Newey: "Vyhrávat bude pouze jeden nebo dva týmy."
Nová pravidla podle něj zvětší rozdíly ve startovním poli.
Šéfkonstruktér Red Bullu Adrian Newey očekává, že kvůli zavedení radikálních změn do technických pravidel formule 1 bude vyhrávat pouze jeden nebo dva týmy. I přesto, že změny mají usnadnit předjíždění, Newey tvrdí, že dopadem pravidle bude zvětšení rozdílů ve startovním poli.
O tom, jak moc se zlepší možnosti k předjíždění,řekl: "O trochu, ale ne o moc, lidé totiž stále přehlížejí fakt, že nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje možnosti k předjíždění, je profil okruhu.
Loni bylo celé pole velice vyrovnané a pět konstruktérů vyhrálo závod. Velké změny pravidel budou mít spíše opačný efekt, pouze jeden nebo dva týmy na tom budou dobře a získají všechna vítězství."
Nový vůz byl podle slov Neweyho navrhnut zcela od základu, protože nová pravidla neznamenala pouze změnu aerodynamiky, ale také jiné rozložení hmotnosti.
"Sezóna 2009 přináší pravděpodobně největší změny aerodynamiky od zavedení rovných podlah v roce 1983, což byla významná změna. Vzali jsme čistý list papíru, podívali se na to, jaký mají pravidla dopad a jak si je vyložit, přitom jsme se snažili nedělat změny jen kvůli tomu, abychom nějaké udělali. Kromě útrob převodovky zde není nic z RB4.
Oblast největších změn s ohledem na návrat hladkých pneumatik se týkala rozložení hmotnosti, protože zadní pneumatiky jsou více namáhány, posunuli jsme více váhy dopředu."
Newey potvrdil, že ve voze už je instalován systém rekuperace kinetické energie KERS. Ten je z výkonnostních důvodů uložen pod nádrží.
"Použili jsme bateriový systém, který je těžký a proto ovlivňuje rozložení hmotnosti vozu. Poté, co je všechno uloženo na své obvyklé místo, jezdec, nádrž, motor, převodovka, musíte najít místo pro
KERS a přitom zachovat objem nádrže a docílit správného rozložení váhy. RB5 má KERS uložený pod nádrží."