Na příčinu selhání tří motorů Ferrari se stále čeká
Problémů s auty ale bylo více.
Pravá příčina technického selhání u Ferrari ve Velké ceně Austrálie se stále ještě šetří. Během audiokonference v přípravách na Velkou cenu Malajsie, během které se bude revidovat úvodní závod, by se měl závodní tým také dozvědět detaily ohledně výpadku. Na cestě do Sepangu už jsou také dva nové motory.
Mezitím média spekulují nad možnými příčinami. Ta více senzacechtivá selhání spojují s novými elektronickými řídicími jednotkami (ECU), jejichž software dodalo konsorcium McLaren Group a Microsoft. Daleko pravděpodobnější by se mohla jako pravá příčina jevit větší teplota. Podle všeho motory Ferrari ztratily dramaticky na výkonu a vedení stáje se rozhodlo odstoupit, než riskovat poškození, po kterém by bylo těžké příčinu dohledat.
Za zmínku stojí, že do cíle během závodu nedojel ani třetí motor Ferrari 056, konkrétně v útrobách monopostu Tora Rossa v rukou Sébastiena Bourdaise.
Další indikací mohlo být, že na začátku závodu Ferrari nastavilo aerodynamiku na maximální konfiguraci chlazení. V Evropě při testech bylo nejvýše 25 °C, v Melbourne až 39 °C.
Oproti tomu měli jezdci problém se zahřátím svých pneumatik. Zajímavé je, že na již tak teplém povrchu (51 °C). Otázkou zůstává, co Ferrari čeká, až přijede spolu se soupeři závodit do chladnější Evropy.
Kimi Räikkönen zajel čtvrté nejrychlejší kolo závodu, Felipe Massa šesté. Rychlejší byli Nick Heidfeld, Robert Kubica a oba mclareny.
Räikkönen měl navíc problémy již v kvalifikaci. Nejednalo se však o mechanický problém, nýbrž chybu v nastavení softwaru. Vinou toho jedno z palivových čerpadel odmítlo pracovat, když množství benzínu v nádrži pokleslo pod určitou úroveň.
Navíc Kimi Räikkönen v pozici, ve které během kvalifikace zastavil, mohl jednoduše auto dotlačit. Ale Räikkönena ani tým to nenapadlo. Ovšem stoprocentní toto opatření není. Podle pravidel auto, které během kvalifikace někde na dráze zastaví, už nesmí v kvalifikaci pokračovat.