Leclerc se v podvečer chopil otěží
VC Ázerbájdžánu - 2. trénink
Ve druhém volném tréninku se do čela vyšvihlo Ferrari. Vyhrál Leclerc před Pérezem a Verstappenem. Opět zapůsobil Alonso, který po pátém místě v prvním tréninku tentokrát skončil čtvrtý. Za sebou nechal i Sainze, který ovšem nezajel reprezentativní kolo na měkké sadě. Znovu jsme viděli řadu výletů mimo trať. Albon si dokonce po kontaktu se zdí poškodil zavěšení.
Od 18:00 hodin místního času pokračovala Velká cena Ázerbájdžánu druhým volným tréninkem. Asfalt měl před jeho startem 36 stupňů. Ve vzduchu bylo naměřeno 24 stupňů.
Jako první vyrazil na trať Sainz, který si hned na výjezdu z boxové uličky vyzkoušel start. Za Španělem brzy následovaly další vozy. Po třech minutách už zůstávali v garáži jenom Verstappen s Pérezem. Většina pilotů nazula pro první jízdy střední sadu pneumatik. Ricciardo s Norrisem ale nešli s davem a obuli tvrdou sadu.
Norris se o pár okamžiků později postaral o první žluté vlajky tréninku. Nedobrzdil totiž do zatáčky a poslal vůz do únikové zóny. Chvíli mu trvalo, než z ní zvládl vycouvat, nakonec byl ale úspěšný a zapojil se zpátky do tréninku.
Po trati už jezdil i Pérez. Mexičan nazul střední směs pneumatik, stejně jako většina. U jeho týmového kolegy Verstappena se ale nezdálo, že by měl v dohledné době vyjet do akce. Na jeho monopostu se totiž pracovalo v garáži.
Vettel se stal po devíti minutách dalším pilotem, který vyjel z trati. Pilot Aston Martinu si udělal výlet v první zatáčce.
Po deseti minutách se na špici výsledkové listiny nacházel Leclerc s časem 1:43,806. Za ním byli Alonso (+1,122) a Sainz (+1,312). Verstappen už zůstával jediným jezdcem, který neměl na kontě čas. Úřadující šampion stále zůstával v boxech. Z garáže Red Bullu nepřicházely žádné zprávy o tom, proč Verstappen s výjezdem čeká tak dlouho.
Pilotům dělaly potíže igelitové sáčky, které na trať nejspíše zavál vítr. Nejprve přes jeden přejel Sainz a poté Ocon.
To už ale jezdil po trati i Verstappen. Také Nizozemec měl na svém voze střední sadu pneumatik. Po svém prvním měřeném kole se posunul na šesté místo. Nahoru šel i Pérez. S časem 1:43,931 šel na druhou příčku.
Třicet osm minut před koncem tréninku už se začalo přezouvat na měkké gumy. Jako první na ně šli piloti Williamsu - Albon s Latifim. Za pár okamžiků po nich sáhli také Cunoda, Vettel, Russell, Ocon a přidávalo se stále více pilotů.
I ve druhém tréninku poutal pozornost Alonso. Dvojnásobný mistr světa zajel už v prvním tréninku pátý čas a nyní si vedl podobně. Po přezutí na měkké gumy se totiž dokázal vyšplhat až na čtvrté místo a dokonce zajel nejrychlejší třetí sektor ze všech. Za Alonsem se ale nacházel jeho krajan Sainz, který ještě tou dobou neměl na kontě reprezentativní kolo na měkké sadě.
Albon v nájezdu na cílovou rovinku kolidoval ve velké rychlosti se zdí a poškodil si zavěšení. Byl však schopen zajet do boxů a nebylo tak zapotřebí žádných žlutých vlajek. Ocon "obrousil" zeď na výjezdu ze čtvrté zatáčky.
Schumacher vycestoval do únikové zóny ve čtvrté zatáčce. Do první zatáčky zase nezvládl z velké rychlosti dobrzdit Pérez. V sedmé zatáčce přestřelil nájezd Leclerc. I Monačan ale dokázal zabránit havárii a skončil v únikové zóně, ze které poté musel vycouvat.
O pár minut později skončil Pérez v únikové zóně znovu, tentokrát v 15. zatáčce. Tím zhatil ostré kolo svému kolegovi Verstappenovi.
Stroll nedobrzdil osm minut před koncem do 15. zatáčky. Čím dál více jezdců včetně Péreze nebo Sainze už se v závěrečných minutách věnovali závodním simulacím a z měkkých pneumatik se vrátili na střední. Už se tedy nedalo moc očekávat, že se bude pořadí ve zbývajících minutách měnit.
Leclerc si v závěru stěžoval, že nemá výkon. Vzápětí mu ale inženýr sdělil, že už je vše v pořádku a může zase jet naplno. Sainz se po vypršení časového limitu stal dalším pilotem, který navštívil únikovou zónu v 15. zatáčce.
Vítězem tréninku se stal Leclerc před Pérezem a Verstappenem. Alonso udržel čtvrté místo a v obou trénincích tak byl nejrychlejším jezdcem ze "zbytku světa". Je ale třeba dodat, že pátého Sainze porazil ve druhých tréninkových jízdách pouze kvůli tomu, že si pilot Ferrari nepřipsal reprezentativní čas na měkké směsi.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:43,224 | 23 | |
2. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:43,472 | + 0.248 | 21 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:43,580 | + 0.356 | 17 |
4. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:44,142 | + 0.918 | 22 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:44,274 | + 1.050 | 24 |
6. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:44,315 | + 1.091 | 25 |
7. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:44,548 | + 1.324 | 25 |
8. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:44,567 | + 1.343 | 24 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:44,609 | + 1.385 | 24 |
10. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:44,771 | + 1.547 | 23 |
11. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:44,781 | + 1.557 | 26 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:44,874 | + 1.650 | 24 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:44,874 | + 1.650 | 25 |
14. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:45,059 | + 1.835 | 24 |
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:45,115 | + 1.891 | 25 |
16. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:45,264 | + 2.040 | 23 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:45,588 | + 2.364 | 25 |
18. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:46,397 | + 3.173 | 13 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:46,425 | + 3.201 | 20 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:47,218 | + 3.994 | 25 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari