Vesti zdramatizoval boj o titul
F2 v Monze – sprint
Boj o titul ve F2 je po sobotním sprintu o něco těsnější. Vesti totiž zvítězil a stáhl Pourchaireho na devět bodů. Jeden bod si na konto připsal i osmý Staněk.
Sprintový závod formule 2 přinesl otočení nejrychlejší desítky z kvalifikace na startovním roštu. To znamenalo pole position pro Boschunga. V první řadě ho doplnil Verschoor. Dále se jezdci seřadili v pořadí Vesti, Crawford, Maini, Martins, Hadjar, Staněk, Bearman, Pourchaire, Hauger, Leclerc, Fittipaldi, Doohan, Iwasa, Daruvala, Nissany, Correa, Cordeel, Maloney, Novalak a Mason.
Boschungovi se začátek závodu nepovedl. Na Švýcara hned po startu útočili Verschoor s Vestim a zdálo se, že Švýcar nebude mít šanci první místo udržet. Možná i proto probrzdil a vycestoval do únikové zóny. Vedení se nakonec ujal Vesti. Druhý byl Verschoor a třetí Maini. Boschung se propadl až na čtvrtou příčku.
Hned v úvodu druhého kola ovšem vyjel na dráhu zpomalovací vůz. Cordeela totiž poslal do hodin Maloney. Belgičan po tomto incidentu zůstal stát na výjezdu z deváté zatáčky a závod pro něj skončil.
Za zpomalovacím vozem se kroužilo v pořadí Vesti, Verschoor, Maini, Boschung, Crawford, Hadjar, Martins, Pourchaire, Hauger, Staněk, Fittipaldi, Bearman, Leclerc, Doohan, Daruvala, Iwasa, Correa, Nissany, Novalak, Maloney a Mason.
Vesti při restartu v pátem kole neotálel a ihned přidal plyn. Druhý zůstával Verschoor a třetí Maini. Pokračoval Boschungův propad, před kterého se přehnalo několik vozů. Uběhlo jen pár zatáček a Švýcar byl až desátý. Pilot Camposu měl po velkém probrzdění v úvodu zničené přední pneumatiky.
Vpřed postupoval Pourchaire. Vedoucí muž šampionátu nejprve zdolal Hadjara a poté si začal brousit zuby i na pátého Crawforda. Boschungovy pneumatiky byly v tak špatném stavu, že musel zamířit do boxů na přezutí. Nejrychlejším jezdcem na dráze byl v sedmém kole čtvrtý Martins a dotahoval se na Mainiho.
Netrvalo dlouho a Martins se posunul na pódiové pozice. Podařilo se mu to v úvodu osmého kola, kdy definitivně zdolal Mainiho. Ve stejnou dobu se posunul i Pourchaire. Ten zdolal Crawforda a už byl pátý. Mezi Bearmanem a Fittipaldim došlo ke kontaktu v boji o desáté místo. Vestiho náskok před Verschoorem už převyšoval jednu sekundu.
I v dalších kolech uháněl Vesti za vítězstvím. Deset kol před koncem už činil rozdíl mezi dánským pilotem a jezdcem stáje Van Amersfoort sekundu a půl. Šestý Crawford dostal pětisekundový trest za překračování traťových limitů.
Vesti sice vedl, přesto si ale musel hlídat jednu hrozbu. Tou byl Martins. Pilot stáje ART Grand Prix nadále držel nejrychlejší kolo závodu a posunul se navíc před Verschoora na druhé místo. Nissany se roztočil v šikaně složené ze zatáček 4 a 5 po kontaktu s Correou. To mělo za následek druhý výjezd zpomalovacího vozu, což se Martinsovi velmi hodilo. V boxech skončilo účinkování Iwasy.
Někteří piloti si řekli, že nemají co ztratit a rozhodli se během pobytu zpomalovacího vozu na dráze přezout. Pro nové pneumatiky si dojeli Novalak a Maloney. Později zajel k mechanikům i Mason.
V 16. kole došlo k restartu. Na jezdce tak čekalo závěrečných pět kol v závodním režimu. Vesti si v úvodních zatáčkách hlídal první místo před Martinsem. Další pozici ovšem vydělal Pourchaire, který předjel Mainiho a dostal se tak na čtvrté místo.
Martins v dalších kolech vyvíjel tlak na Vestiho. Francouz se držel v rozestupu menším než jedna sekunda a mohl využívat systému DRS. Pourchaire se současně dotahoval na třetího Verschoora. A aby toho nebylo málo, zvládl se Nizozemec přitáhnout k Martinsovi.
Souboj o pódiové pozice sice trval až do posledních metrů, nakonec si ale Vesti dojel pro vítězství před Martinsem, Verschoorem a Pourchairem. Tímto triumfem pilot Premy stáhl náskok svého rivala Pourchaireho v čele průběžného pořadí. Staněk sice původně skončil devátý, pak ale dostal pětisekundový trest za traťové limity Crawford. Český jezdec se tak dostal na osmé místo a získal jeden bod. Penalizaci dostal po průjezdu cílem i Correa. Američan obdržel deset sekund za kolizi s Nissanym.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Frederik Vesti | Prema | Mecachrome | - | 21 | 10 |
2. | Victor Martins | ART Grand Prix | Mecachrome | +0,500 | 21 | 8+1 |
3. | Richard Verschoor | Van Amersfoort | Mecachrome | +0,900 | 21 | 6 |
4. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +1,700 | 21 | 5+2 |
5. | Kush Maini | Campos | Mecachrome | +3,900 | 21 | 4 |
6. | Oliver Bearman | Prema | Mecachrome | +6,300 | 21 | 3 |
7. | Arthur Leclerc | DAMS | Mecachrome | +7,200 | 21 | 2 |
8. | Roman Staněk | Trident | Mecachrome | +8,700 | 21 | 1 |
9. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | +9,400 | 21 | 0 |
10. | Clément Novalak | Trident | Mecachrome | +10,100 | 21 | 0 |
11. | Isack Hadjar | Hitech | Mecachrome | +10,500 | 21 | 0 |
12. | Dennis Hauger | MP Motorsport | Mecachrome | +10,700 | 21 | 0 |
13. | Jak Crawford | Hitech | Mecachrome | +11,100 | 21 | 0 |
14. | Zane Maloney | Carlin | Mecachrome | +11,400 | 21 | 0 |
15. | Enzo Fittipaldi | Carlin | Mecachrome | +13,800 | 21 | 0 |
16. | Josh Mason | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | +16,200 | 21 | 0 |
17. | Jehan Daruvala | MP Motorsport | Mecachrome | +18,900 | 21 | 0 |
18. | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort | Mecachrome | +21,900 | 21 | 0 |
19. | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | +24,100 | 21 | 0 |
DNF | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | - | 12 | 0 |
DNF | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | - | 11 | 0 |
DNF | Amaury Cordeel | Virtuosi | Mecachrome | - | 0 | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema