Red Bull upravil své prohýbající se zadní křídlo
Z něho plynoucí výhoda činí asi 6 km/h nebo 0.25 vteřiny na kolo.
Rakouský tým místo aby reagoval na podnět, že bylo jeho zadní křídlo zachyceno snímky, jak se prohýbá během Grand Prix Španělska [informovali jsme vás zde], bagatelizuje diskutabilní chování aerodynamického prvku, protože kvůli profilu Monaka, který se vyznačuje nízkou průměrnou rychlostí, se jeho účinek vytrácí.
Zadní přítlačné křídlo Red Bullu z Barcelony zaujalo v posledních dnech pozornost tisku. Německé noviny Bild pozměnily moto nápojové společnosti z "Red Bull vám dává křídla" na "Red Bull má ohebná křídla".
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se pozastavovala nad ohebnými křídly již vloni, ale technice zasvěcená nejmenovaná osoba pohybující se ve formuli 1 sdělila Auto Motor und Sportu, že porovnání loňského prohřešku Ferrari s letošním provedením Red Bullu je pouhou maličkostí.
Další z expertů byl překvapen tím, jak moc se v Barceloně celé křídlo Red Bullu prohýbalo v záběrech televizních kamer.
"Musí to být záměrně navrženo tak, aby se to prohýbalo, protože jinak by mohlo dojít k prasknutí."
Švýcarské noviny Blick odhadují výhodu plynoucí z takového křídla na 6 km/h nebo 0.25 vteřiny na kolo, což by prý korespondovalo s letošním dosavadním nejlepším výsledkem Davida Coultharda - pátým místem ve španělské Grand Prix.
Tým Red Bull Racing použije v ulicích Monaka odlišné zadní přítlačné křídlo, aby se vyhnul možným komplikacím se strany FIA.