Penskeho žluté auto je pekelně rychlé

Honda Indy Toronto – 1. trénink
Trénink začal s menším zpožděním, protože při předchozím tréninku sportovních vozů vytekl z jednoho stroje na trať olej. Spousta jezdců nasadila v Torontu jiné zbarvení vozu. Marco Andretti vyjel z boxů v modročerné kombinaci sponzora iShares. Ed Carpenter nastoupil v šedooranžovém zbarvení William Rast, ve stejném zbarvení startoval loni Townsend Bell v Indianapolis. Tony Kanaan dal vzpomenout na své loňské modré zbarvení z Edmontonu. Mike Conway bude závodit v modrozelené kombinaci sponzora Valspar. Dan Wheldon opraší kamufláž Národní gardy se kterou jel v Indianapolis a Watkins Glen. Někteří jezdci mají své vozy jen mírně upravené. Mario Moraes má na bočnicích místo „Azul“ napsáno „1800“ a vítěz minulého závodu Justin Wilson má na křídlech svého sponzora ze závodu v St. Petersburgu – Sonny´s Real Pit Bar-B-Q. O zbarvení vozu Paula Tracyho jsme již informovali.
První půlhodina patřila nováčkům a jezdcům mimo top 10. Nejlépe se v ní dařilo Tracymu, Powerovi a Doornbosovi. Naopak Raphael Matos a Mike Conway ve stejném kole nedobrzdili do třetí zatáčky. Naštěstí úniková zóna je v ní více, než dostatečná. I Paul Tracy si dopřál lehký kontakt monopostu se zdí. Ovšem není se co divit, protože všichni jezdci si stěžovali na kluzkou a hrbolatou trať.
Nejvíce se v tréninku činil Mario Moraes. Testoval tak důkladně, že mu vedení závodu ukázalo černou vlajku a přinutilo jej zajet do boxů. Pneumatiky na jeho Dallaře už byly tak sjeté, že podle vedení závodu nebylo bezpečné na nich pokračovat. Krátce se mimo trať dostal Richard Antinucci, ale vyhlášeny byly jen lokální žluté vlajky.
Žluté fáze jsme se dočkali také. Její vyhlášení bylo, mírně řečeno úplně zbytečné. Will Power nedobrzdil do první zatáčky a projel rovně pod Princess Gate. Zkušení matador dokázal nejen slušnou znalost tratě, ale i přilehlých komunikací, protože se dokázal vrátit na Lakeshore Boulevard jinou cestou.
Sedmá zatáčka okruhu se stala postupně osudná Andrettimu, který v ní probrzdil a tak tak se vyhnul kontaktu s bariérou. Těsně za ním jel Ed Carpenter. Ten už tolik štěstí neměl a svůj vůz lehce opřel o pneumatiky. V poslední minutě tréninku dopadl úplně stejně Mike Conway. Kuriózní byla situace z poslední čtvrthodinky tréninku. Vítr na trať zavál igelitový sáček, Marco Andretti pytlík nabral a musel zajet do boxů, aby jej mechanici sundali ze špičky jeho předního přítlačného křídla.
Vítěz posledního závodu, Justin Wilson, nastoupil pouze k posledním 25 minutám tréninku. Tým se rozhodl pošetřit pneumatiky a nechat ostatní jezdce, aby trať pogumovali. Většinu tréninku se trápil Ryan Briscoe, kterému se slušný čas povedl až v jeho předposledním kole.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
![]() |
Penske Racing |
1:02.1733
|
2.
|
![]() |
Luczo Dragon Racing |
0.1242
|
3.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
0.1591
|
4.
|
![]() |
Team Penske |
0.1823
|
5.
|
![]() |
KV Racing Technology |
0.2197
|
6.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
0.2766
|
7.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
0.3231
|
8.
|
![]() |
Team Penske |
0.3324
|
9.
|
![]() |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
0.4009
|
10.
|
![]() |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
0.4032
|
11.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
0.4928
|
12.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
0.5015
|
13.
|
![]() |
Conquest Racing |
0.5190
|
14.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
0.8470
|
15.
|
![]() |
KV Racing Technology |
0.8560
|
16.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
1.0824
|
17.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
1.1590
|
18.
|
![]() |
HVM Racing |
1.3489
|
19.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
2.0179
|
20.
|
![]() |
Panther Racing |
2.1625
|
21.
|
![]() |
Team 3G |
2.2367
|
22.
|
![]() |
Vision Racing |
2.6860
|
23.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
2.7687
|