Tost: "Malé týmy na nová pravidla doplatí."
Kvůli horším možnostem výzkumu se protáhne doba řešení problémů.
Šéf týmu Scuderia Toro Rosso Franz Tost říká, že radikální změny pravidel prohloubí rozdíly mezi čelními týmy a týmy z konce pole. Ty totiž nemají takové možnosti k výzkumu, proto jim bude vývoj nových systémů a řešení problémů trvat déle.
Toro Rosso mělo velice dobrou loňskou sezónu, v Poháru konstruktérů skončilo na šestém místě se ziskem devětatřiceti bodů a získalo své první vítězství, když Sebastian Vettel exceloval ve zmáčené Velké ceně Itálie v Monze.
"S těmito významnými změnami technických regulí budou přední týmy schopné zlepšit se rychleji než my, protože my zkrátka nemáme takový výzkum.
Pokud nastane s některým z nových systémů problém, silnější týmy se s ním vypořádají rychleji než my. Když se nic výrazně nemění, malé týmy to mají mnohem jednodušší.
Historie ukazuje, že kdykoliv přišla výrazná změna, velké týmy zareagovaly rychleji, zatímco ty malé se musely dotahovat. Je těžké říct, jestli si udržíme nebo zlepšíme naší loňskou formu."
U Toro Rosso jsou zatím také opatrní se stanovováním předsezónních cílů, nový vůz STR4 postavený na bázi Red Bullu RB5 se totiž na trať nedostane dřív než v březnu.
"Toro Rosso mělo skvělou sezónu 2008, tým se po celý rok zlepšoval. V tuto chvíli pracujeme na přípravách na příští rok jak nejtvrději to jde.
Hodně záleží na tom, jak konkurenceschopný bude náš vůz. V roce 2009 vstoupí do hry celá řada nových technických pravidel, hladké pneumatiky, systém KERS nebo zcela nová aerodynamika.
V každém případě, jezdci budou mít s inženýry co dělat, aby se sžili s vozem a dostali z něj maximum možného. Letos to bude výzva i pro ty nejzkušenější jezece ze startovního pole."
Toro Rosso se letos poprvé ukáže na trati už příští týden v Algarve, jediný dosud potvrzený jezdec týmu Švýcar Sebastien Buemi ale usedne za volant loňského vozu STR3.