Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Paffett vítězstvím v Istanbulu nakročil k titulu

Paffett vítězstvím v Istanbulu nakročil k titulu

Triumfovaly Mercedesy, Ekström až dvanáctý.

Gary Paffett si při premiéře DTM v Turecku vyjel své letošní páté vítězství a sesadil svého rivala a obhájce titulu Mattiase Ekströma z čela průběžného pořadí. Švédský jezdec skončil až dvanáctý a poprvé v sezóně nebodoval, před posledním závodem na Hockenheimringu už tak na Angličana ztrácí devět bodů.
 
Desátý podnik ročníku 2005 se nesl ve znamení mercedesů, kterým se oproti warm-upu povedlo vyladil vozy na deštivé počasí. Na stupních vítězů Paffetta doplnili kolegové a šampióni Mika Häkkinen a Bernd Schneider.
 
Po třetí za sebou neodstartoval ideálně Jamie Green, což ještě umocnil raketový nástup Ekströma, jenž se už před první zatáčkou tlačil na druhého Schneidera.
 
Úřadující šampión sice splnil, co včera slíbil tureckým novinářům, že ještě na startu dva mercedesy předjede, dále se vak již nedostal. Ze zadu na něj navíc dorážel Jamie Green a ve tvrdém souboji před cílovou rovinkou si od Švéda vzal svou pozici zpět.
 
Souboj ze závěru prvního kola se nakonec ukázal být klíčovým okamžikem závodu, jelikož Ekströmovo audi utržilo ránu a od toho okamžiku ztrácelo na výkonnosti. "Ještě jsme neměli čas auto prohlédnout, ale Mattias nám z kokpitu hlásil, že se stalo téměř neovladatelným," popsal po závodě šéf Audi Wolfgang Ulrich.
 
Heinz-Harald Frentzen, který do závodu vyrážel až ze druhé desítky, bojoval podobně jako ostatní s aquaplaningem, při dobržďování však svůj vůz nezvládl a už v šestém kole se dostal do kontaktu s Christianem Abtem, což znamenalo pro oba Němce konec hry. 
 
První šestka zamířila do boxů až sedmnáctém kole, díky rychlejší práci mechaniků se dostal Häkkinen před Schneidera na druhé místo. Paffett zase vyjel z boxů těsně za Ekströmem, s nímž si záhy bez problémů poradil.
 
V té chvíli už začaly naděje obhájce titulu na slušný výsledek uvadat, během první návštěvy mechaniků mu zhasl motor, při té druhé zase zazlobila matice kola. Potíže však měl i Jean Alesi, který se musel kvůli tankování vrátit do boxů ještě jednou.
 
Ekström zkoušel už jen dojet závod do konce a snad posbírat i pár bodů, ale proti byla hned čtveřice jezdců jedoucích za ním. Před Švéda se tak v závěru ještě protáhli Alesi, Mücke, Fässler a Margaritis.
 
Na čele závodu se už nic neměnilo a vláček Mercedesu Paffett-Häkkinen-Schneider-Green už si triumf na zmáčené turecké půdě ohlídal. Nejlepším jezdcem Audi byl pátý Tom Kristensen, hned za ním skončil první Opel Laurenta Aiella.
 
Paffett si díky Ekströmově klopýtnutí připsal náskok, který bude jeho rival během posledního závodu na Hockenheimu těžko smazávat a těsně před velkým finále tak DTM přišla o svou letošní vyrovnanost na čele šampionátu.
 
Titul se tak za tři týdny může po dvou letech vrátit do rukou stříbrných šípů, posledním jezdcem ze Stuttgartu, jenž se pyšní přívlastkem šampióna DTM, byl totiž v roce 2003 Bernd Schneider.
 
p.
 Jezdec  Tým
Čas/Odstup
1.
 G.Paffett  DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes
1:05:27.828
2.
 M.Häkkinen  Sport Edition AMG-Mercedes
+ 3.222
3.
 B.Schneider  Vodafone AMG-Mercedes
+ 3.551
4.
 J.Green  Salzgitter AMG-Mercedes
+ 3.994
5.
 T.Kristensen  Audi Sport Team Abt
+ 30.889
6.
 L.Aiello  Team OPC
+ 33.142
7.
 J.Alesi  AMG-Mercedes
+ 36.534
8.
 B.Spengler  Junge Gebrauchte von Mercedes
+ 37.541
9.
 S.Mücke  Mücke Motorsport
+ 45.625
10.
 M.Fässler  GMAC Team OPC
+ 52.481
11.
 A.Margaritis  Mücke Motorsport
+ 54.606
12.
 M.Ekström  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 58.189
13.
 F.Stippler  Audi Sport Team Joest
+ 1:08.087
14.
 M.Reuter  Team OPC
+ 1:08.697
15.
 A.McNish  Audi Sport Team Abt
+ 1:12.520
16.
 M.Tomczyk  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 1 kolo
NC
 P.Kaffer  Audi Sport Team Joest Racing
+ 10 kol
NC
 R.Capello  Audi Sport Team Joest
+ 21 kol
NC
 C.Abt  Audi Sport Team Joest Racing
+ 27 kol
NC
 H.H.Frentzen  Stern Team OPC
+ 27 kol

Všechny časy neoficiální