Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor se šéfem McLarenu Martinem Whitmarshem

Rozhovor se šéfem McLarenu Martinem Whitmarshem

"Lewise jsme varovali, ale mohli jsme to udělat i dřív."

Lewis zajížděl do boxů z prvního místa, ale odjížděl až jako třetí, co se tam seběhlo?

"Koukal jsem se na to a měli jsme malý problémek při nájezdu k mechanikům, při nadzvedávání auta nám vypadlo a on trochu popojel. Tomu bych ale nepřikládal moc velkou váhu, doba tankování byla rozhodující faktor této zastávky. Hadice přitom šla dovnitř a ven tak jak měla.

Dívali jsme se na to tak, že můžeme být v pitlane přeskočeni. Cítili jsme totiž, že máme rychlost na to, abychom po konzervativním druhém stintu, za předpokladu že se udržíme vozů před námi, opět poskočili díky dalším zastávkám v boxech na první místo.

V retrospektivě by bylo lepší, kdyby tam nebyla auta, která spolu soupeřila na konci boxové uličky. Nic dalšího se špatně nestalo."

Varovali jste Lewise přes rádio před červenými světly?

"Ano."

Takže to byla jeho chyba?

"Upřímně, sice jsme mu to řekli, ale mohli jsme mu to říct i dřív. Byl tam poněkud zmatek, oba vozy jely do boxů po sobě.

Když zajíždíte první a vyjíždíte třetí, jsem si jistý, že jste poněkud zneklidnění kvůli tomu, jestli se přes ty lidi můžete dostat- to ho určitě rozhodilo. Jak předvedl Nico o pár vteřin později, bylo snadné tam udělat chybu."

Jaká je vaše reakce na penalizaci deseti míst na startu při GP Francie?

"Je to zklamání. Ale je to rozhodnutí, které komisaři vydali, takže se s tím musíme co nejlépe vyrovnat."

Je to hodně přisné, nebo ne?

"To je. V Monaku se na věc pohlíželo jinak, my se ale musíme poprat s touto situací, nic jiného nezbývá."

Jak dlouho by Lewis vydržel na trati bez safety caru?

"O trošku déle. Ale abych pravdu řekl, stejně jsme plánovali zavolat ho do boxů o něco dříve, než bylo nezbytně nutné, kvůli možnosti vyjetí safety caru. Za současných pravidel vozy bojující o přední pozice nejezdí až na dno, raději zastaví dřív, pokud to přímo neohrozí jejich pozici. Zajel by na svůj pitstop tedy o pár kol později, ale dříve, než by musel."

Jak vážně berete hrozbu BMW jako rivala v souboji o titul?

"Musíme. Realita je taková, že konzistentně sbírali body a odvedli dobrou práci. My se musíme zotavit ze závodu plného zklamání a dobře připravit vůz na příště.

Musíme zajistit, aby se neopakovaly chyby, abychom byli vyrovnaní a sbírali body. Pokud se nám to podaří, budeme schopni bojovat s Ferrari a přeskočíme BMW."

V čem vězel Hekkiho problém?

"Měl hodně těžký víkend, jeho doposud první. A to z mnoha příčin, ovšem při korekci časů s ohledem na množství paliva byl v kvalifikaci lepší než Lewis a odvedl pro tým skvělou práci. V jeho očích je to ale víkend, který jej zklamal.

V první části závodu to pro něj rozhodně nebylo medové. Vyvíjel na sebe až příliš mnoho tlaku a možná kvůli tomu tlačil na pilu až přespříliš. Jeho pneumatiky se drolily opravdu mnohem více než ty Lewisovi, přičemž Lewis byl na měkkčí směsi, která je k tomu náchylnější.

Měl veliká očekávání, hodně ho to vzalo. Možná se musíme ohlédnout zpět a zjistit, jakým způsobem jsme řídili jeho vůz, snad pro něj příště odvedeme lepší práci."

Když se podíváme čistě na rychlost, přeskočili jste Ferrari?

"V maximální rychlost jsme byli silnější. Celkově jsme byli hodně silní. Ale tento okruh je ve skutečnosti svojí charakteristikou velmi specifický. Teď se chystáme na dva klasické okruhy s dlouhými plynulými zatáčkami, bude to zajímavá fáze.

Loni jsme byli silní jak v Monaku tak tady(v Kanadě), když jsme se dostali na okruhy s rychlými zatáčkami, bylo Ferrari lepší. Doufám, že letos to nebude ten případ.

Ve skutečnosti jsme byli zatím v rychlých zatáčkách poněkud lepší než Ferrari, ale jsem si jistý, že na tom už zapracovali. Přesto si přeji, abychom do Francie přijeli s výhodou."

Zlepšili jste se tedy vy ve výkonu při průjezdu pomalými zatáčkami?

"Ano zlepšili, v posledních dvou závodech, když se na ten dnešní podívate z pozitivního hlediska, jsme přivezli hodně nových věcí a auto bylo konkurenceschopné.

Jet odsud bez bodů není pro tým zrovna příjemný pocit, musíme to brát ale jako další zkušenost, co nejrychleji se přes to přenést a co nejlépe si poradit s penalizací ve Francii. Stále je to vše vyrovnané."

Pokud z Kubici u BMW udělají de facto jedničku v týmu, bude to větší hrozba?

"Může to mít jak pozitivní, tak negativní dopad. My hrajeme svou vlastní hru, děláme naše auto co nejrychlejší a musíme se ujistit, že nebudeme opakovat chyby. Pokud se nám to podaří, můžeme mít více bodů než BMW a přeskočit je.

Proto je třeba se ujistit, že se nebudou opakovat incidenty, jakým byl ten dnešní."