Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Představení účastníků Indy Car Series 2006 - 6. díl

Představení účastníků Indy Car Series 2006 - 6. díl

Foyt Racing - odrazí se ode dna?

Anthony Joseph Foyt, čtyřnásobný vítěz slavné pětistovky v Indianapolis, založil svůj závodní tým již v roce 1965. Přestože bude jeho jméno už navždy spojeno právě s tímto závodem, Foyt dokázal být rychlý i na přírodních tratích, vzpomeňme jeho vítězství v Le Mans v roce 1967. Jeho kariéra jako majitele týmu už zažila mnoho hvězdných chvil i strmých pádů do hlubin a právě tam se Foytův tým potácí už několik posledních sezón.

Foyt byl vždy velkým zastáncem závodů na oválech a kritikem rozšiřování šampionátu CART o přírodní a městské okruhy. Není proto divu, že jako jeden z prvních byl osloven vizemi Tonyho George, když zakládal IRL jako čistě americkou oválovou sérii s americkými vozy, americkými jezdci a americkými motory. Na rozdíl od George se však Foyt těchto principů drží v podstatě až do dnešních dnů.

V několika posledních sezónách sedlal monopost jeho týmu A.J.Foyt IV, který však talent svého dědečka bohužel postrádá. Skutečnost, že tým po většinu sezóny startoval bez závodního inženýra a s nekonkurenceschopným motorem Toyota, mu však k lepším výslekům rozhodně nepomohla. Výkonostní skok v závěru sezóny, kdy Foyt přešel k motorům Chevrolet, byl patrný.

Pro loňský závod v Indianapolisu angažoval Foyt jednoho z veteránů IRL, Felipe Giaffoneho. Traduje se, že když mu Foyt na poslední chvíli před posledním kvalifikačním dnem telefonoval, Giaffone právě v klidu nakupoval. Dojel domů, připravil si závodnickou výbavu, odjel do Indianapolis a tam nijak oslnivě připravený stroj  kvalifikoval. V závodě dojel patnáctý, což vzhledem k nulové přípravě nebyl špatný výsledek.

Felipe Giaffone, Dallara/Honda/Firestone, startovní číslo 14

Pro letošní sezónu už má Giaffone podepsanou smlouvu na celý rok. A přestože Foytův tým zdaleka není na úrovni týmu Ganassiho, Andrettiho či Penskeho, Giaffone by mohl dosáhnout několika dobrých výsledků.

Fotografie: Indycarmedia