Penske vysvětluje poruchy zadních křídel
"Věříme v hliník, ale tentokrát nás zklamal."
Zadní přítlačná křídla obou pilotů týmu Penske se minulý víkend během závodu v Milwaukee uvolnila, protože selhaly hlinikové podpěry. Tolik praví prohlášení zástupců tým. Kontrola neprokázala žádné porušení pravidel.
Šéfkomisař IRL, Brian Barnhart, sdělil, že byla křídla vyrobena týmem Penske a byla legální.
Týmům je umožněno vyvíjet jisté části vozů, mezi které patří i zadní přítlačná křídla. Často je hliník nahrazován standardními karbonovými vlákny především kvůli snížení váhy.
Helio Castroneves ve 201. kole vedl ABC Supply/AJ Foyt 225, když se uvolnilo zadní křídlo jeho hondou poháněné Dallary se startovním číslem 3, což mělo za následek hodiny, ve kterých se Brazilec ocitl.
Samu Hornishovi mladšímu se pak v závodě, když se pohyboval na druhém místě, křídlo uhnulo na stranu. Tým křídlo vyměnil a Hornish dokončil na devátém místě.
Šéf Castronevesova týmu, Rick Rinaman, se nechal slyšet, že množství přítlaku, které na křídla v Milwaukee působilo, bylo v souladu s konstrukčními požadavky. Přesto způsobilo únavu hliníkových komponent.
"Věříme v hliník, ale tentokrát nás zklamal," dodal.