Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Rozhovor se šéfem BMW Mariem Theissenem

Rozhovor se šéfem BMW Mariem Theissenem

Zejména o nedělním vítězství v Kanadě.

BMW zatím plní nasazené cíle. Letos to bylo získat první vítězství po vstupu mnichovské automobilky do formule 1 jako konstruktér.

Byl to ambiciózní cíl s ohledem na formu Ferrari a McLarenu. Ale v Kanadě minulou neděli se to povedlo.

"Naši inženýři říkali, že bychom mohli vytěžit z chaotického závodu v Kanadě," přiznal šéf BMW Mario Theissen. "Nevím, co je tak přesvědčilo, ale měli pravdu!"

Štěstí přeje připraveným. To nedělní se neslo v podobě bizarní nehody mezi Hamiltonem a Räikkönenem. Na boxové zídce u BMW dokonce panovala chvíli obava, že to odnesl i Kubica.

Zapomenout by se podle Theissena nemělo ani na Heidfelda.

"Ukázal, že je stále špičkovým jezdcem. Odjet 43 kol na měkkých pneu s plnou nádrží, to bylo výjimečné."

Jiná strategie z pohledu obou jezdců také vysvětlila změnu v pořadí mezi Heidfeldem a Kubicou.

"Byl plný, musel brzdit o mnoho dříve, bylo jasné, že Kubicu za sebou držet nemůže. A máme jedno pravidlo: žádný kontakt mezi vozy BMW." řekl jasně Theissen.

Robert Kubica vede Pohár jezdců, ale pro Theissena to není důvod, aby začalo jednoho z jezdců preferovat.

"Oba jezdci dostanou stejné podmínky z pohledu auta i týmu. Pak uvidíme, jak se jim bude dařit v kvalifikaci, podle toho si rozhodneme strategii pro závod."

Možná ale přijde doba, kdy je potřeba myslet na týmovou režii?

"Pojďme se o tom bavit, až ta doba přijde. Teď by to byla spekulace. Ale i potom k tomu musíte přistupovat závod od závodu odlišně. Jestliže se jednomu jezdci nepovede kvalifikace, nemá smysl toho druhého držet vzadu."

Pro Maria Theissena byla přítomnost na stupních vítězů v Montrealu první takovou zkušeností ve formuli 1.

"Bylo to velmi emotivní. Myslel jsem na celou tu dobu, kterou jsme prošli," uzavřel šéf BMW.