Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Doohan opět v trénincích

Doohan opět v trénincích

Sveze se v Mexiku a Abú Zabí

Jacka Doohana uvidíme i letos ve volných trénincích. Rezervní jezdec stáje Alpine dostane od francouzského týmu šanci stejně jako loni při úvodních trénincích v Mexiku a Abú Zabí. Alpine si tímto splní povinnost nasadit minimálně ve dvou trénincích nováčka, což je podle pravidel pilot, který ve F1 neodjel více než dva závody.

„Během roku jsem s týmem pracoval opravdu tvrdě. Snažil jsem se využít každou příležitost, abych se toho co nejvíce naučil a byl připraven usednout do auta. Budu se soustředit jenom na to, co se ode mě očekává, abych při těchto dvou víkendech přispěl k dobrému týmovému výsledku,“ těší se současný pilot F2.

Součástí rodiny Alpine je Doohan od loňska. K akademii týmu se připojil po odchodu z juniorského programu Red Bullu, jehož součástí byl od roku 2018. Ještě předtím, než se svezl ve volných trénincích, dostal několikrát příležitost v monopostu z ročníku 2021. Letos se u Alpine po odchodech Fernanda Alonsa a Oscara Piastriho posunul do role rezervního jezdce. Kromě toho opět testoval s dva roky starým vozem a také týmu pomáhal na simulátoru.

„Jack po celý rok pracoval velmi tvrdě a potěšilo nás, jak přistupoval ke svému učení. Jeho hlavní prioritou sice zůstává dokončit v Abú Zabí co nejlepším způsobem letošní ročník F2, i tak se ale těšíme na to, až ho budeme moci při těchto dvou trénincích podpořit a až přispěje k výkonnosti týmu,“ říká viceprezident Alpine pro motorsport Bruno Famin, který po odchodu Otmara Szafnauera dočasně zastává i roli šéfa stáje F1.

Doohanovi při volných trénincích uvolní místo oba závodní piloti stáje. Zatímco v Mexiku zastoupí syn motocyklové legendy Micka Doohana Pierra Gaslyho, v Abú Zabí ho pustí do kokpitu Esteban Ocon.

Jack Doohan se po roční pauze opět sveze ve volných trénincích. Foto: Alpine


V Mexiku ani v Abú Zabí nebude Doohan jediným nezávodním jezdcem ve volných trénincích. Zatímco Haas nasadí v obou těchto případech Olivera Bearmana, v Mexiku pojede za Mercedes Frederik Vesti a v Abú Zabí za McLaren nastoupí Patricio O´Ward.

Závodní sedačka v nedohlednu



Ačkoli Doohan působí u Alpine jako rezervní jezdec a dostane šanci ve volných trénincích, nic nenasvědčuje tomu, že by se v dohledné době měl stát závodním pilotem F1. Jak Esteban Ocon, tak Pierre Gasly totiž mají s týmem smlouvu až do roku 2024 a navíc to vypadá, že se Australan z formulového světa příští rok trochu stáhne. Zdá se totiž, že se s Alpine přesune do vytrvalostního mistrovství světa. Zde by závodil buďto ve vrcholné kategorii hypervozů nebo ve třídě LMP2.

„V posledních dnech jsme se o tom bavili. Platforma, kterou Alpine má, je úžasná,“ nechal se Doohan slyšet pro server Speedweek před měsícem.

Současně ale trvá na tom, že i případný přestup do světa vytrvalostních závodů by neznamenal konec snu o F1. Ostatně se předpokládá, že i v příštím roce zůstane rezervním jezdcem Alpine.

„Cílem je formule 1. To je místo, kde chci být. Možná by ale odchod mimo formule a vytrvalostní závody mohly být součástí cesty, která mě tam dovede. Na rovinu, udělám vše, co budu muset, abych se do F1 dostal. Kdybych ale mohl jít s Alpine do WEC a získal bych tam zkušenosti, které by pak byly ve F1 cenné, tak by to bylo úžasné,“ říká.

Jack Doohan letos nejspíše závodí ve F2 naposledy. Foto: Virtuosi



Největšího úspěchu v monopostech dosáhl Doohan v roce 2021, kdy se stal vicemistrem FIA F3. Ve stejném roce debutoval ve F2, když absolvoval poslední dva podniky u stáje MP Motorsport. Od roku 2022 závodí za tým Virtuosi. Zatímco v první sezoně s britskou ekipou třikrát zvítězil a obsadil celkové šesté místo, před posledním podnikem letošního ročníku mu patří čtvrtá příčka. Dokázal zvítězit při hlavních závodech na Hungaroringu a ve Spa-Francorchamps.

Zdroj: Motorsport, PlanetF1, Speedweek, FORMULE.cz, úvodní foto: Alpine