Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosenqvist ovládl poslední kvalifikaci za McLaren

Rosenqvist ovládl poslední kvalifikaci za McLaren

Firestone Grand Prix of Monterey – Kvalifikace

Felix Rosenqvist si připravil stylové loučení s týmem Arrow McLaren. Z poslední společné kvalifikace si odnáší pole position. Z prvního místa odstartuje do nedělního závodu na okruhu Laguna Seca. Závěrečný rozstřel o pole position byl přitom velmi těsný. Druhého Scotta McLaughlina porazil Rosenqvist o necelou jednu setinu, třetí Lundgaard pak ztrácel na vítěze kvalifikace desetinu.

Scott Dixon v první skupině ještě na tvrdé sadě pneumatik šest minut před koncem časového limitu výkonem 1:07,6931 pokořil jako první oficiální rekord okruhu, který držel od roku 2000 Hélio Castroneves (1:07,722).

V závěru, když jezdci začali zajíždět první kola na měkké sadě, ale v 11. zatáčce dostal hodiny Hunter-Reay a zůstal stát na cílové rovince. Červené vlajky znamenaly, že podle nového pravidla platného od letošní sezony dostanou piloti prostor na jedno měřené kolo.

V tom byl znovu nejrychlejší Dixon, který jen o dvě desetitisíciny nestlačil čas pod hranici 1 minuty a 7 vteřin. Na druhé místo vyskočil Grosjean, třetí byl Vips, čtvrtý Ferrucci, pátý Rosenqvist a šestý VeeKay.

Dobrý kvalifikační pokus předvedl Canapino, který skončil na první nepostupové příčce. Až za ním skončil dvojnásobný vítěz a jeden z velkých favoritů Colton Herta, ale i Rossi a Ericsson, kteří byli velmi rychlí v trénincích.

V druhé skupině stihli piloti zajet jedno letmé kolo, v němž byl nejrychlejší Palou, když Castroneves dostal hodiny ve třetí zatáčce. Tentokrát ale piloti dostali prostor na více letmých kol na měkké sadě. Nejlepší byl O´Ward s časem 1:06,8459.

O tři setiny pomalejší byl McLaughlin. Postup si zajistili i Ludngaard, Newgarden, Palou a Power, který v úvodu kvalifikace ztratil čas, když tým řešil potíže s řídící jednotkou motoru.

Na nepostupových místech skončili Rahal, Armstrong, Kirkwood, Ilott, Malukas, Robb, DeFrancesco a Castroneves.

V semifinálové skupině od prvních chvil udával tempo Lundgaard. Na nové měkké sadě stlačil čas na úroveň 1:06,4610. Za ním skončil McLaughlin. Další postupové příčky obsadili Palou, Rosenqvist, Dixon a Newgarden.

Možná by to pořadí nakonec bylo jiné, ale v posledním kole dostal hodiny O´Ward a zůstal stát na dráze. Piloti, kteří v tu chvíli ještě chtěli zajet rychlé časy, museli sundat nohu z plynu. Mezi nepostupujícími nakonec skončili Vips, VeeKay, Power, Grosjean, Ferrucci a zmíněný O´Ward.

Ve finále Rosenqvist předvedl výkon, který byl o skoro pět vteřin rychlejší, než loňský vítězný čas Willa Powera. To ukazuje, jak neuvěřitelně vozy IndyCar v Laguně Sece zrychlily poté, co majitelé položili nový asfalt.

Z první řady s ním odstartuje McLaughlin, do druhé se postaví Lundgaard a Newgarden a ze třetí vyrazí do závodu Dixon a Palou.

Pozice na roštu je na okruhu Laguna Seca mimořádně důležitá. Dvacet z posledních 25 závodů vyhráli jezdci, kteří do závodu odstartovali z první řady!

Canapino, Vips a Ferrucci se oproti pozici, kterou si vyjeli v kvalifikaci, ale posunou o šest míst dozadu kvůli penalizaci za neautorizovanou výměnu motoru

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Felix Rosenqvist Arrow McLaren Chevrolet 01:06,6416  
2. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:06,6513 + 0.009
3. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 01:06,7478 + 0.106
4. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:06,7937 + 0.152
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:07,0171 + 0.375
6. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:07,2846 + 0.643
7. Jüri Vips Rahal Letterman Lanigan Honda 01:06,8300 Top 12
8. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:06,9172 Top 12
9. Will Power Team Penske Chevrolet 01:06,9282 Top 12
10. Romain Grosjean Andretti Autosport Honda 01:07,1292 Top 12
11. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:07,4479 Top 12
12. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 01:07,9392 Top 12
13. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:07,4009 1. skupina
14. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:07,2323 2. skupina
15. Colton Herta Andretti Autosport Honda 01:07,4666 1. skupina
16. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 01:07,3726 2. skupina
17. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 01:07,5425 1. skupina
18. Kyle Kirkwood Andretti Autosport Honda 01:07,4029 2. skupina
19. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 01:07,6149 1. skupina
20. Callum Ilott Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:07,5183 2. skupina
21. Tom Blomqvist Meyer Shank Racing Honda 01:07,7419 1. skupina
22. David Malukas Dale Coyne Racing Honda 01:07,7816 2. skupina
23. Benjamin Pedersen A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:07,7583 1. skupina
24. Sting Ray Robb Dale Coyne Racing Honda 01:07,8639 2. skupina
25. Ryan Hunter-Reay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:11,0620 1. skupina
26. Devlin DeFrancesco Andretti Steinbrenner Autosport Honda 01:07,9083 2. skupina
27. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda Žádný čas 2. skupina

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment