Piastriho posunul čtvrtý triumf opět blíže k titulu, třikrát vyjel zpomalovací vůz
F2 v Saudské Arábii - 2. sprint
Oscar Piastri si připsal ve druhém sprintu svůj čtvrtý triumf v sezoně a znovu navýšil své vedení v šampionátu. Za ním dojeli do cíle Jehan Daruvala a Christian Lundgaard. Oba ale byli penalizováni a zatímco druhý tak nakonec skončil Bent Viscaal, třetí Robert Švarcman. Během závodu byl třikrát vyslán na trať zpomalovací vůz. Po havárii Liama Lawsona v závěru už byl za zpomalovacím vozem závod dojet.
Do druhého sprintu piloti odstartovali podle výsledků prvního sprintového závodu, otočila se ale nejlepší desítka. Na první příčce tak stál Daruvala. Následovali Viscaal, lídr šampionátu Piastri, Ticktum, Lundgaard, Švarcman, Drugovich, Vips, Lawson, Armstrong, Doohan, Fittipaldi, Nissany, Novalak, Boschung, Sargeant, Žou, Caldwell, Pourchaire, Deledda, Sato a Samaia.
Závod měl původně odstartovat ve 21:40 místního času. Podobně jako v případě volného tréninku a kvalifikace ale došlo k provozním zdržením a do zaváděcího kola tak piloti vyrazili až ve 21:55 hodin. Na rozdíl od prvního sprintu už se tentokrát jelo za umělého osvětlení. Asfalt měl teplotu 30,2 stupňů, vzduch 27,7 stupňů.
Daruvala si po startu udržel první pozici. Viscaal se na něj sice v první zatáčce pokoušel zaútočit, úspěšný ale nebyl. V dalších momentech se před něj navíc dostali i Piastri s Lundgaardem. Nizozemec byl totiž natlačen na bariéru Daruvalou, který bránil první pozici.
Ještě v prvním kole ale vyjel na trať zpomalovací vůz. Na zadních pozicích totiž došlo v první zatáčce ke dvěma incidentům. Ten první spustil Novalak, který se roztočil a sestřelil vítěze prvního sprintu Armstronga. V jiném incidentu zase kolidovali Samaia s Deleddou. Pro všechny čtyři závod skončil. Armstrong dal ránu i Lawsonovi. Junior Red Bullu ale pouze vyjel mimo trať a byl schopen pokračovat. V incidentu Samaiy a Deleddy byl zapleten také Boschung.
Během pobytu zpomalovacího vozu projíždělo startovní pole boxovou uličkou, aby traťoví komisaři mohli v první zatáčce odklidit havarované vozy. Vedl Daruvala před Piastrim a Lundgaardem. V bodované osmičce se nacházeli i čtvrtý Viscaal, pátý Ticktum, šestý Švarcman, sedmý Vips a osmý Drugovich. Za zmínku stálo také deváté místo nováčka Doohana. Žou se po startu ze 17. příčky posunul na 13. pozici.
Restart přišel v nájezdu do pátého kola. Piastri hned v první zatáčce naznačil útok na Daruvalu, lídr se ale zatím neměnil. Dopředu chtěl i Viscaal, který jel těsně za Lundgaardem. Drugovich sebral sedmou příčku Vipsovi.
Piastri zůstával i v nájezdu do dalšího kola těsně za Daruvalou. Vips se postaral o další drama. Na cílové rovince zkoušel vrátit předjetí Drugovichovi. Škrtnul si však o zadní část jeho vozu, přišel o přední křídlo a závod pro něj skončil. "Jsem idiot," uznal chybu ve vysílačce. Po Estoncových potížích vyjel opět zpomalovací vůz. U mechaniků se objevil i Sargeant a o pár okamžiků později i on odstavil svůj vůz na dráze.
Restart přišel v devátém kole. Daruvala při obraně pozice před Piastrim nedobrzdil do první zatáčky a zkrátil si trať. Piastriho ale před sebe po návratu nepustil a zůstával v čele. Viscaal předjel Lundgaarda a dostal se na třetí příčku. Dán ale zůstával těsně za ním a brzy mu předjetí vrátil. Blízko byl i pátý Ticktum.
Švarcman se dostal ve 12. kole na pátou příčku před Ticktuma. Daruvala stále vedl, Piastri byl ovšem i nadále těsně za ním. Indický závodník navíc vzápětí obdržel pětisekundovou penalizaci za to, že po restartu získal výhodu výjezdem z trati. Piastrimu se tak otevírala cesta k dalšímu vítězství a k dalšímu navýšení vedení v průběžném pořadí šampionátu. Ve svých snahách ale nepolevoval a stále dýchal Daruvalovi na záda.
V ohrožení se ocitl i Lundgaard. Ten se totiž také dostal zpět na třetí místo před Viscaala díky výjezdu mimo trať. Netrvalo dlouho a i Dán vyfasoval pětisekundový trest. To mohlo těšit Viscaala, kterému se otevírala cesta na stupně vítězů. Za pilotem Tridentu už byl ale nalepen Švarcmman.
