Novinky

  • 01.04.2025 Good Russell má smlouvu téměř v kapse, tvrdí Wolff

  • 23.03.2025 Bad Leclerc a Hamilton z Ferrari a Gasly z Alpine byli vyloučeni z Velké ceny Číny

  • 18.03.2025 Neutral FIA počínaje VC Číny zpřísňuje testování ohýbání zadního křídla

Facebook Instagram

Norris vítězem jediného čínského tréninku

Norris vítězem jediného čínského tréninku

VC Číny – volný trénink

Jediný volný trénink na VC Číny patřil Norrisovi. Za lídrem šampionátu se seřadili Leclerc a Piastri. Doohan nedokončil trénink kvůli problémům s posilovačem řízení. Jezdcům dělal potíže vítr.

V polovině tréninku kraloval Russell, který vedl s časem 1:32,377 před Leclercem a Hamiltonem. Tou dobou se jezdilo výhradně na střední směsi pneumatik. Ta dlouho hrála hlavní roli i ve druhé třicetiminutovce, kdy se piloti věnovali jízdám na dlouhou vzdálenost s větším množstvím paliva. I přesto se Leclerc dokázal přiblížit Russellovi a Piastri odsunout ze třetí pozice Hamiltona.

Pokusy na měkkých gumách přišly až v závěrečných sedmi minutách. Pořadí se proto před skončením tréninku několikrát promíchalo. Vítězem se stal nakonec Norris s časem 1:31,504. Druhý skončil Leclerc a třetí Piastri. Russell se nakonec propadl na páté místo.

Red Bull svým vstupem do víkendu příliš nepřesvědčil. Verstappenovi se v závěru nepovedl pokus na měkkých gumách a proto se umístil až jako šestnáctý. Lawson ovšem dopadl ještě hůře – obsadil 18. místo a nejvíce na sebe upozornil výletem do štěrku ve třetí zatáčce.

Jezdcům dělaly problémy zejména 14. zatáčka, do které museli brzdit z dlouhé rovinky, a také táhlá sekce prvních dvou zatáček. Právě ve druhé zatáčce pocítil sílu větru například Leclerc, který se roztočil.

U Ferrari vstoupili do víkendu slibně. Foto: Scuderia Ferrari

 

U Alpine mají o čem přemýšlet. Doohan se 13 minut před koncem postaral o červené vlajky, když na jeho voze odešel posilovač řízení. Problémy s elektronikou měl během tréninku také Gasly, který zamířil k mechanikům kvůli chybným údajům na volantu.

U Aston Martinu se vzpomíná na Eddieho Jordana, který ve čtvrtek podlehl ve věku 76 let rakovině prostaty. Na vozech britského týmu, který postupně vzešel právě ze stáje Jordan, proto můžeme tento víkend vidět logo se jménem zesnulého manažera.

Aston Martin vzdává hold Eddiemu Jordanovi. Foto: Aston Martin

 

Šlo o jediný volný trénink v rámci Velké ceny Číny. Druhý letošní víkend se totiž koná ve sprintovém formátu. Nyní už se jezdci a týmy budou chystat na sprintovou kvalifikaci.

V Číně panuje slunečné počasí a déšť nehrozí. Vzduch měl na konci tréninku 23 stupňů, teplota asfaltu vystoupala z 32 až na 39. Na okruhu byl loni v srpnu položen nový asfalt. Časy se proto s každým kolem zrychlují a podobný trend by měl pokračovat i v dalších jízdách.

Jelikož se jedná o sprintový víkend, týmy nasazují jenom drobná vylepšení. K dispozici totiž mají jen jeden volný trénink, což není mnoho prostoru pro experimentování a otestování novinek.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lando Norris McLaren Mercedes 1:31,504   22
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:31,958 + 0.454 20
3. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:32,153 + 0.649 23
4. Lewis Hamilton Ferrari Ferrari 1:32,195 + 0.691 21
5. George Russell Mercedes Mercedes 1:32,377 + 0.873 25
6. Nico Hülkenberg Sauber Ferrari 1:32,507 + 1.003 20
7. Alexander Albon Williams Mercedes 1:32,687 + 1.183 23
8. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:32,766 + 1.262 22
9. Kimi Antonelli Mercedes Mercedes 1:32,874 + 1.370 26
10. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:32,934 + 1.430 22
11. Oliver Bearman Haas Ferrari 1:32,967 + 1.463 22
12. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:32,984 + 1.480 19
13. Esteban Ocon Haas Ferrari 1:33,056 + 1.552 22
14. Pierre Gasly Alpine Renault 1:33,123 + 1.619 22
15. Carlos Sainz Williams Mercedes 1:33,145 + 1.641 25
16. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:33,284 + 1.780 23
17. Isack Hadjar RB Red Bull PT 1:33,385 + 1.881 22
18. Liam Lawson Red Bull Red Bull PT 1:33,631 + 2.127 22
19. Gabriel Bortoleto Sauber Ferrari 1:33,822 + 2.318 23
20. Jack Doohan Alpine Renault 1:33,923 + 2.419 17

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren