Evropa bez Aditisu
Tým nesehnal dostatek sponzorů
Český tým Aditis Racing se letos nakonec do TCR Europe nepřesune. Stáj Radima Adámka sice původně plánovala absolvovat v evropském seriálu celou sezonu se dvěma vozy Audi RS3 LMS TCR, tyto plány ale nakonec ztroskotaly na financích.
„Nepodařilo se nám oslovit silné sponzory. Tato soutěž je finančně náročná a je škoda, že se nevyužije vyhrané startovné a pneumatiky z loňské sezony. TCR Europe tím pádem škrtáme z našeho kalendáře,“ vysvětluje Radim Adámek rozhodnutí do šampionátu nakonec nepřestoupit.
Jedním z jezdců, se kterým se pro TCR Europe u Aditisu počítalo, byl Bartosz Groszek. Polák si loni s týmem dojel pro titul šampiona v TCR Eastern Europe. Bez závodního programu ovšem nezůstane. Společně s Radimem Adámkem bude totiž nastupovat do vytrvalostních závodů ESET Cupu. Zde dvojice pojede s vozem Audi RS3 LMS TCR z roku 2021.
„Využijeme tak společný kalendář TCR Eastern Europe s ESET Cupem. Dříve jsme jezdili vytrvalostní závody a jejich atmosféra už nám chyběla,“ říká Adámek.
Své povinnosti ale bude mít Groszek také v TCR Eastern Europe. Svůj titul sice obhajovat nebude, bude ale radit Tobiasi Poschikovi. Právě Rakušan, který se loni stal v ESET Cupu šampionem Clio Cupu, „zdědí“ po Groszkovi Audi RS3 LMS TCR z roku 2017. Kromě něj pojede za Aditis Racing opět také sám šéf stáje Radim Adámek, který usedne do novější specifikace auta z roku 2021. Tým plánuje nasadit ještě jedno novější auto. Zde ale zatím není jasné, kdo bude sedět za volantem.
Jedinou zkušeností stáje Aditis s TCR Europe tak zatím zůstává start v Monze z roku 2021. Kromě Bartosze Groszka tehdy za tým nastoupil také Petr Čížek. Zatímco Groszek tehdy obsadil 11. a 13. příčku, což mu vyneslo 14 bodů, Čížek bral 19. a 24. místo a opouštěl „chrám rychlosti“ s prázdnou.
Janík také s otazníkem
Zůstává tak otázkou, zdali letos bude mít Česko v TCR Europe vůbec nějaké zastoupení. V předchozích dvou letech sice v sérii pravidelně účinkoval Janík Motorsport, ani setrvání tohoto týmu ale není jisté. Stáj sice plánuje pokračovat v TCR Eastern Europe, ohledně TCR Europe ale ještě finální rozhodnutí nepadlo.
„V tomto případě je rozhodující vyjádření Hyundai a Hyundai Motorsport. Záleží, jaké s námi budou mít pro letošní sezonu plány a v jakém juniorském programu nás použijí. Momentálně pracujeme s oběma variantami,“ uvedla administrativní pracovnice stáje Kateřina Ťuková.
Rozhodování komplikuje Janík Motorsportu mimo jiné i skutečnost, že letos dojde mezi TCR Eastern Europe a TCR Europe ke dvěma termínovým kolizím. První nastane o víkendu 28.-30. dubna, kdy se budou překrývat podniky na Hungaroringu a v Algarve. O stejném víkendu se pojedou i klání na Red Bull Ringu a v Brně. Tyto závody se budou konat od 8. do 10. září.
Pokud Janík Motorsport v TCR Europe pojede, bude nucen obměnit sestavu. V posledních dvou letech totiž byli stálými jezdci stáje Jáchym Galáš s Maťem Homolou. Minimálně Galáš už ale letos s týmem nepojede. Český závodník, který loni pro Janíka vybojoval mimo jiné vítězství na okruhu Spa-Francorchamps nebo druhé místo v Monze, se totiž přesouvá ke stáji Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Zde usedne za volant Lamborghini Huracán ST EVO2 a ve sprintových závodech FIA CEZ bude bojovat o body do hodnocení třídy GTC.
Zdroj: FORMULE.cz, TCR Eastern Europe, úvodní foto: TCR Eastern Europe