Český tým před startem druhé sezóny A1 Grand Prix
"Problémy z testování jsou definitivně odstraněny."
Světový pohár motosportu A1GP vstupuje o nadcházejícím víkendu do své druhé sezóny. 25 národních týmů, závody na 13 okruzích a šesti kontinentech, dramatické souboje a mnoho dalšího nabídne série A1GP.
Myšlenka okruhových závodů, kde spolu závodí národní týmy, měla velký ohlas i u diváků po celém světě, a tak již všichni netrpělivě očekávají první závod sezóny 2006/2007, který se pojede o tomto víkendu v holandském Zandvoortu.
Okruh leží přímo na pláži Severního moře, necelých 30 km od holandského hlavního města Amsterdamu. Jezdci poměrně oblíbený okruh nabízí dostatek míst k předjíždění, zejména velmi ostrá zatáčka na konci cílové rovinky.
V minulé sezóně Světovému poháru motosportu dominoval tým Francie, ale letos se jeho suverenitu bude snažit narušit mnoho národních týmů. Do absolutní špičky by se rád dostal i český A1GP tým ve složení Tomáš Enge, Jarek Janiš, Tomáš Kostka a Jan Charouz.
Český A1GP tým bude chtít navázat na úspěchy z druhé poloviny sezóny. Vítězství na okruhu v čínské Šanghaji v posledním závodě sezóny 2005/2006 tým povzbudilo a ujistilo, že se dal správnou cestou.
Charouz Racing System bude v následující sezóně připravovat vozy pro tým České republiky a pro tým Brazílie. Od tohoto spojení si manažeři stáje slibují především výměnu dat z testování a společné sdílení zkušeností a poznatků. Český A1GP tým má za sebou oficiální testy z britského Silverstone, kde se potýkal s drobnými technickými problémy motoru.
V Holandsku bude Českou republiku reprezentovat dvojiceTomáš Kostka a Jan Charouz. Na základě výsledků ze závodu F3000, jenž se jel o uplynulém víkendu v Turecku, se tým rozhodl do hlavního závodu nominovat staršího a zkušenějšího Tomáše Kostku. Tomáš se v současné době učí a trénuje trať v Zandvoortu, kde dosud nestartoval. Jan Charouz bude nasazen do závodu Rookie.
Tomáš Kostka: "Celý tým chce navázat na dobré výsledky z konce sezóny a dobře odstartovat novou sezónu. Svoje šance si zatím netroufám odhadovat, protože budu ve voze A1GP závodit poprvé. Samozřejmě se budu snažit udělat maximum toho, co půjde. Zatím se nám nepodařilo na okruhu trénovat. Zítra bych si měl trať prohlédnout alespoň s inženýrem. Počasí pro závod není moc jisté, zatím to vypadá, že by nemělo pršet. Problémem okruhu jsou dlouho trvající ranní mlhy a silný vítr od moře s sebou přináší na trať písek."
Antonín Charouz: "V Zandvoortu nemohou startovat naši nejzkušenější jezdci Tomáš Enge ani Jarek Janiš. Chceme získat nějaké body. Když se nám podaří získat jakýkoliv bod, budeme rádi. Chceme, aby Tomáš Kostka závod dokončil, a tomu bude podřízena naše taktika. Technické problémy z testování v Silverstone jsou definitivně odstraněny. Již při testech jsme při porovnání dat z vozu Brazilského týmu viděli, že motor ve voze Českého týmu nemá dostatečný výkon."