Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Přispěla Toyota k návratu Ferrari na špici?

Přispěla Toyota k návratu Ferrari na špici?

Aplikovala know-how Michelinu u konkurence.

Toyota byla posledním z týmů, které se rozhodly před sezónou 2006 opustit francouzský Michelin a přejít na obutí Bridgestonu. Nyní Japoncům pomáhá aplikovat metody, které jejich konkurence používá už tři roky. Pomohla tak paradoxně ne sobě, ale nejspíš především Ferrari.

Stáj z Maranella používala až doposud na svých modelech v aerodynamickém tunelu makety pneumatik z hliníku, což vedlo k nepříliš přesným výpočtům, které pak nepříznivě ovlivnily celé aerodynamické řešení vozu. Na to však tým přišel až v reálu během testovacích jízd.

"Aluminium se při testech nechovalo jako skutečná guma," vysvětlil problém Ross Brawn, technický ředitel Ferrari.

Řešení s sebou přinesla až Toyota, která po přestupu na Bridgestone po Japoncích žádala pneumatiky pro testy v aerodynamickém tunelu. Po počátečním údivu se v zemi vycházejícího slunce pustili do práce a  v současné době již mají týmy Bridgestonu k dispozici skutečné pneumatiky upravené pro testy v aerodynamickém tunelu.

To, co Bridgestone zavedl teprve před třemi měsíci, používá Michelin již od roku 2003.

Hovoří se navíc o tom, že Ferrari na základě nových dat, výrazně přepracovalo aerodynamické řešení nového 248 F1.