Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Rozhovor s Norbertem Haugem

Rozhovor s Norbertem Haugem

O okruhu ve Spa a vyhlídkách do konce sezony.

Otázka: "Po třech vítězstvích pro McLaren-Mercedes přišlo ve Valencii druhé a čtvrté místo. Nečekali jste víc?"

Norbert Haug, Viceprezident Mercedes-Benz Motorsport: "Ano, chtěli jsme vyhrát. Náš výsledek ve Valencii nicméně není zklamáním. Získali jsme třináct bodů, čímž pokračujeme v trendu předchozích závodů. Od Silverstonu jsme získali 55 bodů ze 72 možných a snížili ztrátu v Poháru konstruktérů ze 33 na osm bodů."

Otázka: "Jaké výzvy má pro vás připraveno Spa-Francorschamps?"

NH: "Trať Spa-Francorschamps je nejdelší v kalendáři. Měří přes sedm kilometrů. Po Monze, kde se pojede o týden později, je to také druhý nejrychlejší okruh, v kvalifikaci se zde před rokem jelo průměrnou rychlostí 238km/h. V obou těchto závodech jsou motory namáhány nejvíce za sezonu. Nejdelší pasáž projížděná na plný plyn začíná v Eau Rouge a pokračuje až do Les Combes, měří 1900 metrů a projet ji trvá téměř 24 sekund.

Mezi zatáčkami číslo čtrnáct a osmnáct je další část projížděná na plný plyn, měří 1600 metrů a jezdci ji projedou za 21 vteřin. Mimo dlouhých rovinek, kde vozy mohou jet až 320km/h má Spa vše pro to, aby to byl zajímavý okruh plný výzev. Obsahuje vše od dlouhých a náročných zatáček jako jsou Pouhon a Stavelot až k úzké vlásence La Source, kde se jede kolem 70km/h.

Jezdci a inženýři musejí při vymýšlení nastavení brát tyto úplně rozdílné sekce okruhu v potaz. Počasí to tu často docela komplikuje. Když totiž začne pršet, ne vždy tomu tak je na celém okruhu. Kdyby mezi jezdci koloval dotazník o tom, která trať je pro ně nejnáročnější, Spa by určitě dostalo nejvíce hlasů."

Otázka: "Spa otevírá poslední třetinu letošní sezony. Čeho se můžeme do posledního závodu v Sao Paulu dočkat?"

NH: "První čtyři jezdce od sebe dělí 15 bodů, což dává základ pro opravdu napínavé finále. Závod zatím letos dokázalo vyhrát pět jezdců ze tří různých týmů. Kromě rychlosti, která je k vítězství nutná, bude hrát klíčovou roli i spolehlivost. Když přijde na rozdělování bodů, musíme být prvotřídní. Každý člověk v týmu na tom tvrdě pracuje."