O´Sullivan vítězem napínavé bitvy, Flörschová poprvé na bodech
FIA F3 na Red Bull Ringu – hlavní závod
O´Sullivan se stal vítězem těsné bitvy před Bortoletem a Colletem, který se dostal na pódium po kolizi Montoyi a Colapinta. Flörschová získala své první dva body za deváté místo.
Do hlavního závodu už jezdci startovali podle výsledků kvalifikace. První místo tak patřilo Saucymu. Za ním se seřadili Beganovic, Bortoleto, Aron, Collet, O´Sullivan, Colapinto, Göthe, Frederick, Mansell, Mini, Martí, Boya, Browning, Montoya, Edgar, Tsolov, Barnard, Barter, Flörschová, Bedrin, Cresswell, Yeany, Cohen, Gray, Villagómez, García, Smith, Faría a Fornaroli.
Pořadí na roštu přece jen nebylo identické s výsledky kvalifikace. Gray totiž dostal po sobotním sprintu trest v podobě ztráty pěti míst za to, že zavinil kolizi s Villagómezem. To ho odsunulo z 20. místa na dvacáté páté.
Ještě před samotným startem se ocitl v potížích García. Mexičan se nedokázal rozjet do zaváděcího kola. Bylo jasné, že pokud se mu podaří odstartovat, tak z boxové uličky.
Saucy si po startu udržel vedení. Druhý zůstal Beganovic. Aron si ovšem vyšlápl na Bortoleta. Estonec to na lídra šampionátu zkoušel vnitřkem v první zatáčce, Bortoleto ale jeho útok ustál. První trojice tak zůstávala beze změny.
Bortoleto sice odolal Aronovi, pilot Premy se ale nevzdával. Ve čtvrté zatáčce naznačoval útok znovu. Tentokrát z toho ale žádný seriózní útok nebyl. Mini měl ve čtvrté zatáčce jiné starosti. Zezadu ťuknul do svého parťáka Browninga, vycestoval z trati a závod pro něj skončil. Z boxů vyjel zpomalovací vůz. Browning naopak musel do boxů. Po kontaktu s Minim měl totiž defekt levé zadní pneumatiky.
Na konci čtvrtého kola se opět začalo závodit. Saucy si pohlídal první místo. Beganovic s Bortoletem si drželi druhou, respektive třetí příčku.
Garcíovo trápení pokračovalo. Mexičan byl vyšetřován sportovními komisaři za blíže nespecifikovaný prohřešek, kterého se měl dopustit během pobytu zpomalovacího vozu na dráze.
Saucy, Beganovic a Bortoleto jezdili v těsných rozestupech. Dalo se očekávat, že jakmile ředitelství závodu povolí jezdcům využívat systém DRS, bude se na co koukat.
A to se skutečně stalo. V sedmém kole totiž Beganovic zaútočil v nájezdu do třetí zatáčky na Saucyho. Dvojice sice jela bok po boku, Saucy ale zůstal přece jen první. To už ale ve čtvrté zatáčce neplatilo. Zde už ho Beganovic zdolal.
Zatímco Beganovic se dostal do vedení, Saucy se musel o kolo později bránit znovu, tentokrát před Bortoletem. Pilot Tridentu se nejprve pokusil zaútočit ve třetí zatáčce a poté také ve čtvrté. Ani jednou ale k předjížděcímu manévru nedošlo.
Zatímco Bortoleto naháněl Saucyho, další pilot Tridentu Göthe vycestoval mimo trať v páté zatáčce. Němec se v desátém kole nacházel až na 22. pozici.
V desátém kole překvapil Bortoleta Aron. Estonec zaútočil ve třetí zatáčce a převzal bronzovou příčku. Beganovic nadále vedl těsně před Saucym. Švéd si ale stěžoval, že už mu odcházejí pneumatiky. V první zatáčce navíc vyjel mimo trať.
I v 11. kole se ve třetí zatáčce bojovalo. Tentokrát Aron zaútočil na Saucyho. Jeho snaha mu ale nevyšla a na rovince ho navíc předjel Bortoleto. Tím ale drama nekončilo. Saucy měl totiž s Aronem ve třetí zatáčce kontakt, která u Švýcara vyústila v defekt pneumatiky. Musel proto do boxů a naděje na dobré umístění byly pryč.
Ve 12. kole se dostal do čela Bortoleto. Brazilec předjel Beganovice ve třetí zatáčce. Pilot Premy mu ale manévr okamžitě oplatil v nájezdu do čtvrté zatáčky. Za nimi už byl O´Sullivan, který se dostal na třetí příčku. Aron se propadl až na šesté místo. Předjeli ho i Colapinto s Colletem.
Na čele pokračoval boj o vítězství. Ve 13. kole se Bortoleto dostal na rovince před čtvrtou zatáčkou zpět před Beganovice. Aronův propad pokračoval. Estonec byl najednou až desátý. Záhada ale byla brzy rozluštěna. Měl poškozené přední křídlo a zamířil k mechanikům. Tam se znovu objevil i Saucy.
O´Sullivan se dostal na druhé místo před Beganovice. Švéd byl navíc varován černo-bílou vlajkou, že překračuje traťové limity.
O´Sullivan předjel v 15. kole ve třetí zatáčce Bortoleta a stal se novým lídrem závodu. Colapinto zdolal Beganovice a sebral mu třetí místo.
Devět kol před koncem přišel další problém pro ART Grand Prix. Frederick si totiž poškodil přední křídlo, když bojoval s Boyou o sedmé místo. Vzápětí se ale ukázalo, že i pro Španěla skončila tato bitva špatně. Mířil totiž do boxů s defektem levé zadní pneumatiky.
