Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Evropa bez Aditisu

Evropa bez Aditisu

Tým nesehnal dostatek sponzorů

Český tým Aditis Racing se letos nakonec do TCR Europe nepřesune. Stáj Radima Adámka sice původně plánovala absolvovat v evropském seriálu celou sezonu se dvěma vozy Audi RS3 LMS TCR, tyto plány ale nakonec ztroskotaly na financích.

„Nepodařilo se nám oslovit silné sponzory. Tato soutěž je finančně náročná a je škoda, že se nevyužije vyhrané startovné a pneumatiky z loňské sezony. TCR Europe tím pádem škrtáme z našeho kalendáře,“ vysvětluje Radim Adámek rozhodnutí do šampionátu nakonec nepřestoupit.

Jedním z jezdců, se kterým se pro TCR Europe u Aditisu počítalo, byl Bartosz Groszek. Polák si loni s týmem dojel pro titul šampiona v TCR Eastern Europe. Bez závodního programu ovšem nezůstane. Společně s Radimem Adámkem bude totiž nastupovat do vytrvalostních závodů ESET Cupu. Zde dvojice pojede s vozem Audi RS3 LMS TCR z roku 2021.

„Využijeme tak společný kalendář TCR Eastern Europe s ESET Cupem. Dříve jsme jezdili vytrvalostní závody a jejich atmosféra už nám chyběla,“ říká Adámek.

Své povinnosti ale bude mít Groszek také v TCR Eastern Europe. Svůj titul sice obhajovat nebude, bude ale radit Tobiasi Poschikovi. Právě Rakušan, který se loni stal v ESET Cupu šampionem Clio Cupu, „zdědí“ po Groszkovi Audi RS3 LMS TCR z roku 2017. Kromě něj pojede za Aditis Racing opět také sám šéf stáje Radim Adámek, který usedne do novější specifikace auta z roku 2021. Tým plánuje nasadit ještě jedno novější auto. Zde ale zatím není jasné, kdo bude sedět za volantem.

Bartosz Groszek si zatím musí na přestup do TCR Europe počkat. Foto: TCR Europe



Jedinou zkušeností stáje Aditis s TCR Europe tak zatím zůstává start v Monze z roku 2021. Kromě Bartosze Groszka tehdy za tým nastoupil také Petr Čížek. Zatímco Groszek tehdy obsadil 11. a 13. příčku, což mu vyneslo 14 bodů, Čížek bral 19. a 24. místo a opouštěl „chrám rychlosti“ s prázdnou.

Janík také s otazníkem



Zůstává tak otázkou, zdali letos bude mít Česko v TCR Europe vůbec nějaké zastoupení. V předchozích dvou letech sice v sérii pravidelně účinkoval Janík Motorsport, ani setrvání tohoto týmu ale není jisté. Stáj sice plánuje pokračovat v TCR Eastern Europe, ohledně TCR Europe ale ještě finální rozhodnutí nepadlo.

„V tomto případě je rozhodující vyjádření Hyundai a Hyundai Motorsport. Záleží, jaké s námi budou mít pro letošní sezonu plány a v jakém juniorském programu nás použijí. Momentálně pracujeme s oběma variantami,“ uvedla administrativní pracovnice stáje Kateřina Ťuková.

Jáchyma Galáše letos v TCR Europe určitě neuvidíme. Foto: Janík Motorsport



Rozhodování komplikuje Janík Motorsportu mimo jiné i skutečnost, že letos dojde mezi TCR Eastern Europe a TCR Europe ke dvěma termínovým kolizím. První nastane o víkendu 28.-30. dubna, kdy se budou překrývat podniky na Hungaroringu a v Algarve. O stejném víkendu se pojedou i klání na Red Bull Ringu a v Brně. Tyto závody se budou konat od 8. do 10. září.

Pokud Janík Motorsport v TCR Europe pojede, bude nucen obměnit sestavu. V posledních dvou letech totiž byli stálými jezdci stáje Jáchym Galáš s Maťem Homolou. Minimálně Galáš už ale letos s týmem nepojede. Český závodník, který loni pro Janíka vybojoval mimo jiné vítězství na okruhu Spa-Francorchamps nebo druhé místo v Monze, se totiž přesouvá ke stáji Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Zde usedne za volant Lamborghini Huracán ST EVO2 a ve sprintových závodech FIA CEZ bude bojovat o body do hodnocení třídy GTC.

Zdroj: FORMULE.cz, TCR Eastern Europe, úvodní foto: TCR Eastern Europe