Renault si není jist, zda pokračovat dál ve vývoji R28
Nebo už se soustředit na auto pro revoluční rok 2009.
Renault řeší dilema. Vedení týmu společně s konstruktéry řeší nelehký úkol, zda i nadále soustředit úsilí a prostředky na vylepšení letošního vozu nebo se připojit k týmům jako Honda, jejichž hlavní prioritou už je sezona 2009.
Příští rok totiž vstoupí v platnost nová technická pravidla, která budou znamenat revoluci v konstrukci vozů. Neztratit hned ze začátku krok s ostatními tak bude klíčové.
Avšak obětovat kvůli tomu po šesti odjetých závodech letošní sezonu by mohlo na konci roku při rozdělování peněz za pořadí v Poháru konstruktérů přijít francouzskou stáj draho.
Podle technického ředitele Pata Symondse by nebylo nic špatného na tom pokračovat dál ve vývoji aktualního R28, pakliže by se nové věci daly použít i na autě pro příští rok. To však s novými pravidly nepřichází v úvahu.
"Vůz pro příští rok je úplně o něčem jiném, se zcela novými pravidly pro aerodynamiku, systémem rekuperace energie, hladkými pneumatikami... je to spousta věcí, které z něj dělají úplně jiné auto. O to je důležitější začít s ním brzy.
Je to těžké. Jsme velký tým, ale ne zase tak velký, abychom zvládli dva tak velké projekty."