Doohan využil svou příležitost na maximum
F2 na Hungaroringu – hlavní závod
Doohan se konečně dočkal. Při hlavním závodě na Hungaroringu si po dominantním výkonu dojel pro první vítězství v sezoně. Vesti sice skončil druhý, jelikož se ale jeho hlavní soupeř Pourchaire umístil až na šesté příčce, navýšil Dán své vedení v šampionátu. Staněk zvolil alternativní strategii a v závěru patřil k nejrychlejším jezdcům, na lepší než 14. místo to ale nestačilo.
Hlavní závod na Hungaroringu nabízel Doohanovi dobrou šanci na zisk prvního letošního vítězství. Jezdec stáje Virtuosi si totiž v pátek vyjel pole position před Martinsem. Za nimi stáli Vesti, Pourchaire, Hadjar, Iwasa, Bearman, Daruvala, Hauger, Maini, Fittipaldi, Verschoor, Boschung, Maloney, Correa, Leclerc, Crawford, Nissany, Cordeel, Novalak, Benavides a Staněk.
Na Vestiho a Pourchaireho byla upřena speciální pozornost. Tuto dvojici totiž dělil po sobotním sprintu v čele šampionátu jen jeden bod. Pokud by tedy Pourchaire Vestiho porazil, nejspíše by to pro něj znamenalo, že by se stal novým lídrem šampionátu.
Novalak měl původně startovat jako patnáctý. Na 20. pozici ho ovšem odsunul trest pěti míst za zavinění kolize s Boschungem ve sprintu.
Doohan si po startu pohlídal vedení. Martins se naopak propadl na třetí místo za Vestiho.
Po prvním kole vedl Doohan před Vestim a Martinsem. Na bodech se nacházeli také Pourchaire, Hadjar, Iwasa, Bearman, Hauger, Fittipaldi a Correa. Staněk se dokázal posunout o tři pozice nahoru. Českému jezdci totiž patřilo 19. místo. Za ním se nacházeli Novalak, Maini, kterému vstup do závodu vůbec nevyšel, a Cordeel.
Ve třetím kole skončil závod pro Novalaka. Francouz odstavil svůj monopost ve čtvrté zatáčce.
Doohan vedl před Vestim s náskokem jedné sekundy. V nejlepší desítce se bojovalo zejména o deváté místo. To sice měl ve svém držení Bearman, brousil si však na něj zuby Correa. Američanovi se nelíbilo, jak si pilot Premy počíná. Podle něj totiž měnil směr v brzdné zóně. Těsné to bylo i v boji o čtvrté místo. Těsně za Pourchairem kroužil jeho krajan Hadjar.
Na konci sedmého kola jsme viděli první povinnou zastávku v boxech. Tu si odbyl Maloney. Ostatní prozatím zůstávali na dráze. Rozestup mezi Doohanem a Vestim na špici stále činil zhruba jednu sekundu.
V osmém kole zastávky v boxech pokračovaly. Tentokrát k mechanikům zamířili Boschung a Crawford. U Švýcara neproběhlo vše zcela v pořádku. Sportovní komisaři totiž začali tým Campos vyšetřovat za to, že jedno z kol, které bylo nasazeno na Boschungovo auto, neleželo před Švýcarovým příjezdem naležato.
Na chvostu se ostře bojovalo mezi Crawforem a Maloneym. Američan nechtěl svou pozici pustit a před první zatáčkou vytlačil svého soupeře dokonce na trávu. I tímto incidentem se brzy začali zabývat sportovní komisaři.
Do boxů mezitím začínali zajíždět i piloti z předních příček. Nejprve stavěl Hadjar a poté Pourchaire. Pilot stáje ART Grand Prix si virtuální čtvrté místo udržel.
Doohan mezitím upevňoval svou pozici na špici. Před Vestim vedl už o dvě sekundy.
Hadjar se sice dotáhl zpět za Pourchaireho, do souboje francouzské dvojice ale poté vstoupil Cordeel, který stále neměl na svém kontě zastávku v boxech. Zatímco Pourchaire se s Belgičanem vypořádal rychle, Hadjar za ním jezdil hodně dlouho. Díky tomu mohl Pourchaire znovu poodjet.
Doohan nadále uháněl za svým prvním letošním vítězstvím. 16 kol před koncem už vedl před Vestim o čtyři sekundy. Ani jeden z nich si ale tou dobou stále neodbyl povinnou zastávku v boxech. Ve 21. kole čekali na zastávku už jen vedoucí trio Doohan, Vesti, Martins společně se Staňkem a Cordeelem. Poslední jmenovaný si ovšem na konci tohoto okruhu tuto povinnost odbyl.
Vestiho ztráta na Doohana narůstala a Dán byl proto povolán zpátky do boxů. Na trať se vrátil jen těsně před Pourchairem. Sledovali jsme tak přímý souboj o vedení v šampionátu.
Ve 23. kole stavěl také Martins. Teď už se čekalo jenom na Doohana se Staňkem. Český pilot byl jedním z pilotů, kteří startovali na tvrdší směsi a pro závěr závodu měli v plánu nazout měkčí sadu pneumatik.
