V roce 2028 má už Audi vítězit
Značka Made in Germany nesmí být pošpiněna.
Jedním ze šesti výrobců motorů přihlášených do sezony 2026 je automobilka Audi, která již má koupený vlastnický podíl v týmu Sauber. Továrna na šasi ve Švýcarsku i německá továrna na pohonné jednotky tedy mají před sebou téměř tři roky příprav před opravdovým spojením. A ve třetí společné sezoně, tedy v roce 2028, už má být partnerství schopné vyhrávat velké ceny.
„Během tří let máme být konkurenceschopný. Je to realistický cíl. Ve třetím roce bychom měli bojovat o vítězství,“ řekl Adam Baker, který je ředitelem Audi Formula Racing, dceřiné společnosti automobilky založené za účelem vstupu do F1. Jako hlavní důvody vstupu Audi do F1 citoval přechod na zelené technologie, rostoucí popularitu, zavedení rozpočtového stropu a skvělou technologickou výzvu.
„Rozhodně se do roku 2026 nebudeme nudit,“ pokračoval Baker v rozhovoru pro Bild. „Vyvinout hybridní motor pro F1 je jednou z nejohromnějších výzev, kterým může inženýr čelit. Bylo důležité, že jsme mohli s vývojem začít v létě hned poté, co byla definitivně odsouhlasena pravidla."
Podle Bildu už v Neuburgu na motoru F1 pracuje 200 původních zaměstnanců Audi Sport a 40 nových, přičemž v polovině roku 2023 jich má být přes tři sta. Začíná se s výstavbou nové haly, která pracovní prostor rozšíří o 3,000 metrů čtverečních. Hala je označována F7.2 a přibude do Competence Centre Motorsport, které Audi otevřelo teprve v roce 2014 a od té doby se díky němu již zapojilo do WEC, Formule E a nejnověji Dakaru. Hodně prostoru zaberou čtyři testovací stolice.
Německé noviny Baker ujistil, že Audi udělá dobré jméno značce „Made in Germany“. Pro rok 2026 bude prvořadá dobrá spolehlivost, poté se má přidávat výkon. Už letos má být najat první jezdec. Ne závodní, ale vývojový, aby pracoval v simulátoru. Mluví se o Micku Schumacherovi, ten však už je třetím jezdcem Mercedesu a jako náhradníka si jej píší i týmy, které od Mercedesu kupují motory. Také můžeme předpokládat, že Audi bude chtít někoho s léty zkušeností. A německý pas by byl příjemným bonusem. Kdo ví, jestli se předčasný důchodce Sebastian Vettel nezačal už trochu nudit?
Pro Audi je základem spolehlivost. Marketingová katastrofa ve stylu prvních dvou let Hondy je nepřípustná. Foto: Audi
Zdroj: AS, Bild, úvodní foto: Audi