Tři týmy vylepšily své vozy
McLaren, Mercedes a Alpine s většími novinkami.
Týmy zpravidla preferují dělat větší změny na svých vozech během běžných závodních víkendů, ne o víkendech se sprintovým závodem, který nedává dostatek příležitosti k otestování novinek před kvalifikací a závodem. Například Aston Martin měl nové díly na voze již v Japonsku a kvůli jejich nasazení využil jednoho ze dvou žolíků k porušení večírky, jelikož rozebrání a opětovné sestavení vozu Fernanda Alonsa realizoval přímo na okruhu. Učinil tak z důvodu, že v Číně i Miami čekaly sprintové víkendy. McLaren, Mercedes a Alpine však na Floridu dorazily s novinkami raději, než by vyčkaly až do Imoly.
Nejobsáhlejší je seznam změn na oranžových vozech McLarenu. Má kompletně nové přední křídlo a změněné další díly přední části vozu včetně zavěšení kol, brzdových kanálků a následně podlahy a bočnic, avšak změny pokračují i dále po proudu vzduchu, ke krytu motoru, zavěšení zadních kol a zadním brzdovým kanálkům i spodnímu zadnímu křídlu. Celý balík však dostal pouze Lando Norris, pro Oscara Piastriho se stihla vyrobit zhruba polovina nových dílů.
„Snad to pomůže naší rychlosti,“ řekl Norris. „Vypadá to jako dobrý balík, ačkoli ne všechno je nutně zaměřeno na odstranění našich největších problémů. Ale v těsném boji, ve kterém teď jsme, je každý kousek rychlosti velmi vítanou pomocí.“
Nejdelší seznam novinek má v Miami McLaren. Foto: McLaren
Mercedes spěchal, aby mohl v Miami nasadit novou podlahu. Jezdci se s ní evidentně nestihli sžít během jediného tréninku, jelikož ani jeden nepostoupil do finále sprintové kvalifikace.
„Je to takový všeobecný vývojový krok. Původně jsme ho měli naplánovaný do Imoly, spolu s úpravou zadního přítlačného křídla a spodního zadního křídla. Ale odvedli jsme dobrou práci a máme tu novou podlahu pro oba naše vozy,“ ozřejmil Andrew Shovlin, šéfinženýr Mercedesu. „Od začátku roku jsme nasazovali stejný vůz a jsem rád, že začínáme nasazovat výsledky vývoje. Do příštích čtyř nebo pěti závodů budeme nastupovat s novinkami, kterých cílem bude usnadnit řízení vozu a jeho konzistentnost.“
A tým Alpine, který tento týden přijal Davida Sancheze z McLarenu za svého nového technického ředitele, oznámil, že díky novým, odlehčeným dílům se vůz dostal na minimální předepsanou hmotnost. Špatnou zprávou pro fanoušky tohoto týmu je, že hlavním problémem je od začátku roku aerodynamika, přesněji nedostatek přítlaku. Výsledky sprintové kvalifikace tomu odpovídají.
„Poprvé od začátku roku máme vozy na minimální hmotnosti. Je to náš již druhý balík nových dílů, avšak víme, že je to jen další krok na dlouhé cestě. S novou organizační strukturou, David přišel včera, jsme připraveni učinit další kroky,“ řekl Bruno Famin, šéf týmu.
Zdroj: motorsport, úvodní foto: McLaren