Mercedes opět po uši v problémech
Vpředu zůstaly dva týmy.
Po Barceloně to už vypadalo, že se Mercedes rychlým tempem vrací zpět do hry o vítězství. Po nepříliš povzbudivém Monaku však stříbrné vozy nejsou v Baku o nic konkurenceschopnější, než byly před měsícem v Miami. Zatím se v Ázerbájdžánu odjely pouze dva páteční tréninky, ale v obou byl Mercedes o více než vteřinu pomalejší než špička stabilně tvořená Red Bullem a Ferrari.
„Dnes jsme s mým vozem experimentovali, ale popravdě řečeno, nebylo to bůhvíco,“ řekl v pátek večer Lewis Hamilton. „Ale alespoň jsme to zkusili, máme data, můžeme je analyzovat. Zítra pravděpodobně nastoupíme s vozem přestavěným zpět do normálu. Ztrácíme 1.6 nebo 1.3 vteřiny, to je jedno. Je to strašně moc a velkou většinu z toho ztrácíme na rovinkách.“
Hlavním problémem samozřejmě je, že se Mercedesu vrátil porpoising. I pokud dokáže vůz nastavit lépe a udržet dobrou teplotu pneumatik, časová ztráta klesne možná tak o polovinu.
„Jsou prostě daleko, daleko před námi,“ řekl George Russell o čtyřech jezdcích ve dvou špičkových vozech. „Půlku z aktuální ztráty možná půjde smazat, ale náš hlavní problém stále tvoří druhou polovinu.“
Andrew Shovlin naznačil, že problém zhoršily nejnovější díly aerodynamiky. To by byla dost špatná zpráva, kdyby se vývoj ubíral nesprávným směrem.
„Máme před sebou hodně práce. Potřebujeme zlepšit rychlost na jedno kolo i v delších stintech,“ přiznal hlavní traťový inženýr. „Balanc není problémem, problémem je nedostatek přilnavosti v zatáčkách a fakt, že jízda po rovinkách je pro jezdce tak nepříjemná. Musíme s tím zkusit v noci něco udělat. Nemáme dobrou rychlost na rovinkách, ale velká část této ztráty vzniká prostě narážením podlahy o asfalt. Dnes jsme měli na voze nějaké nové díly, takže musíme zjistit, zda přispěly ke zhoršení problému.“
Vidina dotahování bodové ztráty v obou šampionátech se Mercedesu pomalu rozplývá. Foto: Mercedes
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes