Sainz vystřídal na špici Leclerca
VC Itálie - 2. trénink
I ve druhém tréninku bylo nejrychlejší Ferrari, tentokrát však jiné. Vyhrál totiž Sainz. Druhou pozici obsadil Verstappen a třetí Leclerc, který se tak po pátku jeví jako největší favorit na zisk pole position. Sainz i Verstappen totiž klesnou kvůli penalizacím dozadu.
Dvě hodiny po skončení prvního volného tréninku začal v Monze ten druhý. Počasí se od té doby příliš nezměnilo. Pořád svítilo slunce. Asfalt měl 38 stupňů, vzduch 27.
Druhý trénink představoval první víkendové svezení pro Vettela se Schumacherem. Zatímco čtyřnásobný šampion pustil při prvním tréninku do kokpitu Aston Martinu De Vriese, Schumachera nahradil u Haasu Giovinazzi.
Hned po startu druhého tréninku se podle očekávání nahrnula na trať řada vozů. Většina z nich volila pro úvodní jízdy střední sadu pneumatik. Schumacher, Ricciardo, Ocon a Albon ale nazuli tvrdou.
Jako první zajel měřené kolo Sainz. Mělo hodnotu 1:23,156. Vzápětí se za něj začali řadit další závodníci. Netrvalo ovšem dlouho a Sainze překonal Verstappen. Pilot Red Bullu zajel své kolo v čase 1:23,021.
Pár minut po Verstappenovi zajel výrazně rychlejší čas Leclerc. Monačanův výkon měl hodnotu 1:22,307.
Hladce nezačínal druhý trénink pro Latifiho a Bottase. Zatímco pilot Williamsu zajel zpět do boxů po jednom odjetém kole, Bottas zatím neměl na svém kontě ani metr. Konkrétnější informace, proč tomu tak je, nebyly k dispozici.
Verstappen se mezitím vrátil na špici výsledkové listiny. Leclerca pokořil o čtyři tisíciny. Jezdcům dělala potíže úvodní šikana. Mimo trať jsme zde mohli vidět například i Sainze. Španělovi patřila se ztrátou 180 tisícin na Verstappena třetí pozice.
Dvanáct minut před koncem už byl Latifi zpět na dráze a konečně vyjel i Bottas. Fin na to šel jinak než jeho soupeři a hned nazul nejměkčí směs pneumatik. První měřené kolo zařadilo pilota Alfy Romeo na čtvrté místo za Verstappena, Leclerca a Sainze. První měřený čas zajel i Latifi. Dostal se na 19. pozici před Schumachera.
Leclerc nedobrzdil do čtvrté zatáčky a vyjel ven z dráhy. Netrvalo dlouho a Pérez se vrátil na čtvrtou pozici před Bottase. Fin se mezitím stal dalším pilotem, kteří se nevešli do úvodní šikany.
Zhruba po dvaceti minutách se na dráze rozhostilo ticho. Většina jezdců se totiž odebrala do boxů. Netrvalo ale dlouho a znovu jsme viděli vozy na trati. Tentokrát už ale vyjížděly na měkké směsi pneumatik. Dopředu se díky tomu dostal hlavně Norris, který sesadil ze třetí pozice Sainze.
Netrvalo ale dlouho a aktivita znovu utichla. Schumacherovu vozu totiž ve čtvrté zatáčce vypověděl službu motor a německý pilot tak odstavil svůj monopost před šestou zatáčkou. Situace si vyžádala červené vlajky.
Dvacet pět minut před koncem byl trénink restartován. Většina pokračovala v jízdách na měkké směsi. Třeba takový Norris ale přezul po třech kolech na měkké na střední směs. Vedoucí Verstappen zůstával v garáži.
Sainz se s časem 1:21,664 dostal na první místo. Vestappen mezitím vyjel na trať. Pilot Red Bullu ale nazul střední směs a bylo tak otázkou, zdali se ve zbytku tréninku ještě zlepší. Russell si stěžoval, že mu na rovince poskakuje auto.
Verstappen a Norris nebyli jedinými piloty, kteří se vrátili na střední sadu a soustředili se na závodní simulace. Stejně tomu bylo také u Hamiltona, Čoua, Alonsa, Cunody a Magnussena.
V závěrečných minutách už se piloti soustředili na závodní simulace a časy se tak nezlepšovaly. Viděli jsme i výlety mimo trať. Zatímco Bottas vycestoval ven v sedmé zatáčce a projel se štěrkem, Leclerc nedobrzdil do první zatáčky. V úvodní šikaně vycestoval také Sainz.
Cunoda se opět dostal do hledáčku sportovních komisařů. V době, kdy vlály žluté vlajky kvůli výletu Bottase, totiž údajně nezpomalili pod žlutými vlajkami.
Bottas se v sedmé zatáčce dostal ven z dráhy ještě jednou. Zdálo se, že se trápí na tvrdé směsi pneumatik. Na té zkoušeli závodní simulace i Alonso s Oconem.
Vítězem tréninku se stal Sainz, který tak vystřídal v čele svého kolegu Leclerca. Monačan byl totiž nejrychlejší v prvním tréninku. Tentokrát skončil na třetí pozici. Druhou příčku obsadil Verstappen. Připomeňme však, že Sainz i Verstappen spadnou v neděli na startovním roštu kvůli penalizacím dozadu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:21,664 | 23 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:21,807 | + 0.143 | 26 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:21,857 | + 0.193 | 23 |
4. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:22,338 | + 0.674 | 29 |
5. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:22,386 | + 0.722 | 24 |
6. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:22,394 | + 0.730 | 25 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:22,503 | + 0.839 | 24 |
8. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:22,728 | + 1.064 | 28 |
9. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:22,752 | + 1.088 | 28 |
10. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:22,835 | + 1.171 | 24 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:22,911 | + 1.247 | 26 |
12. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:22,938 | + 1.274 | 29 |
13. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:22,993 | + 1.329 | 25 |
14. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:23,135 | + 1.471 | 25 |
15. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:23,217 | + 1.553 | 30 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:23,557 | + 1.893 | 24 |
17. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:23,731 | + 2.067 | 25 |
18. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:23,785 | + 2.121 | 27 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:23,982 | + 2.318 | 22 |
20. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:24,586 | + 2.922 | 9 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari