Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sainz vystřídal na špici Leclerca

Sainz vystřídal na špici Leclerca

VC Itálie - 2. trénink

I ve druhém tréninku bylo nejrychlejší Ferrari, tentokrát však jiné. Vyhrál totiž Sainz. Druhou pozici obsadil Verstappen a třetí Leclerc, který se tak po pátku jeví jako největší favorit na zisk pole position. Sainz i Verstappen totiž klesnou kvůli penalizacím dozadu.

Dvě hodiny po skončení prvního volného tréninku začal v Monze ten druhý. Počasí se od té doby příliš nezměnilo. Pořád svítilo slunce. Asfalt měl 38 stupňů, vzduch 27.

Druhý trénink představoval první víkendové svezení pro Vettela se Schumacherem. Zatímco čtyřnásobný šampion pustil při prvním tréninku do kokpitu Aston Martinu De Vriese, Schumachera nahradil u Haasu Giovinazzi.

Hned po startu druhého tréninku se podle očekávání nahrnula na trať řada vozů. Většina z nich volila pro úvodní jízdy střední sadu pneumatik. Schumacher, Ricciardo, Ocon a Albon ale nazuli tvrdou.

Esteban Ocon startuje v Monze se zbarvením přilby, které je inspirované Michaelem Schumacherem. Foto: Alpine



Jako první zajel měřené kolo Sainz. Mělo hodnotu 1:23,156. Vzápětí se za něj začali řadit další závodníci. Netrvalo ovšem dlouho a Sainze překonal Verstappen. Pilot Red Bullu zajel své kolo v čase 1:23,021.

Pár minut po Verstappenovi zajel výrazně rychlejší čas Leclerc. Monačanův výkon měl hodnotu 1:22,307.

Hladce nezačínal druhý trénink pro Latifiho a Bottase. Zatímco pilot Williamsu zajel zpět do boxů po jednom odjetém kole, Bottas zatím neměl na svém kontě ani metr. Konkrétnější informace, proč tomu tak je, nebyly k dispozici.

Verstappen se mezitím vrátil na špici výsledkové listiny. Leclerca pokořil o čtyři tisíciny. Jezdcům dělala potíže úvodní šikana. Mimo trať jsme zde mohli vidět například i Sainze. Španělovi patřila se ztrátou 180 tisícin na Verstappena třetí pozice.

Dvanáct minut před koncem už byl Latifi zpět na dráze a konečně vyjel i Bottas. Fin na to šel jinak než jeho soupeři a hned nazul nejměkčí směs pneumatik. První měřené kolo zařadilo pilota Alfy Romeo na čtvrté místo za Verstappena, Leclerca a Sainze. První měřený čas zajel i Latifi. Dostal se na 19. pozici před Schumachera.

Leclerc nedobrzdil do čtvrté zatáčky a vyjel ven z dráhy. Netrvalo dlouho a Pérez se vrátil na čtvrtou pozici před Bottase. Fin se mezitím stal dalším pilotem, kteří se nevešli do úvodní šikany.

Ferrari oslavuje 75 let své existence speciálním zbarvením. Foto: Ferrari



Zhruba po dvaceti minutách se na dráze rozhostilo ticho. Většina jezdců se totiž odebrala do boxů. Netrvalo ale dlouho a znovu jsme viděli vozy na trati. Tentokrát už ale vyjížděly na měkké směsi pneumatik. Dopředu se díky tomu dostal hlavně Norris, který sesadil ze třetí pozice Sainze.

Netrvalo ale dlouho a aktivita znovu utichla. Schumacherovu vozu totiž ve čtvrté zatáčce vypověděl službu motor a německý pilot tak odstavil svůj monopost před šestou zatáčkou. Situace si vyžádala červené vlajky.

Dvacet pět minut před koncem byl trénink restartován. Většina pokračovala v jízdách na měkké směsi. Třeba takový Norris ale přezul po třech kolech na měkké na střední směs. Vedoucí Verstappen zůstával v garáži.

Sainz se s časem 1:21,664 dostal na první místo. Vestappen mezitím vyjel na trať. Pilot Red Bullu ale nazul střední směs a bylo tak otázkou, zdali se ve zbytku tréninku ještě zlepší. Russell si stěžoval, že mu na rovince poskakuje auto.

Verstappen a Norris nebyli jedinými piloty, kteří se vrátili na střední sadu a soustředili se na závodní simulace. Stejně tomu bylo také u Hamiltona, Čoua, Alonsa, Cunody a Magnussena.

Mick Schumacher si v pátek moc nezajezdil. Foto: Haas



V závěrečných minutách už se piloti soustředili na závodní simulace a časy se tak nezlepšovaly. Viděli jsme i výlety mimo trať. Zatímco Bottas vycestoval ven v sedmé zatáčce a projel se štěrkem, Leclerc nedobrzdil do první zatáčky. V úvodní šikaně vycestoval také Sainz.

Cunoda se opět dostal do hledáčku sportovních komisařů. V době, kdy vlály žluté vlajky kvůli výletu Bottase, totiž údajně nezpomalili pod žlutými vlajkami.

Bottas se v sedmé zatáčce dostal ven z dráhy ještě jednou. Zdálo se, že se trápí na tvrdé směsi pneumatik. Na té zkoušeli závodní simulace i Alonso s Oconem.

Vítězem tréninku se stal Sainz, který tak vystřídal v čele svého kolegu Leclerca. Monačan byl totiž nejrychlejší v prvním tréninku. Tentokrát skončil na třetí pozici. Druhou příčku obsadil Verstappen. Připomeňme však, že Sainz i Verstappen spadnou v neděli na startovním roštu kvůli penalizacím dozadu.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:21,664   23
2. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:21,807 + 0.143 26
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:21,857 + 0.193 23
4. Lando Norris McLaren Mercedes 1:22,338 + 0.674 29
5. George Russell Mercedes Mercedes 1:22,386 + 0.722 24
6. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:22,394 + 0.730 25
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:22,503 + 0.839 24
8. Esteban Ocon Alpine Renault 1:22,728 + 1.064 28
9. Fernando Alonso Alpine Renault 1:22,752 + 1.088 28
10. Alexander Albon Williams Mercedes 1:22,835 + 1.171 24
11. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:22,911 + 1.247 26
12. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:22,938 + 1.274 29
13. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:22,993 + 1.329 25
14. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:23,135 + 1.471 25
15. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:23,217 + 1.553 30
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:23,557 + 1.893 24
17. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:23,731 + 2.067 25
18. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:23,785 + 2.121 27
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:23,982 + 2.318 22
20. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:24,586 + 2.922 9


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari