Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Úvodní podnik LMS skončil pro české barvy vítězstvím

Úvodní podnik LMS skončil pro české barvy vítězstvím

Le Mans Series, Barcelona - závod

Premiéra nového prototypu Lola Aston Martin stáje Aston Martin Racing skončila pro české barvy velkým úspěchem, posádka Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke totiž dnes vyhráli úvodní podnik Le Mans Series, závod na 1000 kilometrů v Barceloně.

Dlouho se zdálo, že si pro vítězství dojede vůz Pescarolo-Judd, poslední zastávka v boxech ale v podání francouzského týmu nevyšla podle představ a náskok Christophe Tisneaua v čele se ztenčil.

Dílo navíc dokonal safety car, který vyjel na trať 40 minut před cílem. Po jeho zajetí ztrácela Lola Aston Martin na vedoucí Pescarolo pouhé čtyři sekundy, se kterými si během několika kol hravě poradila.

Stefan Mücke se dostal do vedení a už poté nebránilo tomu, aby si posádka s českým zastoupením dojela pro premiérové vítězství ve třídě LMP1.

Christophe Tinseau a Jean-Christophe Bouillon s vozem Pescarolo-Judd nakonec dojeli do cíle se ztrátou téměř čtvrt minuty.

Druhý vůz Lola Aston Martin jezdil dlouho na třetím místě, Miguel Ramos ale v závěru dostal smyk a už se nerozjel. Poslední místo na pódiu tak spadlo do klína posádce vozu Courage ORECA, Brunu Sennovi a Stephane Ortellimu.

V kategorii LMP2 slavili úspěch Thomas Biagi, Matteo Bobbi a Andrea Piccini s vozem Lola-Judd týmu Racing Box.

Vítězství ve třídě GT1 získali Peter Kox a Romain Rusinov za volantem vozu Lamborghini Murcielago týmu IPB Spartak Racing, v kategorii GT2 se z prvenství radovali tovární jezdci Porsche Richard Lietz a Marc Lieb s modelem 911 GT3-RSR týmu Felbermayr Proton.

Jan Charouz (vůz st. č. 007): "Je to skvělé. Měl jsem štěstí, že v době, kdy jsem jel já, fungovalo auto bez jakýchkoliv problémů a skvěle se ovládalo. Trefili jsme také tlaky v pneumatikách a mně se proto dařilo zajíždět i velmi rychlé časy. Společně s vítězstvím v šampionátu Formule 3000 beru tuto výhru jako svůj dosud největší úspěch. Byl to vážně působivý debut a já jsem měl z vozu po celý víkend dobrý dojem. Chtěl bych všem poděkovat za fantastickou práci, kterou odvedli. Myslím, že jsme dobře začali a věřím, že budeme stejně úspěšně také pokračovat. Nejdůležitější je, že jsme se také hodně naučili."

Tomáš Enge (vůz st. č. 007): "Byl to skvělý závod a já mám obrovskou radost. Je to skvělý způsob, jak zahájit sezonu. V průběhu závodu jsme trochu ztráceli kvůli problémům se zadními pneumatikami a přetáčivosti, proto jsme postupně přidávali aerodynamické prvky na záď vozu a jeho chování se díky tomu výrazně zlepšilo. Sice nás to při každé zastávce v boxech stálo pár vteřinek, ale to se nám maximálně vrátilo na trati. Během svého stintu jsem se snažil udržet v kontaktu s vedoucím Pescarolem, ale nebylo to snadné. Výsledek byl ale nakonec perfektní. Tohoto vítězství si nesmírně vážím, protože se mi po dlouhé době podařilo vyhrát v absolutní klasifikaci závodu na mezinárodní scéně."

Stefan Mücke (vůz st. č. 007): "Z výsledku mám obrovskou radost, ale až do cíle to bylo velice vyrovnané. V závěru to bylo tak těsné, že jsme vážně nevěděl, jak to dopadne. Nakonec jsme se díky vyjetí safety caru dokázali dotáhnout na vedoucí vůz a pak jsme v provozu našli skulinu, jak se dostat dopředu. Soupeř najel na vnitřek dráhy, my jsme jeli vnějškem a naštěstí to vyšlo. Jakmile jsme byli v čele, věřil jsem, že jsme dostatečně rychlí na to, abychom dokázali zvítězit."

Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: "Jsem strašně šťastný. Byl to super závod. V jeho průběhu se nám povedlo vyřešit drobné problémy s vozem a díky skvělému závěru jsme dokázali zvítězit. Jezdci i tým odvedli skvělou práci. Jen je škoda, že do cíle nedojel i druhý vůz."

Harold Primat (vůz st. č. 009): "Zažil jsem velmi náročný první stint, protože mi nefungovala nápojová lahev, takže mi bylo neuvěřitelné horko. Fyzicky to bylo obtížné, ale jsem spokojený s prací, kterou jsme odvedli. Výsledek dokládá, že se dřina vyplácí. Mám radost z úspěchu týmu. Jediný problém jsme měli s pohodlím jezdců v kokpitu, takže musíme zapracovat na sedačce."

Miguel Ramos (vůz st. č. 009): "Samozřejmě mám smíšené pocity. Jsem strašně zklamaný a lituji toho, co se stalo, když jsem řídil vůz, ale mám radost z úspěchu týmu. Jel jsem za jedním z prototypů třídy LMP2, když jsem se dostal do hodin. Snažil jsem se kontrolovat vůz, abych netrefil svodidla, ale jakmile se auto zastavilo, nemohl jsem ho znovu nastartovat."

Darren Turner (vůz st. č. 009): "Můj první stint byl náročný, protože to zatím byl nejdelší čas, jaký jsem v kuse ve voze strávil. Dodnes jsem s autem jel v kuse přibližně 20 minut, ale po startu závodu  to byla téměř hodina a půl. Během toho jsme neměnili pneumatiky, což jen dokládá, jak obutí Michelin dobře fungovalo. Během druhého stintu nebyl takový provoz, takže jsme dokázali udržet naší pozici bez problémů."

Jan Charouz, Stefan Mücke a Tomáš Enge

 

Jan Charouz, Stefan Mücke a Tomáš Enge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darren Turner, Miguel Ramos, Harold Primat, Stefan Mücke, Jan Charouz a Tomáš Enge

 

 

 p.
 Třída  Posádka
 Vůz
Kol 
 1.
 LMP1  Charouz/Enge/Mücke
 Lola Aston Martin
209 
 2.
 LMP1  Boullion/Tinseau
 Pescarolo Judd
209 
 3.
 LMP1  Ortelli/Senna
 Oreca AIM
206 
 4.
 LMP1  Ragues/Mailleux
 Oreca Judd
206 
 5.
 LMP1  Watts/Leventis/Hardman
 Ginetta/Zytek
205 
 6.
 LMP1  Jouanny/Barbosa
 Pescarolo Judd
203 
 7.
 LMP2  Biagi/Bobbi/Piccini
 Lola Judd
201 
 8.
 LMP2  Amaral/Pla
 Ginetta Zytek
201 
 9.
 LMP2  Ceccato/Francioni/Piccini
 Lola Judd
195 
 10.
 LMP2  Bruneau/Moseley/Greensall
 Radical AER
193 
 11.
 LMP2  Lahaye/Ajlani
 Pescarolo Mazda
190 
 12.
 LMP2  Nicolet/Hein
 Pescarolo Mazda
190 
 13.
 GT1  Rusinov/Kox
 Lamborghini
189 
 14.
 GT2  Lieb/Lietz
 Porsche 997 GT3 RSR
187 
 15.
 GT1  Alphand/Goueslard/Clairay
 Corvette C6.R
187 
 16.
 GT2  Bell/Bruni
 Ferrari F430 GT
186 
 17.
 GT2  Simonsen/Montanari
 Ferrari F430 GT
185 
 18.
 GT2  Ehret/Beltoise
 Ferrari F430 GT
185 
 19.
 GT2  Garcia/Mansell
 Ferrari F430 GT
185 
 20.
 LMP2  Kane/Pompidou
 Lola Judd
184 
 21.
 GT2  Hartshorne/Scheier/Iannetta
 Ferrari F430 GT
184 
 22.
 GT1  Berville/Dumez/Zacchia
 Saleen S7R
184 
 23.
 GT2  Ried/Felbermayr/Martins
 Porsche 997 GT3 RSR
182 
 24.
 LMP1  Primat/Ramos/Turner
 Lola Aston Martin
181 
 25.
 GT2  Cocker/Drayson
 Aston Martin Vantage
181 
 26.
 GT2  McInerney/McInerney/Vergers
 Ferrari F430 GT
181 
 27.
 LMP1  Belicchi/Fassler/Prost
 Lola Aston Martin
180 
 28.
 LMP1  Krumm/Meyrick/Zwolsman
 Audi R10 TDI
179 
 29.
 LMP2  Ojjeh/Gosselin/Peter
 Ginetta Zytek
179 
 30.
 GT2  Tenchini/Basso/Plati
 Ferrari F430 GT
175 
 31.
 LMP2  Salini/Salini/Gommendy
 WR Zytek
163 
 32.
 LMP1  Albers/Bakkerud
 Audi R10 TDI
153 
 33.
 GT1  Konopka/Edwards/Daniels
 Saleen S7R
139 
 34.
 LMP2  Noda/Sini/Marsh
 Lola Mazda
133 
 35.
 LMP2  Schell/Thirion
 Courage AER
118 
 36.
 LMP2  Ibanez/Rocha/Cavailhes
 Courage AER
116 
 37.
 GT2  Pilet/Narac
 Porsche 997 GT3 RSR
115 
 38.
 LMP1  Panis/Lapierre
 Oreca AIM
108 
 39.
 GT2  Rosa/Montermini/Petrobelli
 Ferrari F430 GT
106 
 40.
 LMP2  Moncada/Cortes/Armetta
 Lucchini Judd
98 
 41.
 LMP2  Erdos/Newton
 Lola Mazda
82 
 42.
 LMP2  Randaccio/Giammaria
 Lucchini McLaren
17 
 43.
 GT2  Coronel/Leuenberger
 Spyker C8 Laviolette