Verstappena zradilo DRS
Pérez poukazuje na ztracený trénink.
Když se včera schylovalo k finálnímu boji o pole position, Maxe Verstappena opět zradila technika. Tentokrát se mu na rovince neotevřelo DRS, zatímco Charles Leclerc na Ferrari předvedl čisté kolo. Druhé místo a ztráta tří desetin vteřiny proto není překvapující.
„Nakonec to nemělo nic s výkonem pohonné jednotky, prostě se mu jen neotevřelo DRS,“ potvrdil Christian Horner pro Sky Sports. „Takové věci se občas stanou. Ferrari kupříkladu včera vyměnilo šasi (Carlose Sainze), protože mělo problém s palivovým systémem. Bohužel, my máme i smůlu na načasování. Tentokrát se problém projevil na konci Q3.“
„Ztratil jsem tím tři až čtyři desetiny,“ odhaduje Verstappen. „Takže porucha nám překazila boj o pole position, ovšem v závodě budeme mít šanci napravit to. Ferrari sice vypadá být silné, ale uvidíme, kdo si lépe poradí s horkem a bude mít rychlejší závodní tempo. Kromě toho, první zatáčka je od startovní čáry docela daleko.“
Zklamáním je, že Verstappenův porouchaný vůz nedokázal zastoupit druhý monopost Červeného Býka. Sergio Pérez tentokrát jako důvod uvádí, že přišel o první trénink, jelikož se do jeho kokpitu posadil junior Jüri Vips. Od letošní sezony je totiž každý tým povinen vícekrát pustit v pátek za volant jezdce bez zkušeností, aby ty zkušenosti mladí jezdci měli jak získat.
„Ztráta prvního tréninku byla drahá, protože za těchto podmínek chcete co nejlépe využít pneumatiky, zjistit o nich co nejvíce,“ vysvětluje Mexičan. „S vozem jsem si moc nerozuměl, hlavně s pneumatikami. Všechno bylo příliš na hraně, a nakonec jsem nedal všechno dohromady. Hlavním problémem je přehřívání pneumatik. Pneumatiky dostávají v prvním i druhém sektoru pořádně zabrat, plus je tento víkend opravdu horko.“
Vips jinak moc neoslnil. Jeho nejrychlejší kolo bylo o více než vteřinu pomalejší než kolo předposledního Nicholase Latifiho, a z takových dat mohl Pérezův závodní inženýr vyčíst asi máloco. V dalších dvou trénincích měl však Pérez ideální podmínky.
Verstappena zradilo DRS, spoléhá na pneumatiky. Foto: Red Bull
Zdroj: RaceFans, Sky, úvodní foto: Red Bull