Rozhovor se šéfem BMW Mariem Theissenem
Zejména o nedělním vítězství v Kanadě.
BMW zatím plní nasazené cíle. Letos to bylo získat první vítězství po vstupu mnichovské automobilky do formule 1 jako konstruktér.
Byl to ambiciózní cíl s ohledem na formu Ferrari a McLarenu. Ale v Kanadě minulou neděli se to povedlo.
"Naši inženýři říkali, že bychom mohli vytěžit z chaotického závodu v Kanadě," přiznal šéf BMW Mario Theissen. "Nevím, co je tak přesvědčilo, ale měli pravdu!"
Štěstí přeje připraveným. To nedělní se neslo v podobě bizarní nehody mezi Hamiltonem a Räikkönenem. Na boxové zídce u BMW dokonce panovala chvíli obava, že to odnesl i Kubica.
Zapomenout by se podle Theissena nemělo ani na Heidfelda.
"Ukázal, že je stále špičkovým jezdcem. Odjet 43 kol na měkkých pneu s plnou nádrží, to bylo výjimečné."
Jiná strategie z pohledu obou jezdců také vysvětlila změnu v pořadí mezi Heidfeldem a Kubicou.
"Byl plný, musel brzdit o mnoho dříve, bylo jasné, že Kubicu za sebou držet nemůže. A máme jedno pravidlo: žádný kontakt mezi vozy BMW." řekl jasně Theissen.
Robert Kubica vede Pohár jezdců, ale pro Theissena to není důvod, aby začalo jednoho z jezdců preferovat.
"Oba jezdci dostanou stejné podmínky z pohledu auta i týmu. Pak uvidíme, jak se jim bude dařit v kvalifikaci, podle toho si rozhodneme strategii pro závod."
Možná ale přijde doba, kdy je potřeba myslet na týmovou režii?
"Pojďme se o tom bavit, až ta doba přijde. Teď by to byla spekulace. Ale i potom k tomu musíte přistupovat závod od závodu odlišně. Jestliže se jednomu jezdci nepovede kvalifikace, nemá smysl toho druhého držet vzadu."
Pro Maria Theissena byla přítomnost na stupních vítězů v Montrealu první takovou zkušeností ve formuli 1.
"Bylo to velmi emotivní. Myslel jsem na celou tu dobu, kterou jsme prošli," uzavřel šéf BMW.