Piastri se ve 14. kole dostal před Daruvalu na první místo. Ind mu ale na cílové rovince manévr vrátil a byl znovu první. Švarcman v první zatáčce málem sestřelil před ním jedoucího Lundgaarda. Vydařený závod zažíval nováček Doohan. Australan už byl šestý.
Viscaal se dostal na třetí místo před Lundgaarda v první zatáčce, ale nedobrzdil a vyjel mimo trať. Rozhodl se proto pilotovi ART Grand Prix pozici přepustit. O kolo později se situace opakovala. Viscaal se opět dostal před Lundgaarda, znovu byl ale široký a vrátil mu tak pozici zpět.
Bojovalo se ale i o první místo. Piastri se v 17. kole dostal do vedení a okamžitě Daruvalovi začal ujíždět. Souboj probíhal i na šesté příčce mezi Ticktumem a Doohanem, kteří si nejednou prohodili pozici.
Závod byl nakonec dokončen za zpomalovacím vozem. Dvě kola před koncem totiž havaroval Lawson. To nebyla dobrá zpráva pro druhého Daruvalu se třetím Lundgaardem. Ke jejich časům se totiž po dojezdu přičítalo pět sekund.
Piastri si dojel pro čtvrtý triumf v sezoně a udělal tak další krok k zisku titulu šampiona. Jako druhý sice projel cílem Daruvala a jako třetí Lundgaard, oba ale spadli po pětisekundové penalizaci až na chvost. Daruvala nakonec skončil čtrnáctý a Lundgaard patnáctý. S Piastrim tak nakonec vystoupili na pódium druhý Viscaal a třetí Švarcman. Čtvrtý dojel Ticktum, své první body v šampionátu získal pátý Doohan, šestý skončil Pourchaire, sedmý Fittipaldi, který také získal první body, a bodovanou osmičku uzavřel Žou.
Piastriho náskok v šampionátu činí po sobotě už 47 bodů před druhým Švarcmanem. Ve hře o titul stále zůstávají i Žou (-57), Ticktum (-61), Pourchaire (-76) a Vips (-88). Daruvala s Lawsonem ztratili po druhém sprintu už i matematickou šanci.
p. | jezdec | tým | motor | ztráta | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | Prema | Mecachrome | - | 20 | 15+2 |
2. | Bent Viscaal | Trident | Mecachrome | +2,500 | 20 | 12 |
3. | Robert Švarcman | Prema | Mecachrome | +3,300 | 20 | 10 |
4. | Dan Ticktum | Carlin | Mecachrome | +3,400 | 20 | 8 |
5. | Jack Doohan | MP Motorsport | Mecachrome | +3,500 | 20 | 6 |
6. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +3,600 | 20 | 4 |
7. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | +3,800 | 20 | 2 |
8. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | +4,100 | 20 | 1 |
9. | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | +4,300 | 20 | 0 |
10. | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | Mecachrome | +4,600 | 20 | 0 |
11. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | +4,800 | 20 | 0 |
12. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | +6,100 | 20 | 0 |
13. | Marino Sató | Trident | Mecachrome | +6,400 | 20 | 0 |
14. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | +7,000 | 20 | 0 |
15. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | +7,200 | 20 | 0 |
DNF | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | Mecachrome | - | 17 | 0 |
DNF | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | Mecachrome | - | 5 | 0 |
DNF | Logan Sargeant | HWA Racelab | Mecachrome | - | 5 | 0 |
DNF | Marcus Armstrong | DAMS | Mecachrome | - | 0 | 0 |
DNF | Clément Novalak | Trident | Mecachrome | - | 0 | 0 |
21. | Alessio Deledda | HWA Racelab | Mecachrome | - | 0 | 0 |
22. | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | Mecachrome | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 200, 2. Švarcman 153, 3. Žou 143, 4. Ticktum 139, 5. Pourchaire 124, 6. Vips 112, 7. Daruvala 96, 8. Lawson 92, 9. Drugovich 67, 10. Verschoor 55, 11. Lundgaard 47, 12. Armstrong 41, 13. Boschung 40, 14. Viscaal 34, 15. Beckmann 32, 16. Nissany 16, 17. Zendeli 13, 18. Hughes 8, 19. Doohan 6, 20. Fittipaldi 2, 21. Sato 1, 22. Nannini 1, 23. Aitken 0, 24. Samaia 0, 25. Deledda 0, 26. Caldwell 0, 27. Petecof 0, 28. Novalak 0, 29. Sargeant 0.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 353, 2. Carlin 235, 3. UNI-Virtuosi 210, 4. Hitech Grand Prix 204, 5. ART Grand Prix 171, 6. MP Motorsport 74, 7. DAMS 57, 8. Campos 47, 9. Trident 35, 10. Charouz Racing System 27, 11. HWA Racelab 9.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema