Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nejlepší pozici pro sprint si vyjel Norris

Nejlepší pozici pro sprint si vyjel Norris

VC Číny - kvalifikace na sprintový závod

Protože v Číně mají jezdci a týmy pouze jeden volný trénink, očekávalo se, že spousta z nich část sprintové kvalifikace využije i k testování. Šedesátiprocentní šance, že by mohlo v závěrečné části kvalifikace zapršet, ale predikovala spoustu neznámých.

První na trať vyjel domácí závodník Čou se speciálním pandím designem přilby. Stroll se v boxové uličce připletl do cesty Verstappenovi, ale nic vážného se nestalo. První kapky na trati hlásil Piastri překvapivě už v prvních kolech.
Sargent si stěžoval na Gaslyho, že ovlivnil jeho rychlé kolo. Do mírných potíží se v šestnácté zatáčce dostal Ocon, který má v Číně jako jediný z týmu Alpine novou podlahu.

Na čele se postupně střídali jezdci Ferrari a Red Bullu, kterým zdatně sekundoval i Norris. Na chvostu pole se pohyboval překvapivě Russel a úplně bez rychlého času byl Tsunoda, který sice v závěru čas, ale stačilo to pouze na předposlední místo. Russel si na poslední chvíli zajistil postup do Q2 ze třináctého místa. Spolu s japonským závodníkem nepostoupili Gasly, Ocon, Albon a Sargeant.

Daniel Ricciardo tentokrát nechal svého týmového kolegu daleko za sebou. Foto: Pirelli

 

Začátek druhé části opět poznamenal, stejně jako v prvním volném tréninku, požár trávy okolo závodní dráhy start musel být o několik minut odložen. Požár paradoxně doplnil v některých místech posledního sektoru lehký deštík. Výjezd vozů z boxové uličky byl tedy trochu hektický, protože se všichni jezdci snažili získat prostor pro zajetí rychlého kola za ideálních klimatických podmínek.

Jízdu na samé hraně fyzikálních zákonů předvedli Norris, ale jeho týmový kolega Piastry ho i tak dokázal překonat. Za jezdce McLarenu se zařadili Sainz a Alonso. Všechny ale překonal Leclerc a následně Verstappen, jehož tým trochu zariskoval a spoléhal, že déšť přijde až o několik minut později. A vyplatilo se, silněji pršet začalo přesně po dojetí obou red bullů. Nikdo už pak neměl šanci překonat časy zajeté na suché trati.

George Russel se nedokázal dostatečně zlepšit a zůstal stát před branami Q3. Foto: Pirelli

 

Do poslední části sprintové kvalifikace nepostoupili Russel, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo a Stroll.
Kvůli dešti byl odložen start i do Q3 a jezdci se opět štosovali v boxové uličce, aby eliminovali riziko, že se rozprší ještě více a nebudou schopni využít pneumatiky do přechodných podmínek.

Do smyku se dostali nejdříve jezdci McLarenu a hned na to se potkal s bariérou Leclerc.I přestože to byla celkem velká rána, jezdec byl schopen se rozjet a pokračovat v jízdě.

Déšť byl na intermediální pneumatiky tak silný, že ani Verstappen nebyl schopný udržet svůj monopost na vozovce a vyjel mimo optimální dráhu. Do čela se dostal Piastri, který se musel posléze sklonit před Pérezem. Verstappenovi to nakonec i přes chybu stačilo na třetí místo, ale jeho čas později komisaři smazali za porušení traťových limitů.

Úřadující mistr světa Max Verstappen několikrát vyjel mimo dráhu a na mokru se tentokrát musel sklonit před trojicí rychlejších jezdců. Foto: Pirelli

 

Krásný čas zajel Bottas a usadil se na druhé místo. Další velkou chybu udělali Verstappen a Norris. Do čela se dostal Alonso, který zajel čisté kolo. Komisaři pokračovali v mazání časů a potrestali opět Verstappena a Norrise. Nejlepší čas zajel Hamilton, toho překonal Norris, ale opět přišel o svůj čas, takže Hamilton se dostal zpět na čelo výsledkové listiny.

Verstappen sice zrychlil, ale na lepší, než třetí místo to nestačilo, druhý byl Alonso. Hamilton se pokoušel zajet ještě poslední kolo, ale dostal od týmu zprávu, že to není třeba a svůj pokus přerušil. Na to komisaři vrátili původně smazaný čas Norrisovi a ten tak odsunul Hamiltona na druhou příčku.

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Lando Norris McLaren Mercedes     1:57,940 5
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes     1:59,201 5
3. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes     1:59,915 5
4. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT     2:00,028 5
5. Carlos Sainz Ferrari Ferrari     2:00,214 5
6. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT     2:00,375 5
7. Charles Leclerc Ferrari Ferrari     2:00,566 5
8. Oscar Piastri McLaren Mercedes     2:00,990 5
9. Valtteri Bottas Sauber Ferrari     2:01,044 5
10. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari     2:03,537 5
11. George Russell Mercedes Mercedes   1:36,345   4
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari   1:36,473   4
13. Nico Hülkenberg Haas Ferrari   1:36,478   4
14. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT   1:36,553   3
15. Lance Stroll Aston Martin Mercedes   1:36,677   3
16. Pierre Gasly Alpine Renault 1:37,632     6
17. Esteban Ocon Alpine Renault 1:37,720     6
18. Alexander Albon Williams Mercedes 1:37,812     6
19. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:37,892     6
20. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:37,923     6

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli