jeho závodní inženýr Riccardo Musconi.
Hamilton na starých pneumatikách ale už ani nekladl velký odpor a pozice se rychle opět vyměnily. Russell jen přišel o šanci přiblížit se Pérezovi a Sainzovi, kteří bojovali mezi sebou i se svými vlastními problémy.
"V soubojích mezi týmovými kolegy by se mělo nechávat více místa na trati než při jiných soubojích," zněla opatrná stížnost Russella, že ho Hamilton vyhnal mimo trať. „A je to zatáčka, kde jezdec ztrácí představu o tom, kde je hranice, je tam pouze namalovaná bílá čára. Když mi oznámili, že si musíme vyměnit pozice, bylo to trochu frustrující, protože se mi docela dařilo dohánět hochy přede mnou. Ale hlavní je, že jsme dorazili do cíle v jednom kuse.“
„George odvedl v prvním stintu skvělou práci, startoval na lepších pneumatikách. Zpětně je vidět, že tvrdé pneumatiky byly pro tento závod lepší volbou. Ale George na ně zajel skvělý stint, propracoval se z hloubky pole, pak obul nové pneumatiky a já jsem byl v souboji bezbranný,“ řekl Hamilton.
Russell se, s trochou štěstí, dostal z patnáctého místa na páté. Foto: Mercedes
Šéf týmu Mercedes i po dalším “druholigovém“ výkonu věří, že letošní vůz má potenciál být rychlý, ale odstranit problémy asi nebude vůbec snadné.
„Je zřejmé, že vůz má potenciál, ale stále ho nedokážeme využít,“ řekl po závodě Toto Wolff. „Těžko se řídí a skáče do a ven z ideálního okna. A častěji je mimo okna než v něm. A analýza dat trvá strašně dlouho. Popravdě řečeno, data někdy tvrdí něco jiného než jezdci. Je třeba brát v potaz, že mají plné ruce práce s udržením vozu na trati, protože není ani poslušný ani předvídatelný. Ale v datech nejsou tyto změny vidět. S takovým problémem jsme za ta léta ještě nebojovali. Počítače tvrdí jedno, jezdci druhé.“
Velkým testem konkurenceschopnosti bude blížící se závod na trati v Barceloně, která dokonale prověří aerodynamiku vozů, týmy využijí evropský víkend k nasazení nových dílů a data pak mohou alespoň částečně srovnávat s daty z předsezónního testování.
Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: Mercedes