Paffett chybuje, Ekström vyhrává
Výsledky sedmého závodu DTM na Nürburgringu.
Podobně jako při závodě v Brně nabídl i na Nürburgringu Gary Paffett vítězství svému rivalovi Mattiasu Ekströmovi, když podruhé v letošní sezóně chyboval a ztratil tak opět vedení v šampionátu.
Sedmý závod roku 2005, jehož průběh poznamenaly vrtochy počasí, znamenal další double pro automobilku Audi, naopak pro soupeře z Mercedesu se stal po víkendu na Masarykově okruhu dalším nepovedeným představením.
Přitom úvodní okamžiky naznačovaly, že chorály na tribunách Mercedesu neutichnou ani potřetí v řadě, když se Paffett spolu s Häkkinenem začali všem po letmém startu vzdalovat.
Mokrá trať z úvodu závodu příliš neseděla konkurentům z Audi a obhájce titulu Ekström musel svou třetí pozici bránit před útoky Benda Schneidera. Souboj dvou šampiónů byl v první třetině závodu na dlouhou dobu jediným závodním kořením mezi opatrným kroužením na zmoklé trati.
Na konci první zastávky v boxech měl Ekström velké problémy odlepit svůj vůz od mokrého povrchu a Schneider se tak dostal před svého švédského soupeře. Ten mu však předjetí oplatil ještě během téhož kola.
Klíčové se ukázaly až druhé zastávky v boxech. Gary Paffett přejel při výjezdu z boxů bílou čáru a nic jiného než penalizaci v podobě dalšího průjezdu boxy nemohl od komisařů čekat. Mika Häkkinen mezitím prohrál souboj s Ektrömem o druhou příčku.
O kolo později chtěl dvojnásobný mistr světa formule 1 svému skandinávskému soupeři kontrovat, přecenil však při brzdění do první šikany své síly a skončil mimo trať. Tam jen přihlížel, jak jej o další pozici připravil Ekströmův kolega Tom Kristensen.
Navzdory sílícímu dešti si Ekström své vedení, které mu Paffett daroval svou penalizací, udržel až do cíle a naklonil si situaci v šampionátu opět na svou stranu. Häkkinen ještě v posledním kole Paffettovi ulehčil v Aréně Mercedes cestu za třetím místem.
Pro další body v sezóně si na šesté příčce dojel Allan McNish, opět se však nedařilo Heinzi-Haraldu Frentzenovi, který po dvou výletech mimo trať skončil až dvanáctý.
Nešťastnou bilanci Opelu potvrdil svým výkonem Laurent Aiello, když se s postupujícím časem propadal až na konečné deváté místo, zatímco ještě ve třetím kole byl nejrychlejším mužem na trati.
Během druhé návštěvy u mechaniků se navíc přidali problémy s výměnou kola a tým kolem Volkera Stryceka má tak do dalšího závodu, který se jede 28. srpna na Zandvoortu, opět o čem přemýšlet.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup |
1. |
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
1:05:09.223 |
2. |
T.Kristensen | Audi Sport Team Abt |
+1.088 |
3. |
G.Paffett | DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes |
+4.585 |
4. |
M.Häkkinen | Sport Edition AMG-Mercedes |
+5.245 |
5. |
B.Schneider | Vodafone AMG-Mercedes |
+10.527 |
6. |
A.McNish | Audi Sport Team Abt |
+17.706 |
7. |
J.Alesi | AMG-Mercedes |
+20.934 |
8. |
J.Green | Salzgitter AMG-Mercedes |
+24.652 |
9. |
L.Aiello | Team OPC |
+27.758 |
10. |
C.Abt | Audi Sport Team Joest Racing |
+28.673 |
11. |
M.Tomczyk | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+32.883 |
12. |
H.H.Frentzen | Stern Team OPC |
+33.790 |
13. |
M.Fässler | GMAC Team OPC |
+34.148 |
14. |
F.Stippler | Audi Sport Team Joest |
+56.317 |
15. |
B.Spengler | Junge Gebrauchte von Mercedes |
+57.098 |
16. |
A.Margaritis | Mücke Motorsport |
+57.808 |
17. |
S.Mücke | Mücke Motorsport |
+1:22.357 |
18. |
P.Kaffer | Audi Sport Team Joest Racing |
+1:22.787 |
19. |
R.Capello | Audi Sport Team Joest |
+1 kolo |
20. |
M.Reuter | Team OPC |
+2 kola |
Všechny časy neoficiální