Na špici se pořadí ustálilo. Osm kol před koncem stále vedl O´Sullivan před Bortoletem a Colapintem. Ke klidu měl ale lídr závodu daleko. Bortoleto totiž číhal na příležitost a ve čtvrté zatáčce vždy naznačil útok. Tak tomu bylo i sedm kol před koncem. I tady si ale O´Sullivan situaci pohlídal, stejně jako v šesté zatáčce.
K vedoucí trojici se dotahovali i čtvrtý Collet s pátým Montoyou. Brazilec se stal dalším jezdcem, který byl varován černo-bílou vlajkou za překračování traťových limitů. Až šestý byl Beganovic.
Pozornost budil i výkon Flörschové. Němka se totiž propracovala po startu z 20. pozice až na jedenáctou příčku. Na desátého Bartera navíc ztrácela méně než sekundu a pět kol před koncem tak mohla snít o svých prvních bodech ve FIA F3.
Montoya se tři kola před koncem dostal na čtvrté místo před Colleta. První byl stále O´Sullivan, druhý Bortoleto a třetí Colapinto. Rozestupy mezi touto trojicí ale zůstávaly těsné.
Dvě kola před koncem vycestoval z dráhy Martí a propadl se až na 11. příčku. To znamenalo posun Flörschové na desátou pozici. Němka tím pádem držela ve svých rukou jeden bod.
Na čele zuřila v předposledním kole bitva o vítězství. Bortoleto zaútočil ve třetí zatáčce na O´Sullivana, to mu ale nevyšlo a málem ho ve čtvrté zatáčce předjel Colapinto. Brazilec se ale ubránil.
V posledním kole potkalo Colapinta probrzdění ve čtvrté zatáčce. Toho se pokoušel využít Montoya. Mezi dvojicí ale došlo ke kolizi, po které Montoya vycestoval z trati a propadl se až na desátou pozici. I Colapinto ale přišel o pódium, když putoval na čtvrtou příčku.
Vítězem závodu se stal O´Sullivan před Bortoletem. Na třetím místě nakonec dojel Collet. Flörschová využila kolize mezi Colapintem a Montoyou k dalšímu posunu a v cíli byla devátá. Získala tak své první body.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Zak O'Sullivan | Prema | Mecachrome | 26 | 25 | |
2. | Gabriel Bortoleto | Trident | Mecachrome | +0,800 | 26 | 18 |
3. | Caio Collet | Van Amersfoort | Mecachrome | +1,600 | 26 | 15 |
4. | Franco Colapinto | MP Motorsport | Mecachrome | +2,400 | 26 | 12 |
5. | Dino Beganovic | Prema | Mecachrome | +4,400 | 26 | 10+1 |
6. | Jonny Edgar | MP Motorsport | Mecachrome | +4,700 | 26 | 8 |
7. | Christian Mansell | Campos | Mecachrome | +5,200 | 26 | 6 |
8. | Hugh Barter | Campos | Mecachrome | +5,600 | 26 | 4 |
9. | Sophia Flörschová | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | +6,200 | 26 | 2 |
10. | Sébastian Montoya | Hitech | Mecachrome | +8,800 | 26 | 1 |
11. | Pepe Martí | Campos | Mecachrome | +9,500 | 26 | 0 |
12. | Leonardo Fornaroli | Trident | Mecachrome | +10,600 | 26 | 0 |
13. | Oliver Göthe | Trident | Mecachrome | +12,400 | 26 | 0 |
14. | Hunter Yeany | Carlin | Mecachrome | +13,500 | 26 | 0 |
15. | Taylor Barnard | Jenzer | Mecachrome | +13,800 | 26 | 0 |
16. | Nikita Bedrin | Jenzer | Mecachrome | +14,600 | 26 | 0 |
17. | Oliver Gray | Carlin | Mecachrome | +15,100 | 26 | 0 |
18. | Rafael Villagómez | Van Amersfoort | Mecachrome | +15,800 | 26 | 0 |
19. | Nikola Tsolov | ART Grand Prix | Mecachrome | +16,200 | 26 | 0 |
20. | McKenzy Cresswell | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | +16,500 | 26 | 0 |
21. | Tommy Smith | Van Amersfoort | Mecachrome | +16,900 | 26 | 0 |
22. | Roberto Faria | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | +17,300 | 26 | 0 |
23. | Luke Browning | Hitech | Mecachrome | +38,100 | 26 | 0 |
24. | Alex García | Jenzer | Mecachrome | +53,100 | 26 | 0 |
25. | Mari Boya | MP Motorsport | Mecachrome | +53,700 | 26 | 0 |
26. | Paul Aron | Prema | Mecachrome | +1'06,200 | 26 | 0 |
27. | Kaylen Frederick | ART Grand Prix | Mecachrome | +1'07,500 | 26 | 0 |
28. | Grégoire Saucy | ART Grand Prix | Mecachrome | +2 kola | 24 | 0 |
DNF | Ido Cohen | Carlin | Mecachrome | - | 14 | 0 |
DNF | Gabriele Minì | Hitech | Mecachrome | - | 1 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Bortoleto 111, 2. Beganovic 75, 3. O´Sullivan 73, 4. Martí 73, 5. Mini 65, 6. Aron 65, 7. Colapinto 60, 8. Saucy 49, 9. Browning 38, 10. Fornaroli 36, 11. Collet 33, 12. Montoya 26, 13. Göthe 23, 14. Edgar 16, 15. Barnard 16, 16. Boya 12, 17. Frederick 11, 18. Mansell 11, 19. Barter 4, 20. Flörschová 2, 21. Bedrin 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 213, 2. Trident 170, 3. Hitech 129, 4. Campos 88, 5. MP Motorsport 88, 6. ART Grand Prix 60, 7. Van Amersfoort 33, 8. Jenzer 17, 9. PHM Racing by Charouz 2.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA F3