Představení účastníků Indy Car Series 2006 - 1. díl
Andretti Green Racing - do třetice všeho dobrého?
Nejúspěšnější tým Indy Car Series posledních let vznikl odkoupením týmu Green Racing pilotem Michaelem Andrettim v prosinci roku 2002. Andretti nový tým převedl ze série CART do konkurenční IRL a díky velmi těsným vztahům s Hondou vybudoval brzy supertým nasazující v roce 2003 tři a od roku 2004 dokonce čtyři závodní vozy.
Vozy s motory Honda deklasovaly v letech 2004 a 2005 zbytek závodního pole a díky špičkovému jezdeckému složení to byl právě tým AGR, jehož jezdci získali v letech 2004 a 2005 tituly šampiónů.
Tony Kanaan, Dallara/Honda/Firestone, startovní číslo 11
Z týmu odešel loňský šampion a vítěz Indy 500 Dan Wheldon, který po neúspěšném koketování s F1 nakonec zakotvil u konkurenčního týmu Chipa Ganassiho. Andretti Green Racing tak v letošní sezóně bude především sázet na šampiona z roku 2004 Brazilce Tonyho Kanaana, který dokáže být velmi rychlý na všech typech tratí, na kterých IRL pořádá závody.
Dario Franchitti, Dallara/Honda/Firestone, startovní číslo 27
Skot Dario Franchitti dokáže být bezesporu stejně rychlý, ale to že se na superoválech necítí právě nejlépe je všeobecně známo. Nicméně i na trati tohoto typu již dokázal zvítězit. Trojici zkušených uzavírá Američan Bryan Herta, kdysi zázračné americké dítě, který se však po těžké havárii v CART už nikdy nestal úplnou špičkou. V týmu má však nezastupitelnou úlohu při ladění vozů a testech a pokud má den, dokáže zvítězit na oválu i na přírodním okruhu.
Bryan Herta, Dallara/Honda/Firestone, startovní číslo 7
Posledním pilotem stáje v letošním roce je nejmladší zástupce dynastie rodiny Andrettiů, teprve devatenáctiletý Marco Andretti. Marco absolvuje teprve svou čtvrtou sezónu ve formulových vozech, přičemž v loňském roce poprvé usedl do monopostů juniorské série IRL, Indy Pro Series.
Marco Andretti, Dallara/Honda/Firestone, startovní číslo 26
Jeho jmenování do týmu překvapilo většinu odborné veřejnosti, protože jeho výkony na oválech v loňském roce nebyly příliš přesvědčivé. Bude se však moci opřít o nezanedbatelnou podporu svého otce a zkušenosti svých vyzrálých stájových kolegů. Protože vzhledem k jeho mládí by bylo problematické, aby na svém voze propagoval alkoholické nápoje (Jim Beam), pojede Marco v barvách, které jsme byli zvyklí vídat na voze Daria Franchittiho. Skot pak zaujme pozici v monopostu loňského šampióna.
Za volant závodního vozu se hodlá vrátit i sám Michael Andretti, který se chce v letošním roce zúčastnit INDY 500.
Tým čeká nelehká úloha obhájce nejúspěšnější stáje posledních let. Tým přišel o své výsadní postavení továrního týmu Hondy a bude se zřejmě v letošním roce muset obejít bez speciálních motorů, které mu Honda dodávala a zřejmě i bez její značné finanční a technické pomoci.
Fotografie: Indycarmedia