Představení účastníků Indy Car Series 2006 - úvod
Do nové sezóny s jediným dodavatelem motorů
Americká série Indy Car Series začne již příští týden závodem na oválu v Homesteadu na Floridě. V letošním roce už ve startovním poli jezdců bohužel nenajdeme českou vlaječku. Léta trvající boj konkurenčních sérií Indycars a CART/Champ Cars a s ním související odliv zájmu diváků a médií si opět vybral svou daň a Indy Racing League se v zimním období ocitla téměř na pokraji krachu. Není se co divit, že v těžkém boji o zbylá místa v týmech je pro majitele stájí marketingově zajímavější například Američan Buddy Lazier než Čech Tomáš Enge.
Výrobci Toyota i Chevrolet odešli ze série a zanechali tak Hondu v pozici jediného dodavatele motorů. To od základu změnilo její přístup a v letošním roce tak již nebudou žádné výhody pro "tovární" týmy, které Honda potřebovala v boji s konkurencí. Motory budou jednotné specifikace a týmům budou přidělovány na základě losování. V rámci snižování nákladů byly upraveny tak, aby vydržely dva závodní víkendy.
Tato změna postihne především týmy Andretti Green Racing a Rahal-Letterman, které výhod speciálního postavení u Hondy využívaly nejvíce, v menší míře pak týmy Adriana Fernandeze a stáj Dreyer & Reinbold. Týmy Rogera Penskeho a Chipa Ganassiho, které v loňském roce používaly motory Toyota, čekala v zimním období dodatečná práce spojená s přizpůsobením šasi novým motorům. Ale jak ukázaly první testy, obě stáje se s tímto úkolem vyrovnaly bez problémů. Stejný úkol čekal i tým Panther Racing, který v zimě přišel nejen o motory a finanční podporu Chevroletu, ale i dlouholetého sponzora Pennzoil. Nakonec však tým přežil a do letošní sezóny bude nasazovat jeden závodní vůz, tak jako ve svých začátcích.
Tým Hemelgarn Racing přežil jen díky příchodu nového spolumajitele, kterým je hvězda NBA Carmelo Anthony. Nového spolumajitele má i stáj Vision Racing, finančně posílená příchodem holywoodského herce Patricka Dempseyho.
Anthony Joseph Foyt odstranil z kokpitu vozu svého týmu svého vnuka A.J.Foyta IV a nahradil ho zkušeným Felipem Giaffonem, který za stáj startoval již v loňské Indy 500.
Změna v jezdeckém složení nastala i u týmu Dreyer & Reinbold, kde Rogera Yasukawu vystřídal Buddy Lazier.
Stáje tedy čeká nejednoduchá sezóna, protože většina z nich bude bojovat nejen o body šampionátu, ale i o zájem potencionálních sponzorů a s tím spojený příliv peněz, zajišťujících přežití. A svůj boj o přežití bude nepochybně bojovat i celá Indy Racing League, pro kterou může být letošní ročník posledním rokem samostatné existence.