Williams nechtěl riskovat
BAR se zlepšil nejen na trati, ale i ve vývojovém programu.
BAR doufal, že FIA schválí koncept nového zadního křídla a to ještě před Grand Prix San Marina. Poté, co tým BMW Williams vznesl oficiální protest, však byla tato novinka zakázána. O tom jsme Vás již informovali v článku FIA zakázala inovativní zadní přítlačné křídlo týmu BAR
Podle Sunday Mirror byla naděje Jensona Buttona na zisk prvního vítězství ve formuli 1 výrazně pošramocena. Podle FIA je nové zadní křídlo proti duchu pravidel, protože v praxi znamená použití zakázaného třetího členu.
BAR namítal, že je nový prvek na několika místech propojen s druhým elementem a tudíž se stále jedná o jeden díl. Pokud by byl koncept schválen, dalo by to monopostu 006 větší přítlak na některých okruzích, zejména v Maďarsku a Monaku.
Nejmenovaný zdroj z Williamsu uvedl pro Sunday Mirror: "BAR se zlepšil nejen na trati, ale i ve vývojovém programu. Bojujeme na všech frontách a to včetně technické diskuse nad budoucími návrhy. Nápad týkající se nového zadního křídla byl diskutován v Technické skupině FIA. Williams si nemohl dovolit, aby z toho kdokoliv profitoval a to byť na jeden závod. To, co by se stalo do okamžiku, než by to bylo zakázáno, by již nešlo vrátit."
V tomto okamžiku není jisté, bude-li BAR reagovat formou protestu. BAR spolu s Hondou však připravují další vylepšení, která by jim měla umožnit bojovat pravidelně o nejvyšší příčky. Hovoří se o novém zavěšení, lehčím a výkonnějším motoru a aerodynamických vylepšeních. Některé z těchto prvků budou k dispozici již za dva týdny v Imole.
Technický ředitel Williamsu Geoff Willis říká: "Musíte neustále nacházet možnosti zlepšení a zavádět je co nejdříve. V Imole představíme některé novinky."