Verstappen doplácel na snižování hmotnosti
Red Bull to s hubnutím trochu přehnal.
Velká cena Španělska byla mnohem dramatičtější, než mnozí od okruhu Barcelona-Catalunya očekávali. Charles Leclerc přišel o téměř jisté vítězství kvůli selhání techniky a Max Verstappen nebyl připraven využít toho, protože ještě předtím ztratil spoustu času ve štěrku vedle čtvrté zatáčky.
„Začátek závodu byl frustrující, ve čtvrté zatáčce jsem vyjel mimo trať. Překvapilo mě to, protože nemám pocit, že jsem brzdil později nebo jel příliš rychle. Dnes bylo větrno, v jednom kole byl vůz super a v dalším měl ve stejné zatáčce problém s přetáčivostí. Takže si myslím, že za tím byl poryv větru,“ dal Verstappen stejné vysvětlení jako Carlos Sainz z Ferrari, jenž krátce předtím přišel o kontrolu nad svým ferrari ve stejné zatáčce.
Ale i Nizozemec měl technické problémy, málokdy ho poslechl systém DRS. Občas fungoval, občas se křídlo neotevřelo a občas se otevřelo a opět zaklaplo napohled náhodně.
„Snažil jsem se probojovat zpátky, jenže DRS ne vždy fungovalo, takže to moc nešlo. Poradili jsme si s tím, změnili strategii zastávek v boxech, takže jsem si mohl jet svůj vlastní závod a díky tomu i vyhrát. První část byla opravdu komplikovaná, ale ve druhé části závodu už šlo všechno hladce.“
Všechno šlo hladce i díky zásahu týmu a spolupráci Sergia Péreze. Ten Verstappena pustil před sebe, když se mu nedařilo předjet George Russella. Pérez zajel do boxů a na novějších pneumatikách, bojující dvojici dojel a chtěl od týmu, aby byl puštěn zpátky před Verstappena, že si s fungujícím DRS a teď i na novějších pneumatikách s Mercedesem hravě poradí. Nebylo mu vyhověno a ztrácel čas, než Verstappen také zajel do boxů. Později byl na novějších pneumatikách rychlejší Verstappen a tehdy Pérez dostal podruhé pokyn uhnout, což už pokládá za nespravedlivé.
„Měli jsme odlišné strategie. Na začátku jsem Maxe pustil vpřed, tak jsem si myslel, že i on by mě mohl pustit, aniž bych za nimi ztrácel důležité vteřiny. Moje strategie by pak zafungovala lépe. Ale hlavní je dobrý týmový výsledek," řekl jistě smutný Pérez.
A co se příčiny selhání Verstappenova DRS v kvalifikaci i v závodě týče, nejspíš za tím byla honba za snižováním hmotnosti vozu.
„Samozřejmě budeme dělat analýzy. Každý kousek rychlosti rozhoduje a každý kousek hmotnosti navíc škodí a nejspíše jsme byli v této oblasti příliš ambiciózní. Musíme ještě pochopit problém. Mysleli jsme si, že je to problém s jednoduchým řešením, ale to řešení zjevně nevydrží délku závodu,“ řekl šéf týmu Christian Horner.
Verstappen vyhrál navzdory výjezdu do kačírku a porouchanému DRS. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull