Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso na Hungaroringu získal kontroverzní pole position

Alonso na Hungaroringu získal kontroverzní pole position

Grand Prix Maďarska - kvalifikace

Fernando Alonso získal v Maďarsku všemi rozpačitě přijaté pole position poté, co Hamilton nedostal šanci s ním bojovat, když se zdržel v boxech právě za Alonsem, a nestihl tak poslední měřené kolo.

Kimi Räikkönen skončil až za Nickem Heidfeldem ve druhé řadě.

První fáze kvalifikace byla velkým zklamáním pro Hondu, do další části nepostoupil ani Rubens Barrichello ani Jenson Button. V Q1 zůstali dle očekávání závodníci Spykeru, Yamamoto a Sutil.

Sebastien Vettel s Toro Rosso při své premiéře za tuto stáj také nepostoupil, a nepovedlo se to ani Satovi na super aguri.

Při druhé části kvalifikace prožil drobné drama Felipe Massa, kterému na cestě v pitlane za posledním pokusem v Q2 zhasl motor, když byl na 14. místě. Massa ještě své poslední měřené kolo stihl, ale nebylo vůbec rychlé, Brazilec svůj čas nezlepšil, a tudíž zůstal mezi vypadnuvšími!

Do nejlepší desítky nepostoupili veteráni Alex Wurz ani David Coulthard, dále pak Liuzzi, Davidson, Massa a Heikki Kovalainen.

Lewis Hamilton byl nejrychlejším před úplně závěrečnými měřenými pokusy v Q3, při první zatávce v boxech si Alonso něco vyříkával s týmem u boxové zdi, krátce před výjezdem se mu ještě zamotala část dečky u závěsu pravého předního kola. Při druhé zastávce v boxech se Alonso zdržel (zatím neznámo proč) a zdržel za ním čekajícího Hamiltona, který v důsledku toho nestihl poslední měřené kolo!

Alonso se pak dostal na první místo, zatímco boje o další místa dopadly následovně: Nick Heidfeld překonal do té doby třetího Räikkönena, který se posunul na čtvrté, za ním se pak seřadili jezdci v pořadí: Nico Rosberg, Ralf Schumacher, Robert Kubica, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli a Mark Webber.

p.
Jezdec
p.
1. čas
p.
2. čas
p.
3. časKol
1.
 F.Alonso
5.
1:20.425
2.
1:19.661
1.
1:19.674
17
2.
 L.Hamilton
1.
1:19.570
1.
1:19.301
2.
1:19.781
17
3.
 N.Heidfeld
10.
1:20.751
6.
1:20.322
3.
1:20.259
22
4.
 K.Räikkönen
6.
1:20.435
4.
1:20.107
4.
1:20.410
19
5.
 N.Rosberg
9.
1:20.547
5.
1:20.188
5.
1:20.632
22
6.
 R.Schumacher
7.
1:20.449
8.
1:20.455
6.
1:20.714
24
7.
 R.Kubica
3.
1:20.366
10.
1:20.703
7.
1:20.876
23
8.
 G.Fisichella
15.
1:21.645
9.
1:20.590
8.
1:21.079
25
9.
 J.Trulli
8.
1:20.481
3.
1:19.951
9.
1:21.206
20
10.
 M.Webber
11.
1:20.794
7.
1:20.439
10.
1:21.256
22
11.
 D.Coulthard
14.
1:21.291
11.
1:20.718
12
12.
 H.Kovalainen
2.
1:20.285
12.
1:20.779
12
13.
 A.Wurz
13.
1:21.243
13.
1:20.865
18
14.
 F.Massa
4.
1:20.408
14.
1:21.021
9
15.
 A.Davidson
12.
1:21.018
15.
1:21.127
12
16.
 V.Liuzzi
16.
1:21.730
16.
1:21.993
16
17.
 J.Button
17.
1:21.737
6
18.
 R.Barrichello
18.
1:21.877
6
19.
 T.Sato
19.
1:22.143
6
20.
 S.Vettel
20.
1:22.177
7
21.
 A.Sutil
21.
1:22.737
9
22.
 S.Yamamoto
22.
1:23.774
7

p.
 Jezdec Tým
 Čas
 Odstup
 Kol
1.
 F.Alonso McLaren
1:19.674
17
2.
 L.Hamilton McLaren
1:19.781
+ 0.107
17
3.
 N.Heidfeld BMW
1:20.259
+ 0.585
22
4.
 K.Räikkönen Ferrari
1:20.410
+ 0.736
19
5.
 N.Rosberg Williams
1:20.632
+ 0.958
22
6.
 R.Schumacher Toyota
1:20.714
+ 1.040
24
7.
 R.Kubica BMW
1:20.876
+ 1.202
23
8.
 G.Fisichella Renault
1:21.079
+ 1.405
25
9.
 J.Trulli Toyota
1:21.206
+ 1.532
20
10.
 M.Webber Red Bull
1:21.256
+ 1.582
22
11.
 D.Coulthard Red Bull
1:20.718
+ 1.044
12
12.
 H.Kovalainen Renault
1:20.779
+ 1.105
12
13.
 A.Wurz Williams
1:20.865
+ 1.191
18
14.
 F.Massa Ferrari
1:21.021
+ 1.347
9
15.
 A.Davidson Super Aguri
1:21.127
+ 1.453
12
16.
 V.Liuzzi Toro Rosso
1:21.993
+ 2.319
16
17.
 J.Button Honda
1:21.737
+ 2.063
6
18.
 R.Barrichello Honda
1:21.877
+ 2.203
6
19.
 T.Sato Super Aguri
1:22.143
+ 2.469
6
20.
 S.Vettel Toro Rosso
1:22.177
+ 2.503
7
21.
 A.Sutil Spyker
1:22.737
+ 3.063
9
22.
 S.Yamamoto Spyker
1:23.774
+ 4.100
7