Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Představení účastníků Indy Car Series 2006 - 3. díl

Představení účastníků Indy Car Series 2006 - 3. díl

Target Chip Ganassi Racing - zpět na výsluní

Chip Ganassi začal svou kariéru majitele týmu jako pilot formulových vozů. Jako pilot nikdy nepřekročil hranici průměrnosti, navíc jeho kariéra byla ukončena divokou havárií na superoválu v Michiganu. Jako majitel týmu se však zapsal do historie způsobem, který by mu mohli mnozí závidět. Čtyřmi po sobě jdoucími tituly šampiona CART, vítězstvím v Indy  500 v roce 2000 a titulem šampiona IRL v roce 2003.

Svůj tým založil v roce 1990 a velmi brzy osvědčil svůj organizátorský talent, když přivedl do CART jako svého hlavního sponzora obchodní řetězec Target. S vydatnou podporou bohatého mecenáše, kterého se ostatně týmu podařilo udržet až do dnešních dni, vybudoval silný tým, při čemž osvědčil skvělou ruku při výběru svých spolupracovníků a jezdců.

Slavná éra týmu začala v roce 1996, kdy Jimmy Vasser dokázal získat první titul šampióna CART. Alex Zanardi pak vyhrál šampionát ve dvou následujících letech. Po jeho odchodu do F1 Ganassi získal do týmu jako nováčka série Juana Pabla Montoyu a opět nechybil. Montoya nejenže získal titul ve svém prvním roce v CART, ale hned v roce následujícím získal pro Chipa tolik ceněné vítězství v Indy 500.

Ganassi začal zkoumat půdu v Indy Racing League velmi opatrně a zatímco držel svůj hlavní tým v CART, od roku 2001 začal nasazovat do IRL menší tým s jezdcem Rogerem Wardem. V roce 2002 už jel Ward celou sezónu a když se na konci roku 2002 zdálo, že CART je na pokraji krachu, následoval Ganassi svého dodavatele motorů, Toyotu, do IRL. Scott Dixon pak přesvědčivě získal titul šampióna série hned v roce 2003.

Scott Dixon, Dallara/Honda/Firestone, startovní číslo 9

S nástupem Hondy však začaly motory Toyota postupně ztrácet dech a na loňskou katastrofickou sezónu by Chip jistě nejradši zapomněl. Nasazení tří vozů pilotovaných Dixonem, Manningem a Briscoem skončilo řadou nepřesvědčivých výsledků a divokých havárií, z nichž si většinu připsal na své konto divoch Briscoe. Ganassi tak musel jistě sáhnou hluboko do své kapsy, jen aby udržel vozy svého týmu v chodu. Jeho nespokojenost vyvrcholila propuštěním Manninga během sezóny, i když právě Brit odváděl v té době týmu nejspolehlivější výsledky. Na rozdíl od zbylých dvou však nad ním nedržela ochranná křídla Toyota. Nespokojenost Ganassiho i sponzora s výsledky a poměry v IRL vyvrcholila před koncem sezóny, kdy se začalo mluvit o Chipově zájmu vrátit se do Champ Cars. Poměrně pravděpodobně pak působila zpráva, že Ganassi zůstane ještě rok v IRL, ale nasadí kvůli Targetu své vozy do vybraných závodů Champ Cars. Konkurenceschopných podvozků Lola má ve svých dílnách ještě dost.

Dan Wheldon, Dallara/Honda/Firestone, startovní číslo 10

Tým vkročil do nové sezóny v Indy Car Series posilněn příchodem loňského šampióna Dana Wheldona, s novými motory Honda a šasi Dallara s jediným cílem. Zapomenout na loňské nezdary, získat další vítězství a snad opět i titul šampiona.