Dale Coyne se po 26 letech dočkal! Wilson vítězí!
Camping World Watkins Glen Grand Prix – průběh a výsledek závodu
60 kol – 202,5 míle
4 žluté fáze – celkem 10 kol
5 jezdců ve vedení, 8 změn ve vedení
Nejrychlejší kolo: Ryan Briscoe – 1:31.1760 sekund v 18. kole
Do závodu skvěle odstartoval Paul Tracy. Kanaďan se posunul o několik pozic vpřed. Do problémů se dostal Ryan Hunter-Reay a po kontaktu s Robertem Doornbosem musel ze závodu odstoupit. Po třech kolech se v šikaně Bus stop dostal Wilson do čela před Briscoea. V pátém kole nedopadl dobře souboj Marca Andrettiho a EJ Visa. Andretti musel s proraženou pneumatikou do boxů, Viso měl poškozené přední přítlačné křídlo.
Debutant Richard Antinucci, synovec Eddieho Cheevera
Když se ke své zastávce chystal zajet Ryan Briscoe, vyletěl mimo trať debutant Richard Antinucci a na trati zavlály žluté vlajky. Briscoe mohl vzít jen minimální dávku paliva, aby vydržel na trati, než budou boxy znovu otevřené. Ovšem jeho náskok na druhého Moraese a zbytek pole byl tak veliký, že se Briscoe vrátil těsně za Brazilcem na průběžné druhé pozici. Žluté fáze využil zbytek pole ke své první zastávce v boxech
Justin Wilson vede pole jezdců následovaný Mikem Conwayem
Restart ve 33. kole drama nepřinesl. Pořadí zůstalo stejné – Wilson, Conway, Mutoh, Wheldon, Castroneves. Ve 40. kole zahájili Matos, Moraes a Mutoh poslední kolo zastávek v boxech. Justin Wilson zastavil o kolo později. Na jedno kolo se dostal do čela Helio Castroneves, než i on zajel k mechanikům a vedení převzal stájový kolega Castronevese Ryan Briscoe. Dlouho se z vedení netěšil, protože na konci kola zajel do boxů. Scott Dixon učinil v následujícím kole stejný krok. Marco Andretti stavěl naposledy o pár kol později, takže vydržel na trati ještě o dvě kola déle, než Dixon a když se ve 46. kole vrátil z boxů, vrátil se na šesté pozici. Vzhledem k tomu, že v jednu chvíli byl již o kolo zpět, tak zjevně mohl být velmi spokojen. V 52. kole napodobil Paula Tracyho Hideki Mutoh. I pro něj znamenal kontakt s ochrannou bariérou konec v závodě. Všichni jezdci již měli v nádržích zásobu ethanolu, která jim měla vystačit až do konce, takže do boxů již nikdo nezamířil. Čekala se dramatická bitva o vítězství mezi prvním Wilsonem a pronásledující smečkou dvou pilotů stáje Penske a Scottem Dixonem.
Justin Wilson ve Victory Lane
Wilson však zvládl restart na výbornou a také využil výhody měkkých pneumatik, které se zahřály rychleji, než tvrdá směs na voze Ryana Briscoea. Naopak Australan měl v závěru závodu plné ruce práce s dotírajícím Dixonem, který se několikrát při snaze předjet Briscoea dostal částí monopostu mimo trať. Justin Wilson neohroženě dovezl monopost stáje Dale Coyne Racing na prvním místě a namlsaný dnešním úspěchem se určitě bude chtít předvést i příští týden v Torontu, kde získal v roce 2005 své první vítězství v sérii ChampCar.
Wilson a Dale Coyne
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
01:48:24.1947
|
2.
|
![]() |
Team Penske |
4.9906
|
3.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
5.1632
|
4.
|
![]() |
Team Penske |
7.0755
|
5.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
8.5595
|
6.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
9.3646
|
7.
|
![]() |
HVM Racing |
11.3804
|
8.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
13.0020
|
9.
|
![]() |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
13.2633
|
10.
|
![]() |
Panther Racing |
18.0412
|
11.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
18.5656
|
12.
|
![]() |
Luczo Dragon Racing |
18.9342
|
13.
|
![]() |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
23.0413
|
14.
|
![]() |
KV Racing Technology |
23.3821
|
15.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
1 kolo
|
16.
|
![]() |
Vision Racing |
1 kolo
|
17.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
2 kola
|
18.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
havárie
|
19.
|
![]() |
Team 3G |
13 kol
|
20.
|
![]() |
KV Racing Technology |
havárie
|
21.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
havárie
|