Martins sice nakrátko byl před Vestim, Dán ale využil jeho nezahřátých pneumatik a vrátil se na virtuální druhé místo. Martinse se poté pokoušel předjet i Pourchaire. Vycestoval však mimo trať a toho využil k posunu před něj Hadjar.
Ve 24. kole si konečně odbyli zastávku i Doohan se Staňkem. Pořadí po zastávkách bylo následující: Doohan, Vesti, Martins, Hadjar, Pourchaire, Iwasa, Hauger, Fittipaldi, Correa, Verschoor, Daruvala, Bearman, Leclerc, Nissany, Maloney, Crawford, Staněk, Benavides, Maini, Boschung a Cordeel.
Jedenáct kol před koncem se Pourchaire propadl na šesté místo. Předjel ho totiž Iwasa. Japonec těžil z výhody měkčí sady gum. Na Hadjara ztrácel okolo dvou sekund.
Staněk získal deset kol před koncem první pozici po přezouvání. Předjel Crawforda a posunul se na 16. místo.
Doohanova situace vypadala dobře. Před Vestim vedl o 6,5 sekundy. Australan navíc zajel nejrychlejší kolo závodu.
Nejrychlejší kolo ale v Doohanově držení nezůstalo dlouho. Sebral mu ho totiž Staněk. Pilot Tridentu se mílovými kroky přibližoval k patnáctému Maloneymu.
Sedm kol před koncem se Staňek před Maloneyho dostal. K bodům to ale pro něj zatím bylo daleko. Doohan už vedl před Vestim o osm sekund. Právě Doohan a Staněk si přehazovali nejrychlejší kola mezi sebou.
Iwasa byl dalším z jezdců, kteří těžili z měkkých pneumatik. Japonec vyvíjel tlak na čtvrtého Hadjara. Staněk se dostal před Nissanyho na 14. místo. Bojovali i Crawford a Maini. Američan dokonce na výjezdu ze druhé zatáčky poslal Mainiho na trávu.
Iwasa naháněl Hadjara dlouho, dvě kola před koncem se ale Japonec konečně dostal dopředu. Šlo o odvážný manévr. Iwasa totiž zaútočil do první zatáčky z velké dálky.
Doohan už si situaci pohlídal a získal své první vítězství v letošní sezoně. Vesti dojel druhý a jelikož Pourchaire obsadil až šesté místo, upevnil si Dán celkové vedení. Na stupně vítězů se podíval i Martins. Staňkovo tažení se zastavilo na 14. pozici.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecahchrome | 57:52,434 | 37 | 25+2+1 |
2. | Frederik Vesti | Prema | Mecahchrome | 58:01,544 | 37 | 18 |
3. | Victor Martins | ART Grand Prix | Mecahchrome | 58:02,284 | 37 | 15 |
4. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecahchrome | 58:18,601 | 37 | 12 |
5. | Isack Hadjar | Hitech | Mecahchrome | 58:19,841 | 37 | 10 |
6. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecahchrome | 58:21,963 | 37 | 8 |
7. | Dennis Hauger | MP Motorsport | Mecahchrome | 58:22,946 | 37 | 6 |
8. | Enzo Fittipaldi | Carlin | Mecahchrome | 58:23,371 | 37 | 4 |
9. | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort | Mecahchrome | 58:31,835 | 37 | 2 |
10. | Richard Verschoor | Van Amersfoort | Mecahchrome | 58:32,413 | 37 | 1 |
11. | Jehan Daruvala | MP Motorsport | Mecahchrome | 58:33,459 | 37 | 0 |
12. | Oliver Bearman | Prema | Mecahchrome | 58:34,041 | 37 | 0 |
13. | Arthur Leclerc | DAMS | Mecahchrome | 58:34,498 | 37 | 0 |
14. | Roman Staněk | Trident | Mecahchrome | 58:35,378 | 37 | 0 |
15. | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | Mecahchrome | 58:49,003 | 37 | 0 |
16. | Zane Maloney | Carlin | Mecahchrome | 58:53,433 | 37 | 0 |
17. | Jak Crawford | Hitech | Mecahchrome | 58:55,280 | 37 | 0 |
18. | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | Mecahchrome | 59:01,046 | 37 | 0 |
19. | Ralph Boschung | Campos | Mecahchrome | 59:06,444 | 37 | 0 |
20. | Kush Maini | Campos | Mecahchrome | 59:09,428 | 37 | 0 |
21. | Amaury Cordeel | Virtuosi | Mecahchrome | +1 kolo | 36 | 0 |
22. | Clément Novalak | Trident | Mecahchrome | DNF | 2 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Vesti 153, 2. Pourchaire 142, 3. Iwasa 132, 4. Martins 105, 5. Doohan 100, 6. Bearman 94, 7. Hauger 76, 8. Verschoor 76, 9. Fittipaldi 72, 10. Maloney 66, 11. Daruvala 53, 12. Maini 52, 13. Crawford 39, 14. Leclerc 39, 15. Hadjar 39, 16. Boschung 33, 17. Correa 12, 18. Staněk 11, 19. Novalak 2.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 247, 2. ART Grand Prix 247, 3. DAMS 171, 4. Carlin 138, 5. MP Motorsport 129, 6. Virtuosi 100, 7. Van Amersfoort 88, 8. Campos 85, 9. Hitech 78, 10. Trident 13.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2