McLaren s novým volantem mění točivý moment motoru
Omezuje tím tak prokluz kol na výjezdu z pomalých zatáček.
Mark Hughes z britského deníku Daily Telegraph přinesl informaci, podle které McLaren využívá volant, který má namísto tradičních dvou řadících páček čtyři.
Horní dvě slouží k běžnému řazení. Jedna po řazení převodových stupňů směrem nahoru, druhá opačně.
Spodní dvě páčky umožňují změnit točivý moment motoru. Za pomoci dvou prstů ve stejné chvíli může mít vůz ideální točivý moment pro každý převodový stupeň, což dává jezdcům McLarenu nástroj, kterým lze omezit prokluz kol na výjezdu z pomalých zatáček, aniž by došlo ke snížení výkonu při vyšších stupních, při kterých již prokluzování kol není problémem.
Technické předpisy stanovují, že jakákoliv změna nastavení točivého momentu nesmí být aplikována jezdcem jedním způsobem (zároveň) se změnou rychlostního stupně. Se dvěma oddělenými páčkami není toto pravidlo porušeno, přestože by pilot změnu provedl ve stejnou chvíli.
Hughes tvrdí, že právě tento systém je důvodem, proč má nyní McLaren oproti Ferrari navrch.