Ferrari jde do čela
VC Itálie – 2. trénink
Letošní Velká cena Itálie začala pro domácí fanoušky slibně. Po pátku je totiž nejrychlejším jezdcem Sainz, který vyhrál druhý volný trénink. Závěrečné páteční jízdy přinesly dvě přerušení. Zatímco o první se postaral Stroll kvůli potížím s palivovým systémem, o druhé Pérez. Mexičan vylétl z dráhy v poslední zatáčce.
I před druhým tréninkem bylo v Monze sucho, ačkoli obloha byla zčásti zatažená. Zatímco asfalt měl teplotu 35 stupňů, vzduch 26 stupňů.
Na rozdíl od prvního tréninku jsme tentokrát viděli v akci všechny závodní piloty. Rezervní jezdec Aston Martinu Drugovich totiž pustil po účasti v úvodním tréninku zpět do kokpitu Strolla.
Ihned od začátku se na trať začaly vydávat monoposty. V akci jsme viděli všechny směsi pneumatik – měkkou, střední i tvrdou. S výjezdem na dráhu vyčkávali Alonso, Albon a Russell, kteří prozatím zůstávali v boxech.
U Strolla ale vystoupení ve druhém tréninku netrvalo dlouho. Na rovince před poslední zatáčkou totiž Kanaďana postihly potíže a odstavil svůj vůz. Byly vyvěšeny červené vlajky a Stroll tak opouštěl páteční program bez toho, aniž by zajel jediné měřené kolo.
K restartu tréninku došlo po zhruba šesti minutách. V úvodu zvládli zajet měřené kolo pouze piloti Aly Romeo na střední sadě pneumatik. Zatímco Čou zajel kolo v hodnotě 1:24,755, Bottas měl na kontě čas 1:31,562.
V dalších minutách už jsme ale viděli časy i od ostatních jezdců. Vzhledem k hustému provozu občas nebyla nouze o dramatické momenty. V šikaně složené ze zatáček 4 a 5 došlo například k nedorozumění mezi Hamiltonem a Piastrim. Sedminásobný šampion se při průjezdu šikanou loudal a donutil tak pilota McLarenu vyjet z dráhy. Vzhledem k alternativní alokaci pneumatik se opět šetřily měkké pneumatiky. Jezdci se snažili trénovat i jízdu ve větrném pytli.
Aston Martin oznámil, že za Strollovu poruchu mohly potíže s palivovým systémem a rovněž uvedl, že Kanaďan už ve zbytku tréninku nevyjede. Devět minut před koncem se navíc ukázalo, že pilot Aston Martinu se nepostaral o jedinou červenou vlajku dne. Pérez totiž vylétl v závěrečné zatáčce z dráhy a již se ze štěrku nedokázal dostat. Pro Mexičana tímto trénink skončil. Jeho zadní křídlo navíc mělo kontakt s bariérou.
Na závěrečné minuty sice ještě došlo k restartu, pořadí už se ale neměnilo. Z tréninkového vítězství se nakonec mohli radovat u Ferrari. S časem 1:21,355 totiž obsadil první místo Sainz před Norrisem a Pérezem. Verstappen skončil až pátý.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:21,355 | 23 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:21,374 | + 0.019 | 20 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:21,540 | + 0.185 | 17 |
4. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:21,545 | + 0.190 | 21 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:21,631 | + 0.276 | 20 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:21,716 | + 0.361 | 23 |
7. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:21,979 | + 0.624 | 19 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:22,071 | + 0.716 | 16 |
9. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:22,176 | + 0.821 | 20 |
10. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:22,291 | + 0.936 | 19 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:22,574 | + 1.219 | 21 |
12. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:22,595 | + 1.240 | 19 |
13. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:22,651 | + 1.296 | 22 |
14. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:22,696 | + 1.341 | 23 |
15. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:22,716 | + 1.361 | 22 |
16. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:22,755 | + 1.400 | 24 |
17. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:22,783 | + 1.428 | 23 |
18. | Liam Lawson | AlphaTauri | Red Bull | 1:23,167 | + 1.812 | 23 |
19. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:23,346 | + 1.991 | 20 |
20. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 2 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari