Úvodní podnik LMS skončil pro české barvy vítězstvím
Le Mans Series, Barcelona - závod
Premiéra nového prototypu Lola Aston Martin stáje Aston Martin Racing skončila pro české barvy velkým úspěchem, posádka Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke totiž dnes vyhráli úvodní podnik Le Mans Series, závod na 1000 kilometrů v Barceloně.
Dlouho se zdálo, že si pro vítězství dojede vůz Pescarolo-Judd, poslední zastávka v boxech ale v podání francouzského týmu nevyšla podle představ a náskok Christophe Tisneaua v čele se ztenčil.
Dílo navíc dokonal safety car, který vyjel na trať 40 minut před cílem. Po jeho zajetí ztrácela Lola Aston Martin na vedoucí Pescarolo pouhé čtyři sekundy, se kterými si během několika kol hravě poradila.
Stefan Mücke se dostal do vedení a už poté nebránilo tomu, aby si posádka s českým zastoupením dojela pro premiérové vítězství ve třídě LMP1.
Christophe Tinseau a Jean-Christophe Bouillon s vozem Pescarolo-Judd nakonec dojeli do cíle se ztrátou téměř čtvrt minuty.
Druhý vůz Lola Aston Martin jezdil dlouho na třetím místě, Miguel Ramos ale v závěru dostal smyk a už se nerozjel. Poslední místo na pódiu tak spadlo do klína posádce vozu Courage ORECA, Brunu Sennovi a Stephane Ortellimu.
V kategorii LMP2 slavili úspěch Thomas Biagi, Matteo Bobbi a Andrea Piccini s vozem Lola-Judd týmu Racing Box.
Vítězství ve třídě GT1 získali Peter Kox a Romain Rusinov za volantem vozu Lamborghini Murcielago týmu IPB Spartak Racing, v kategorii GT2 se z prvenství radovali tovární jezdci Porsche Richard Lietz a Marc Lieb s modelem 911 GT3-RSR týmu Felbermayr Proton.
Jan Charouz (vůz st. č. 007): "Je to skvělé. Měl jsem štěstí, že v době, kdy jsem jel já, fungovalo auto bez jakýchkoliv problémů a skvěle se ovládalo. Trefili jsme také tlaky v pneumatikách a mně se proto dařilo zajíždět i velmi rychlé časy. Společně s vítězstvím v šampionátu Formule 3000 beru tuto výhru jako svůj dosud největší úspěch. Byl to vážně působivý debut a já jsem měl z vozu po celý víkend dobrý dojem. Chtěl bych všem poděkovat za fantastickou práci, kterou odvedli. Myslím, že jsme dobře začali a věřím, že budeme stejně úspěšně také pokračovat. Nejdůležitější je, že jsme se také hodně naučili."
Tomáš Enge (vůz st. č. 007): "Byl to skvělý závod a já mám obrovskou radost. Je to skvělý způsob, jak zahájit sezonu. V průběhu závodu jsme trochu ztráceli kvůli problémům se zadními pneumatikami a přetáčivosti, proto jsme postupně přidávali aerodynamické prvky na záď vozu a jeho chování se díky tomu výrazně zlepšilo. Sice nás to při každé zastávce v boxech stálo pár vteřinek, ale to se nám maximálně vrátilo na trati. Během svého stintu jsem se snažil udržet v kontaktu s vedoucím Pescarolem, ale nebylo to snadné. Výsledek byl ale nakonec perfektní. Tohoto vítězství si nesmírně vážím, protože se mi po dlouhé době podařilo vyhrát v absolutní klasifikaci závodu na mezinárodní scéně."
Stefan Mücke (vůz st. č. 007): "Z výsledku mám obrovskou radost, ale až do cíle to bylo velice vyrovnané. V závěru to bylo tak těsné, že jsme vážně nevěděl, jak to dopadne. Nakonec jsme se díky vyjetí safety caru dokázali dotáhnout na vedoucí vůz a pak jsme v provozu našli skulinu, jak se dostat dopředu. Soupeř najel na vnitřek dráhy, my jsme jeli vnějškem a naštěstí to vyšlo. Jakmile jsme byli v čele, věřil jsem, že jsme dostatečně rychlí na to, abychom dokázali zvítězit."
Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: "Jsem strašně šťastný. Byl to super závod. V jeho průběhu se nám povedlo vyřešit drobné problémy s vozem a díky skvělému závěru jsme dokázali zvítězit. Jezdci i tým odvedli skvělou práci. Jen je škoda, že do cíle nedojel i druhý vůz."
Harold Primat (vůz st. č. 009): "Zažil jsem velmi náročný první stint, protože mi nefungovala nápojová lahev, takže mi bylo neuvěřitelné horko. Fyzicky to bylo obtížné, ale jsem spokojený s prací, kterou jsme odvedli. Výsledek dokládá, že se dřina vyplácí. Mám radost z úspěchu týmu. Jediný problém jsme měli s pohodlím jezdců v kokpitu, takže musíme zapracovat na sedačce."
Miguel Ramos (vůz st. č. 009): "Samozřejmě mám smíšené pocity. Jsem strašně zklamaný a lituji toho, co se stalo, když jsem řídil vůz, ale mám radost z úspěchu týmu. Jel jsem za jedním z prototypů třídy LMP2, když jsem se dostal do hodin. Snažil jsem se kontrolovat vůz, abych netrefil svodidla, ale jakmile se auto zastavilo, nemohl jsem ho znovu nastartovat."
Darren Turner (vůz st. č. 009): "Můj první stint byl náročný, protože to zatím byl nejdelší čas, jaký jsem v kuse ve voze strávil. Dodnes jsem s autem jel v kuse přibližně 20 minut, ale po startu závodu to byla téměř hodina a půl. Během toho jsme neměnili pneumatiky, což jen dokládá, jak obutí Michelin dobře fungovalo. Během druhého stintu nebyl takový provoz, takže jsme dokázali udržet naší pozici bez problémů."
p.
|
Třída | Posádka |
Vůz
|
Kol
|
1.
|
LMP1 | Charouz/Enge/Mücke |
Lola Aston Martin
|
209
|
2.
|
LMP1 | Boullion/Tinseau |
Pescarolo Judd
|
209
|
3.
|
LMP1 | Ortelli/Senna |
Oreca AIM
|
206
|
4.
|
LMP1 | Ragues/Mailleux |
Oreca Judd
|
206
|
5.
|
LMP1 | Watts/Leventis/Hardman |
Ginetta/Zytek
|
205
|
6.
|
LMP1 | Jouanny/Barbosa |
Pescarolo Judd
|
203
|
7.
|
LMP2 | Biagi/Bobbi/Piccini |
Lola Judd
|
201
|
8.
|
LMP2 | Amaral/Pla |
Ginetta Zytek
|
201
|
9.
|
LMP2 | Ceccato/Francioni/Piccini |
Lola Judd
|
195
|
10.
|
LMP2 | Bruneau/Moseley/Greensall |
Radical AER
|
193
|
11.
|
LMP2 | Lahaye/Ajlani |
Pescarolo Mazda
|
190
|
12.
|
LMP2 | Nicolet/Hein |
Pescarolo Mazda
|
190
|
13.
|
GT1 | Rusinov/Kox |
Lamborghini
|
189
|
14.
|
GT2 | Lieb/Lietz |
Porsche 997 GT3 RSR
|
187
|
15.
|
GT1 | Alphand/Goueslard/Clairay |
Corvette C6.R
|
187
|
16.
|
GT2 | Bell/Bruni |
Ferrari F430 GT
|
186
|
17.
|
GT2 | Simonsen/Montanari |
Ferrari F430 GT
|
185
|
18.
|
GT2 | Ehret/Beltoise |
Ferrari F430 GT
|
185
|
19.
|
GT2 | Garcia/Mansell |
Ferrari F430 GT
|
185
|
20.
|
LMP2 | Kane/Pompidou |
Lola Judd
|
184
|
21.
|
GT2 | Hartshorne/Scheier/Iannetta |
Ferrari F430 GT
|
184
|
22.
|
GT1 | Berville/Dumez/Zacchia |
Saleen S7R
|
184
|
23.
|
GT2 | Ried/Felbermayr/Martins |
Porsche 997 GT3 RSR
|
182
|
24.
|
LMP1 | Primat/Ramos/Turner |
Lola Aston Martin
|
181
|
25.
|
GT2 | Cocker/Drayson |
Aston Martin Vantage
|
181
|
26.
|
GT2 | McInerney/McInerney/Vergers |
Ferrari F430 GT
|
181
|
27.
|
LMP1 | Belicchi/Fassler/Prost |
Lola Aston Martin
|
180
|
28.
|
LMP1 | Krumm/Meyrick/Zwolsman |
Audi R10 TDI
|
179
|
29.
|
LMP2 | Ojjeh/Gosselin/Peter |
Ginetta Zytek
|
179
|
30.
|
GT2 | Tenchini/Basso/Plati |
Ferrari F430 GT
|
175
|
31.
|
LMP2 | Salini/Salini/Gommendy |
WR Zytek
|
163
|
32.
|
LMP1 | Albers/Bakkerud |
Audi R10 TDI
|
153
|
33.
|
GT1 | Konopka/Edwards/Daniels |
Saleen S7R
|
139
|
34.
|
LMP2 | Noda/Sini/Marsh |
Lola Mazda
|
133
|
35.
|
LMP2 | Schell/Thirion |
Courage AER
|
118
|
36.
|
LMP2 | Ibanez/Rocha/Cavailhes |
Courage AER
|
116
|
37.
|
GT2 | Pilet/Narac |
Porsche 997 GT3 RSR
|
115
|
38.
|
LMP1 | Panis/Lapierre |
Oreca AIM
|
108
|
39.
|
GT2 | Rosa/Montermini/Petrobelli |
Ferrari F430 GT
|
106
|
40.
|
LMP2 | Moncada/Cortes/Armetta |
Lucchini Judd
|
98
|
41.
|
LMP2 | Erdos/Newton |
Lola Mazda
|
82
|
42.
|
LMP2 | Randaccio/Giammaria |
Lucchini McLaren
|
17
|
43.
|
GT2 | Coronel/Leuenberger |
Spyker C8 Laviolette
|
6
|