Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Leclerc se v podvečer chopil otěží

Leclerc se v podvečer chopil otěží

VC Ázerbájdžánu - 2. trénink

Ve druhém volném tréninku se do čela vyšvihlo Ferrari. Vyhrál Leclerc před Pérezem a Verstappenem. Opět zapůsobil Alonso, který po pátém místě v prvním tréninku tentokrát skončil čtvrtý. Za sebou nechal i Sainze, který ovšem nezajel reprezentativní kolo na měkké sadě. Znovu jsme viděli řadu výletů mimo trať. Albon si dokonce po kontaktu se zdí poškodil zavěšení.

Od 18:00 hodin místního času pokračovala Velká cena Ázerbájdžánu druhým volným tréninkem. Asfalt měl před jeho startem 36 stupňů. Ve vzduchu bylo naměřeno 24 stupňů.

Jako první vyrazil na trať Sainz, který si hned na výjezdu z boxové uličky vyzkoušel start. Za Španělem brzy následovaly další vozy. Po třech minutách už zůstávali v garáži jenom Verstappen s Pérezem. Většina pilotů nazula pro první jízdy střední sadu pneumatik. Ricciardo s Norrisem ale nešli s davem a obuli tvrdou sadu.

Alfa Romeo startuje v Baku se speciálním zbarvením. Foto: Alfa Romeo


Norris se o pár okamžiků později postaral o první žluté vlajky tréninku. Nedobrzdil totiž do zatáčky a poslal vůz do únikové zóny. Chvíli mu trvalo, než z ní zvládl vycouvat, nakonec byl ale úspěšný a zapojil se zpátky do tréninku.

Po trati už jezdil i Pérez. Mexičan nazul střední směs pneumatik, stejně jako většina. U jeho týmového kolegy Verstappena se ale nezdálo, že by měl v dohledné době vyjet do akce. Na jeho monopostu se totiž pracovalo v garáži.

Vettel se stal po devíti minutách dalším pilotem, který vyjel z trati. Pilot Aston Martinu si udělal výlet v první zatáčce.

Po deseti minutách se na špici výsledkové listiny nacházel Leclerc s časem 1:43,806. Za ním byli Alonso (+1,122) a Sainz (+1,312). Verstappen už zůstával jediným jezdcem, který neměl na kontě čas. Úřadující šampion stále zůstával v boxech. Z garáže Red Bullu nepřicházely žádné zprávy o tom, proč Verstappen s výjezdem čeká tak dlouho.
Fernando Alonso zažil vydařený pátek. Foto: Alpine


Pilotům dělaly potíže igelitové sáčky, které na trať nejspíše zavál vítr. Nejprve přes jeden přejel Sainz a poté Ocon.

To už ale jezdil po trati i Verstappen. Také Nizozemec měl na svém voze střední sadu pneumatik. Po svém prvním měřeném kole se posunul na šesté místo. Nahoru šel i Pérez. S časem 1:43,931 šel na druhou příčku.

Třicet osm minut před koncem tréninku už se začalo přezouvat na měkké gumy. Jako první na ně šli piloti Williamsu - Albon s Latifim. Za pár okamžiků po nich sáhli také Cunoda, Vettel, Russell, Ocon a přidávalo se stále více pilotů.

I ve druhém tréninku poutal pozornost Alonso. Dvojnásobný mistr světa zajel už v prvním tréninku pátý čas a nyní si vedl podobně. Po přezutí na měkké gumy se totiž dokázal vyšplhat až na čtvrté místo a dokonce zajel nejrychlejší třetí sektor ze všech. Za Alonsem se ale nacházel jeho krajan Sainz, který ještě tou dobou neměl na kontě reprezentativní kolo na měkké sadě.

Albon v nájezdu na cílovou rovinku kolidoval ve velké rychlosti se zdí a poškodil si zavěšení. Byl však schopen zajet do boxů a nebylo tak zapotřebí žádných žlutých vlajek. Ocon "obrousil" zeď na výjezdu ze čtvrté zatáčky.
Trénink Alexandera Albona ukončil kontakt s bariérou. Foto: Williams


Schumacher vycestoval do únikové zóny ve čtvrté zatáčce. Do první zatáčky zase nezvládl z velké rychlosti dobrzdit Pérez. V sedmé zatáčce přestřelil nájezd Leclerc. I Monačan ale dokázal zabránit havárii a skončil v únikové zóně, ze které poté musel vycouvat.

O pár minut později skončil Pérez v únikové zóně znovu, tentokrát v 15. zatáčce. Tím zhatil ostré kolo svému kolegovi Verstappenovi.

Stroll nedobrzdil osm minut před koncem do 15. zatáčky. Čím dál více jezdců včetně Péreze nebo Sainze už se v závěrečných minutách věnovali závodním simulacím a z měkkých pneumatik se vrátili na střední. Už se tedy nedalo moc očekávat, že se bude pořadí ve zbývajících minutách měnit.

Leclerc si v závěru stěžoval, že nemá výkon. Vzápětí mu ale inženýr sdělil, že už je vše v pořádku a může zase jet naplno. Sainz se po vypršení časového limitu stal dalším pilotem, který navštívil únikovou zónu v 15. zatáčce.  

Vítězem tréninku se stal Leclerc před Pérezem a Verstappenem. Alonso udržel čtvrté místo a v obou trénincích tak byl nejrychlejším jezdcem ze "zbytku světa". Je ale třeba dodat, že pátého Sainze porazil ve druhých tréninkových jízdách pouze kvůli tomu, že si pilot Ferrari nepřipsal reprezentativní čas na měkké směsi.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:43,224   23
2. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:43,472 + 0.248 21
3. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:43,580 + 0.356 17
4. Fernando Alonso Alpine Renault 1:44,142 + 0.918 22
5. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:44,274 + 1.050 24
6. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:44,315 + 1.091 25
7. George Russell Mercedes Mercedes 1:44,548 + 1.324 25
8. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:44,567 + 1.343 24
9. Esteban Ocon Alpine Renault 1:44,609 + 1.385 24
10. Lando Norris McLaren Mercedes 1:44,771 + 1.547 23
11. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:44,781 + 1.557 26
12. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:44,874 + 1.650 24
13. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:44,874 + 1.650 25
14. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:45,059 + 1.835 24
15. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:45,115 + 1.891 25
16. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:45,264 + 2.040 23
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:45,588 + 2.364 25
18. Alexander Albon Williams Mercedes 1:46,397 + 3.173 13
19. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:46,425 + 3.201 20
20. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:47,218 + 3.994 25


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari